erfaringer med (vand) gulvvarme under park~
Fra : Kim Schulz

Dato : 07-05-06 11:42

nogen der har erfaringer med at have vand gulvvarme under parkett gulv
(masiv)? er det godt/skidt? er der noget man skal holde sig til/fra?
osv.

MVH
Kim

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-05-06 18:59

> nogen der har erfaringer med at have vand gulvvarme under parkett gulv
> (masiv)? er det godt/skidt? er der noget man skal holde sig til/fra?
> osv.

Vi har massivt trægulv (lamelparket i planker). Bortset fra at et par
limninger er gået op, så der er sprækker, så har selve træet det fint. Vi
holder dog en vandtemperatur under 30 grader.

Mvh Maria

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-05-06 19:26

On Sun, 7 May 2006 19:58:48 +0200
"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote:

> Vi har massivt trægulv (lamelparket i planker). Bortset fra at et par
> limninger er gået op, så der er sprækker, så har selve træet det
> fint. Vi holder dog en vandtemperatur under 30 grader.

Junkers reklamerer med at deres trægulve er "godkendt" til gulvvarme og
skulle kunne klare det. Så det kan være det er derfor deres gulve er
mere end dobbelt så dyre end de fleste andre produkter

hvordan er jeres underlag hvori vandslangerne er placeret? der er noget
med at man helst skal have en plade(metal) til at fordele varmen. har i
det?

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-05-06 20:18

On Sun, 7 May 2006 21:05:19 +0200

> med at man helst skal have en plade(metal) til at fordele varmen. har
> i det?
>
> Betongulv, 8-10 cm nede. Der ligger så en gang gulvpap for støjens
> skyld oven på betonen, ellers intet.
>
> Mvh Maria

ikke sikker på at jeg forstår dig korrekt. altså i har beton
nederst,derpå noget pap og så 8-10cm luft derover inden der kommer
gulvbrædder? og så ligger varmevandsslangen bare i det mellemrum mellem
pap og gulvbrædder?

kim

Fra : Ib

Dato : 07-05-06 20:37

> nogen der har erfaringer med at have vand gulvvarme under parkett gulv
> (masiv)? er det godt/skidt? er der noget man skal holde sig til/fra?

Der er sådan set ingen ben i at lægge gulvvarme under parketgulv.
Varmeslangerne (pexrør) skal skal lægges ned i varmefordelingsplader, som er
sådan nogen blikbanditter hvor der er plads til pexrørene. Under
varmefordelingspladerne skal monteres underlag, f.eks.forskalling hvori man
sømmer varmefordelingspladerne fast. Angående fremløbstemperaturen i
varmeslangerne så må den vist ikke være mere end 27 grader, men alliér dig
med en VVS´er angående shunt osv. Idag kan man købe færdige units der kan
klare det der er nødvendigt mht. gulvvarme.
Jeg har lagt en del trægulve, med varme under, i varmefordelingsplader, men
aldrig tilsluttet dem, kun lavet tømrerarbejdet.
Find ud af hvilket gulv du kunne tænke dig og spørg så fabrikanten om
mulighederne for gulvvarme.

God fornøjelse

Ib

Fra : TT

Dato : 08-05-06 20:11

"Ib" <ib@balle-bredsten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men aldrig tilsluttet dem, kun lavet tømrerarbejdet.
> Find ud af hvilket gulv du kunne tænke dig og spørg så fabrikanten om

Bare til info, så må fremløbstemperaturen være højere end 27 gr. det er
overfladen på trægulvet der må være max. 27 grader

-TT