vatterpass
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-05-06 10:19

Hej

Jeg har 2 af de små "smarte" magnet vatterpass. Men ingen af dem virker. Dvs
hvis man med samme side af vatterpasset prøver på hver side af en lodret væg
fx, så er den i helt præsis vatter i den ene siden, men boblen er halvt ude
af pass hvis man vender vatterpasset om.... Og det var det sammme med begge
vatterpass. Er det virkerligt sådan de små billige er?

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 06-05-06 10:45

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
begge
> vatterpass. Er det virkerligt sådan de små billige er?

Ihvertfald er der el del der er sådan, men jeg har et der duer

Steen.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 06-05-06 15:16

> [...]
> er halvt ude af pass hvis man vender vatterpasset om.... Og det var det
> sammme med begge vatterpass. Er det virkerligt sådan de små billige er?
Man får hvad man betaler for.
Med lidt held kan man på nogle modeller få drejet
glasset så man igen har et brugbart vatterpas.
(de er ikke lavet til at kunne justeres)

Fra : Martin Bak

Dato : 06-05-06 17:08

> [...]
> er halvt ude af pass hvis man vender vatterpasset om.... Og det var det
> sammme med begge vatterpass. Er det virkerligt sådan de små billige er?

Hvis en lodret væg er helt præcis i vatter, så har du andet at bekymre dig
om

Martin

Fra : Kim S

Dato : 06-05-06 22:24

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis en lodret væg er helt præcis i vatter, så har du andet at bekymre dig
> om

Øhh...Hvis en lodret væg ikke er i vatter, er den
vel ikke lodret ??

Mvh, Kim

Fra : Martin Bak

Dato : 06-05-06 22:34

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh...Hvis en lodret væg ikke er i vatter, er den
> vel ikke lodret ??

Jo.. Hvis den er i vatter er den vandret.

Martin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-05-06 22:45

Kim S wrote:

> Øhh...Hvis en lodret væg ikke er i vatter, er den
> vel ikke lodret ??

Jo, den er i lod - forhåbentlig.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : SB

Dato : 07-05-06 06:56

> Jo, den er i lod - forhåbentlig.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
> http://html-faq.dk/

vatter er vandret, i lod er lodret
derfor er det meget vigtig du enten køber en lodstok eller et vatterpas, alt
efter hvad du skal lave
er noget skidt med et vatterpas til en væg, og omvendte en lodstok til et
gulv

Søren

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-05-06 23:58

SB wrote:

> vatter er vandret, i lod er lodret
> derfor er det meget vigtig du enten køber en lodstok eller et
> vatterpas,

Jeg kan ikke mindes nogen sinde at have set et vaterpas, der ikke også kunne
bruges som lodstok. De fleste har desuden en libelle til kontrol af 45°
hældning.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : SB

Dato : 08-05-06 22:56

> [...]
> kunne
> bruges som lodstok. De fleste har desuden en libelle til kontrol af 45°

Det var en joke

Søren