katte problem
Fra : poulsen

Dato : 05-05-06 19:31

Der en kat som laver i sandkassen min søn leger i
Hvad var det nu lige med disse pinde man kunne
sætte i jorden dyppet i et eller andet.
Hans.

Fra : Niels

Dato : 05-05-06 20:23

Hjortetaksolie. Kan købes ved Matas, og sikkert også apoteket.

Har du prøvet at lægge et låg over sandkassen (eller katten)?

Vh.
Niels

Fra : Max

Dato : 05-05-06 20:29

Hej

> Der en kat som laver i sandkassen min søn leger i

Låg på, eller bed kattens ejer om at holde den hjemme.

Mvh Max

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 05-05-06 21:28

> [...]
> Der en kat som laver i sandkassen min søn leger i
> Hvad var det nu lige med disse pinde man kunne

Var det ikke bedre at få udryddet rovdyret ?

Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 06-05-06 08:07

"Hans M. Pedersen" <hmp45@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "poulsen" <poulsen@lite.dk> skrev i en meddelelse
>
> Var det ikke bedre at få udryddet rovdyret ?

Det var dog en fantastisk holdning.
Dræber du også alle fuglene, fordi de sidder og larmer i træerne.
Hvad med irriterende naboer og deres larmende unger, skal de også udryddes?

Torben

Fra : Max

Dato : 06-05-06 08:17

Hej Torben

> Det var dog en fantastisk holdning.

Den mest fantastiske holdning har de katteejere der anskaffer
sig en kat og så er fuldstændig ligeglade med om den genere
andre mennesker. For min skyld kan de holdt kat alt det de
lyster, men de kan holde dem hjemme som de er forpligtiget
til.

Mvh Max

Fra : Basil

Dato : 06-05-06 08:16

Følgende er skrevet af Max:
> [...]
> andre mennesker. For min skyld kan de holdt kat alt det de
> lyster, men de kan holde dem hjemme som de er forpligtiget

Ja, kan kun give dig ret.
Kai

Fra : Henrik Madsen

Dato : 06-05-06 09:20

On Sat, 06 May 2006 09:16:04 +0200, Basil
<Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

>Følgende er skrevet af Max:

>Ja, kan kun give dig ret.

HØRT..

Har en bekendt, han fik en flot ny bil til maaaange penge...Denne fine
bil besluttede en af vejens beboeres katte var det perfekte sted at
slikke sol, dette resulterede i dejlige ridser i lakken fra
kattekløer.

Ejeren af katten fik besked på en pæn måde om at holde katten væk fra
hans bil men svaret var at ejeren jo ikke kunne kontrollere hvor
katten gik hen..

Dette måtte min bekendte jo give ham ret i...

En dag gik den kat noget modvilligt ned i en sæk som endte i noget
vand..

Problem løst...

Henrik

Fra : Max

Dato : 06-05-06 10:15

Hej

> Problem løst...

Måske lidt for løst, jeg ville indfange bæstet og aflevere det
på dyreinternatet, når ejeren så har prøvet at hente sit dyr
og betale regningen nogle gange, ja så lære han nok at
holde sit kræ hjemme.

Mvh Max

Fra : Ib

Dato : 06-05-06 11:57

En af mine bekendte har investeret i en softgun pistol, den slår ikke kræet
ihjel ( er faktum jeg kun kan beklage ) men der går rimeligt langt tid inden
katten kommer igen ( blå mærker ??? ). Katte kan ikke lide pebermynteessens,
men hvor langt tid effekten hilder udendørs ved jeg ikke, men påsprøjtet
katten i nær afstand, så kan det være at det virker lidt bedre. Under alle
omstændigheder synes jeg at der er 2 ting i denne sag: den ene er at katten
generer ved at skide og pisse overalt ( ihvertfald hvor det generer ), den
anden ting er at diverse katteejere tror at netop katten som art er sat her
på jorden som en eller anden helligdom som man bare skal acceptere uanset
hvad den gør. Metoden med aflevering på internatet er en fantastisk ide da
den rammer begge de ( skyldige ) implicerede parter, og som alternativ til
at slå udyret ihjel er det absolut brugbart.

Ib ( som bedst kan lide hunde )

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 06-05-06 12:11

Henrik og IB.
I er kraftedme makabare at høre på, kan virkelig kun ryste på hovedet
over der findes mennesker som jer, og jeres venner.

Henrik, går ud fra at din bekendte så var over at fortælle naboens
datter hvorfor hendes kat ikke kom hjem.. eller i det mindste forklarede
dem at det var nyttesløst at sætte en eftersøgning i gang, eller gå og
håbe den kom hjem en dag.

IB, hvad med at snuppe den softgun pistol og give ham et par skud i
nosserne hos fyren, for det er FANME ikke måden at holde en kat væk.

Virkelig rystende at læse sådan noget, og forstår virkelig ikke hvordan
i kan få jer selv til at videre bringe disse "råd/torturings metoder".
Fy for helved!.
-------------------

Et godt råd til at holde katten væk fra egendommen er at bruge vand, lig
på lur med en vandslange med en vandpistol på og sørg for at give katten
en god spule tur hver gang den sætter sine ben på jeres grund. Efter et
par gange har katten lært det... og det virker!, hvis man blot gør det
nok gange indtil katten har lært det. Ingen grund til at udsætte katten
for smerter, eller dræbe den.!

Fra : foreman

Dato : 06-05-06 13:42

"Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> skrev i en meddelelse

Daniel - katte har ikke nogen ret til at rende rundt på andre folks grund,
genere fulgleivet i andres haver, skide i sandkasser klarte på biler, miave
om natten.
Ved rimeligt varsel, ved opslag på lygtepælene på vejen eller lign., er man
i sin gode ret til at indfange dyret og anbringe det på pension.
Hvis folk ikke savner deres kat efter et par dage, så er katten også bedst
tjent med aflivning på pensionen.

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-05-06 16:09

"foreman" <foreman@antispamserver_1.co.uk> wrote in message

> [...]
> man i sin gode ret til at indfange dyret og anbringe det på pension.
> Hvis folk ikke savner deres kat efter et par dage, så er katten også bedst

Ja men det er jo også en helt anden snak end dyremishandling. Advar ejeren,
tag en fornuftig snak. Hvis dette ikke lykkedes, så bring katten til en
pension på en ordentlig måde. At slå den ihjel, eller ligefrem torturere den
giver vist kun en syg tilfredsstillelse hos udøveren af volden........

\Michael

Fra : Henrik Madsen

Dato : 08-05-06 15:54

On Sat, 6 May 2006 17:09:01 +0200, "Michael Jensen"
<ugyldig@ugyldig.com> wrote:

> [...]
>giver vist kun en syg tilfredsstillelse hos udøveren af volden........

Tortur er sygt ja..

Men det er vist begrænset hvor meget tortur der er ved at putte den i
en sæk og proppe den i en balje vand.

Henrik

Fra : Rene Joergensen

Dato : 08-05-06 17:51

Henrik Madsen <hmadsen@fjernmig.cybercity.dk> wrote:

> Men det er vist begrænset hvor meget tortur der er ved at putte den i
> en sæk og proppe den i en balje vand.

Ville du bryde dig om at lide druknedøden?

--
-René

Fra : Holst

Dato : 08-05-06 20:43

Rene Joergensen wrote:

> Ville du bryde dig om at lide druknedøden?

Vi udsætter dyr for mange ting - ville du for eksempel bryde dig om
udelukkende at leve af tørkost?

Jeg mener heller ikke, at druknedøden er den rette måde at aflive en
flok killinger på. Vrid dog halsen om på dem og smid dem i skraldespanden.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-05-06 14:10

On 08 May 2006 16:51:25 GMT, Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

>Ville du bryde dig om at lide druknedøden?

Nej og jeg ville heller ikke bryde mig om at blive halalslagtet, skudt
med en boltpistol eller halshugget...Alle ting der gøres i stor stil
dagligt ved dyr..

Henrik

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 06-05-06 17:45

Det kan jeg sagtens forholde mig til, men at dræbe eller skyde den med
softgun er IKKE måden.

Fra : Per H

Dato : 06-05-06 14:29

On Sat, 06 May 2006 13:11:15 +0200, Daniel W Johansen
> [...]

>par gange har katten lært det... og det virker!, hvis man blot gør det
>nok gange indtil katten har lært det. Ingen grund til at udsætte katten

nå jeg har forsøgt i et år med at kaste vand når naboens kat kommer
ind i vores udestue for at pisse.. Den kommer da bare igen næste dag,

Og du meneer da ikke i alvor at man skal ligge og vente i timer med
en vandslange i hånden, indtil katten kommer, hvis den ikke lige
ligger og sover hjemme.

nej den skal have et skud i røven så den løber langt væk,

så kan de katte ejere / hunde ejere lære at de skal passe på deres
dyr. hos dem selv, og kun der.

Vh Per

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-05-06 16:06

"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message

> nej den skal have et skud i røven så den løber langt væk,
>
> så kan de katte ejere / hunde ejere lære at de skal passe på deres
> dyr. hos dem selv, og kun der.

Føj for satan da for en holdning. Fordi dyret gør som det ligger i dens
natur skal den straffes??? Hvilken ret giver det dig på nogen måde til at
være dyreplager af værste skuffe???

Det er på alle måder EJEREN man bør gå efter. Du kan da ikke bebrejde
kattten at gøre som det ligger dens natur til.

Som en anden nævnte, du mishandler da heller ikke naboens børn hvis de
forvilder sig ind i den have gør du (Og så igen, det gør du
sikkert........)?

\Michael

Fra : Per H

Dato : 06-05-06 17:10

On Sat, 6 May 2006 17:05:40 +0200, "Michael Jensen"
<ugyldig@ugyldig.com> skrev:

> [...]
>
>Som en anden nævnte, du mishandler da heller ikke naboens børn hvis de
>forvilder sig ind i den have gør du (Og så igen, det gør du
så husk for fremtiden at holde dine dyr hos dig selv.

Vh Per

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-05-06 17:59

> så husk for fremtiden at holde dine dyr hos dig selv.
>

> Vh Per

Hvem sagde at jeg havde dyr? =)

Er såmænd bare urtolig glad for dyr generelt.

\Michael

Fra : Per H

Dato : 06-05-06 18:18

On Sat, 6 May 2006 18:58:41 +0200, "Michael Jensen"
<ugyldig@ugyldig.com> skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message

>Hvem sagde at jeg havde dyr? =)

hvem sagde jeg var dyreplager,:-=)
jeg har aldrig skudt noget, har kun en vandkande at gøre det med.

>Er såmænd bare urtolig glad for dyr generelt.
det samme her,
men ikke hvis andres hankatte pisser inde hos mig.
det stinker ad helved til.

Vh Per

Fra : Per H

Dato : 06-05-06 17:16

<ugyldig@ugyldig.com> skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message

>Føj for satan da for en holdning.

måske mere en syg holdning at ejeren af dyret anskaffer sig et
sådanne, når det i deres natur strejfer.

Det ved ejeren vel? ikke ?

>Fordi dyret gør som det ligger i dens
>natur skal den straffes??? Hvilken ret giver det dig på nogen måde til at
>være dyreplager af værste skuffe???

skal jeg have kattepis i mit hus, så skal jeg nok selv anskaffe mig
katten.

go diskution.
kan virkelig få folk op af stolen

Vh Per

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-05-06 17:53

> måske mere en syg holdning at ejeren af dyret anskaffer sig et
> sådanne, når det i deres natur strejfer.
>
> Det ved ejeren vel? ikke ?

Jo men igen, så er det stadig ejerens problem! Der er ingen grund til at
lade det gå ud over katten!

\Michael

Fra : Henrik Madsen

Dato : 08-05-06 15:56

On Sat, 6 May 2006 18:52:48 +0200, "Michael Jensen"
<ugyldig@ugyldig.com> wrote:

>Jo men igen, så er det stadig ejerens problem! Der er ingen grund til at
>lade det gå ud over katten!

I det tilfælde jeg opstillede VAR ejeren jo gjort opmærksom på dette
og havde svaret at det ville han ikke gøre noget ved..

Hvad foreslår DU så man gør hvis katten står og laver kradse-fandango
på taget af ens nye 500.000+ Kr bil..

Henrik

Fra : Holst

Dato : 08-05-06 16:35

Henrik Madsen wrote:

> [...]
> og havde svaret at det ville han ikke gøre noget ved..
>
> Hvad foreslår DU så man gør hvis katten står og laver kradse-fandango

Man gør, som der står i Lov om mark- og vejfred.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-05-06 14:10

On Mon, 08 May 2006 17:35:19 +0200, Holst <newsmar06@shelter.dk>
wrote:

>Man gør, som der står i Lov om mark- og vejfred.

Og der står hvad ?

Henrik

Fra : Holst

Dato : 09-05-06 15:31

Henrik Madsen wrote:

> Og der står hvad ?

Deri står hvad du lovligt kan gøre, når andres dyr strejfer ind på din
grund.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-05-06 16:48

On Tue, 09 May 2006 16:31:13 +0200, Holst <newsmar06@shelter.dk>
wrote:

>Deri står hvad du lovligt kan gøre, når andres dyr strejfer ind på din
>grund.

Og hvad er det så man lovligt kan gøre når andres dyr strejfer ind på
ens grund ?

Henrik

Fra : Basil

Dato : 09-05-06 16:52

Henrik Madsen udtrykte præcist:

> Og hvad er det så man lovligt kan gøre når andres dyr strejfer ind på
> ens grund ?
>
> Henrik

HUSDYR SKAL HOLDES HJEMME
Katte må du holde lige så mange af, du vil. Selvom der er flere katte
end hunde i danske hjem og trods ønsker og forslag fra mange sider, er
der endnu ingen egentlig kattelov. En udtalelse fra Dyreetisk Råd er
undervejs til justitsministeren og forventes at munde ud i
bestemmelser, der bl.a. vil indebære lovpligtig øremærkning,
registrering og vaccination af katte, ligesom det også gælder for
hunde.
Indtil da falder katten ind under mark- og vejfredsloven. Ifølge den
skal du holde dine husdyr på din egen grund. Det kan være ganske svært,
når det drejer sig om en kat, for den er som bekendt sin egen og lader
sig ikke standse af hæk eller hegn. Men er du uheldig at have en
kattehader som nabo, har han retten på sin side, når han forlanger, du
skal holde mis borte fra hans ejendom. Han har lov til at jage katten
væk, f.eks. ved at kaste vand efter den. Skulle katten komme til skade
eller miste sit niende liv, skal du ikke forvente nogen erstatning i
den anledning. Tværtimod er du erstatningspligtig for skader, som
katten forvolder på fx beplantning eller andet. Fortsætter katten med
at komme på vildveje, giver loven mulighed for, at den må indfanges og
aflives uden yderligere advarsel.
Lov om mark og vejfred gælder også for større husdyr og for pelsdyr
opdrættet i fangenskab, tamkaniner og fjerkræ.

http://www.bolius.dk/F1C26150-3AE7-4464-BBCA-25BFCDA30FB8.W5Doc

Kai

Fra : Holst

Dato : 09-05-06 17:17

Henrik Madsen wrote:

> Og hvad er det så man lovligt kan gøre når andres dyr strejfer ind på
> ens grund ?

Du kunne jo selv lige sætte dig ned og læse Lov om mark- og vejfred.

Men kort fortalt kan du indfange dyret og sågar slå det ihjel (dog efter
forudgående advarsel), hvis det er det, du ønsker.

Fra : Per H

Dato : 06-05-06 17:21

<ugyldig@ugyldig.com> skrev:

>Hvilken ret giver det dig på nogen måde til at
>være dyreplager af værste skuffe???

hvilken ret giver det dig at kalde mig for dyreplager.
det er jeg jo først når jeg har udført gerningen. vær opmærksom på
det.

hvordan afliver man så nyfødte killinger?

Vh Per

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 06-05-06 17:47

Indlevere dem til en dyrelæge som ofte vil gøre det for et relativt
mindre beløb eller er der altid en mulighed for at kattens værn vil
aftage dem. Gør de dog ikke med efterårs killinger da de skulle være
svagere / dyre i læge og medecin / svære at afsætte.

Fra : Søren Bendesen

Dato : 07-05-06 06:10

Hej...

Jeg er på ingen måde kattehader, da jeg selv har 2 indendørs katte.

Meennn... Jeg er i den uheldige situation at der er en kat i nabolaget som
går og skider/pisser ved vores husmur. Jeg har talt med naboerne som har det
samme problem og ingen af os aner hvis kat der gør det. De er iøvrigt også
trætte af den...

Jeg har kun set katten én gang på 6 måneder, så at sidde på lur med en spand
vand er nok udelukket..

Nogle forslag til hvordan jeg får den til at holde op??

Jeg havde selv tænkt på at sætte en trådfælde op med en skive spegepølse i.
Hvis så katten går i fælden, havde jeg tænkt mig at køre den et stykke ud på
landet og sætte den ud der, i håb om at den finder et andet sted at færdes.

Hvad er jeres holdning til det??

Mvh
Søren

Fra : Ib

Dato : 07-05-06 07:37

> [...]
> ud på landet og sætte den ud der, i håb om at den finder et andet sted at

En aldeles glimrende læsning, det koster jo også bøder og lignende hvis man
benytter skarpladte våben i beboet område ellers er ideen med
internatet en fantastisk ide da den koster, enten en evt. ejer penge, så kan
han/hun lære det, eller også koster det katten livet. !!!!

Ib

Fra : Jens G

Dato : 07-05-06 17:22

<FJERNdanielwj2@gmail.com> wrote:

> [...]
>par gange har katten lært det... og det virker!, hvis man blot gør det
>nok gange indtil katten har lært det. Ingen grund til at udsætte katten

En bedre ide ville være hvis katteejeren gav katten en ordentlig
spuletur hver gang den ville forlade hans have.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 08-05-06 15:53

> [...]

>I er kraftedme makabare at høre på, kan virkelig kun ryste på hovedet
>over der findes mennesker som jer, og jeres venner.

Ja det siger du nok...

Lad os snakke sammen den dag din nabo's kat står og laver kradsemærker
i din nye Audi til 500.000 Kr. og ejeren ikke gider gøre en bjælde for
at stoppe det..

Alternativt kan du jo fortælle mig hvor du bor så kan jeg gerne komme
forbi og simulere kattekløer på din bil....Selvfølgelig uden at du gør
noget ved det overfor mig... fordi det ville jo være ondt...

> [...]
>datter hvorfor hendes kat ikke kom hjem.. eller i det mindste forklarede
>dem at det var nyttesløst at sætte en eftersøgning i gang, eller gå og

Nej bestemt ikke. Nu var der slet ingen datter men ellers må du sgu
undskylde mig, hvis man vil have et husdyr til sine børn så må man
fanme også være klar til at fortælle dem at det nok ikke er kommet
hjem fordi man selv har lukket bæstet derud hvor det risikerer at
blive tromlet ned. Katte er jo ikke ligefrem kendte for at kende
endsige overholde færdselsloven og det koster altså en kat engang
imellem.

Kan også kun grine i mit stille sind af de der "Har nogen set min kat"
der er postet på diverse husketavler rundt i supermarkederne..

Tja, ved du hvad manse, nu har du haft den kat i 2-3 år, den er kommet
hjem hver dag efter mad osv... Hvis den nu pludselig ikke kommer hjem
så er det nok ikke fordi den er blevet senil eller har fået
hukommelsestab og nu ikke kan huske hvor den bor, det er nok nærmere
fordi den er blevet kørt over fordi den lå og flød på vejen og
slikkede sol..

Som sagt....Hvis du lukker dit husdyr ud og lader det strøjfe så vær
klar til den dag det ikke kommer hjem..

Hvorfor er det forresten egentligt at katteejere mener at DERES husdyr
skal have lov at rende i alle andre folks haver når der for en
hundeejer ikke er nogen tvivl om at det er ULOVLIGT at lade den
strøjfe.

>IB, hvad med at snuppe den softgun pistol og give ham et par skud i
>nosserne hos fyren, for det er FANME ikke måden at holde en kat væk.

Nej det er det bestemt ikke.....Ejeren burde derimod sørge for at
holde sin kat fra ens grund. Måske burde man skyde kattens ejer med
softgun pistolen i nosserne, så kunne han måske forstå det..

Er der ikke også noget med at smøre sennep i røven på den, så skulle
den vist løbe sig selv ihjel.

>Virkelig rystende at læse sådan noget, og forstår virkelig ikke hvordan
>i kan få jer selv til at videre bringe disse "råd/torturings metoder".
>Fy for helved!.

Som sagt tidligere......Man bliver lidt olm hvis man spenderer en halv
mill på en bil og en eller anden latterlig katteejer ikke gider holde
kræet væk fra ens nye bil...

Men det fatter du måske ikke ??

Henrik

Fra : Basil

Dato : 08-05-06 16:08

Henrik Madsen kom med følgende:
KLIP en masse

> Henrik

Yderst velskrevet, og en holdning jeg helt kan tilslutte mig.
Hvis ejeren bare havde holdt sit kræ inde på sin grund, som han skal,
havde der ikke været nogen problemer.
Kai

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-05-06 19:06

> En dag gik den kat noget modvilligt ned i en sæk som endte i noget
> vand..
>
> Problem løst...

Jeg håber I stod og kigge på de timer, det varede inden katten døde. Men det
havde I vel ikke nosser til.

Mvh Maria

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-05-06 19:30

On Sun, 7 May 2006 20:06:13 +0200, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>
wrote:

>Jeg håber I stod og kigge på de timer, det varede inden katten døde. Men det
>havde I vel ikke nosser til.

Kan en kat leve flere timer under vand?

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Max

Dato : 07-05-06 19:45

Hej Mads

> Kan en kat leve flere timer under vand?

Nej, men katte er ekstremt sejlivede, jeg slog engang en
ihjel med en hjulnøgle, en rystende oplevelse.

Mvh Max

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-05-06 20:09

> Kan en kat leve flere timer under vand?

Nogle kan. Det er derfor at det er forbudt at drukne dem - det er
dyremishandling.

Mvh Maria

Fra : Holst

Dato : 07-05-06 19:31

Maria Frederiksen wrote:

> Jeg håber I stod og kigge på de timer, det varede inden katten døde. Men det
> havde I vel ikke nosser til.

Det tager ikke timer at drukne. Gjorde det, ville der være langt færre
drunkneulykker i Danmark.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-05-06 20:08

> Det tager ikke timer at drukne. Gjorde det, ville der være langt færre
> drunkneulykker i Danmark.

Katte min ven, ikke mennesker. Katte kan leve rigtigt længe under vand.
Kommer du killinger i en sæk og smider i åen, så vil de fleste være levende
efter en time.

Mvh Maria

Fra : Holst

Dato : 07-05-06 20:18

Maria Frederiksen wrote:

> Katte min ven, ikke mennesker. Katte kan leve rigtigt længe under vand.
> Kommer du killinger i en sæk og smider i åen, så vil de fleste være levende
> efter en time.

Ja, men det er fordi sækken med killinger flyder oven på vandet. Man
skal bare komme nogle sten i også. Så synker sækken til bunds, og
kattene drukner hurtigt.

Men personligt kan jeg ikke forstå, hvorfor man ikke bar vrider hovedet
om på killingerne og smider dem i skraldespanden. Så sparer man en sæk
og en tur til åen.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 08-05-06 15:58

<mf@easyfrag.dk> wrote:

>Jeg håber I stod og kigge på de timer, det varede inden katten døde. Men det
>havde I vel ikke nosser til.

Nu var jeg der ikke personligt..

Men jeg mener at huske at han sagde at den sprællede et minut og så
fik sækken lov at ligge en halv time og katten var stendød da han
begravede den i haven..

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-06 16:06

">
> [...]
>
> Ejeren af katten fik besked på en pæn måde om at holde katten væk fra
> hans bil men svaret var at ejeren jo ikke kunne kontrollere hvor

Nu er det så jeg tænker hvad din bekendte gjorde for at få katten ned..
For katte laver sjældent ridser hvis de ikke skrææmes eller på anden måde
tvinges ned fra bilen..

Katte er utrolig gode til at komme omkring til og op og ned uden at man kan
se at de har været der..
Der vil i hvert tilfælde sjældent være ridser, men måske aftrykket efter en
beskidt kattepote, men det er vel ikke værre end fedtede børnefingre.. De
kan jo fjernes med en våd klud..

Og ja, jeg har selv kat.

Men jeg bryder mig ikke om når nabolagets katte pisser i min havestue, som
jeg desværre har oplevet..

Og ja, min kat går fri, men får jeg en klage eller påtale vil jeg
selvfølgelig tage det op til efterretning og lave lukket have el.lign. hvis
det er det der skal til..

Fra : Gert

Dato : 08-05-06 17:02

On Mon, 8 May 2006 17:06:09 +0200, "Louise"
<louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote:

>Og ja, min kat går fri, men får jeg en klage eller påtale vil jeg
>selvfølgelig tage det op til efterretning og lave lukket have el.lign. hvis
>det er det der skal til..

Hvorfor lukker du ikke kræet ind allerede nu ?

Hvad ville du sige til, at alle nabolagets hunde bare løb frit rundt
fordi ejerne syntes at det var "hundens natur" ?

Det er sgu'da en underlig ligegyldig og slap indstilling at have til
sine omgivelser..

Jeg synes, at løsningen med en softgun er helt fortrinlig.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 08-05-06 17:50

> [...]

> beskidt kattepote, men det er vel ikke værre end fedtede børnefingre.. De

Fortæl det til kølerhjelmen på min bil, som har ridser efter katte.

--
-René

Fra : Jens G

Dato : 08-05-06 18:46

On 08 May 2006 16:50:26 GMT, Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

>Fortæl det til kølerhjelmen på min bil, som har ridser efter katte.

Ja,- min bil var kun få dage gammel da en kat sprang op på
motorhjælmen. Det ses tydeligt at den forsøgte at hage sig fast med
kløerne.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-05-06 19:24

>Fortæl det til kølerhjelmen på min bil, som har ridser efter katte.

Eller til flamingokasserne som jeg opbevarer på loftet over min stald.
Flamingokasser har ikke specielt godt af at blive brugt som kradsebræt.

Desværre ser jeg meget meget sjældent katte(ne) i nærheden af mine
bygninger. Men pludselig en dag så får hunden nu nok fat i en af dem
alligevel. (Og det ligger jo i hundes natur at æde katte, gør det ikke?)

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-05-06 17:58

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> For min skyld kan de holdt kat alt det de
> lyster, men de kan holde dem hjemme som de er forpligtiget
> til.

Ja det kan du have ret i. Det er svært, men du har ret. Dog bør man måske
også overveje om man virkelig ønsker at der IKKE går katte rundt
overhovedet?? Kender da et par stykker i vores område som tilsammen
tilvejebringer en hel del mus. Mus som jeg helst ikke vil have indenfor
dørene.....

\Michael

Fra : Max

Dato : 06-05-06 19:45

Hej Michael

> tilvejebringer en hel del mus. Mus som jeg helst ikke vil have
> indenfor dørene.....

Hvad gør du så ved musene ?

Mvh Max

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-05-06 20:05

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Michael

> Hvad gør du så ved musene ?

En kat er på det område (ved at de ta'r mus, der spiser af menneskets
forråd - korn) et nyttedyr, på samme måde som en ko (der gi'r mælk)
eller en hund (der bruges ved jagt).

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 07-05-06 22:38

"Torben R. Sørensen" <torben@frejashundehus.dk> skrev i en meddelelse news:445c4b23$0$190$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det var dog en fantastisk holdning.
> Dræber du også alle fuglene, fordi de sidder og larmer i træerne.

Nu er det sådan, at katten faktisk dræber de fugle jeg elsker at have
i min have ! Af en eller anden grund mener min nabo at kunne anskaffe
sig et rovdyr og lukke det ud i den frie natur, da det ellers er synd for
katten. Det er jeg lodret uenig i og vil ikke acceptere, at naboen skal
bestemme hvilket dyreliv jeg skal have i min have. De må gerne have
kat og jeg har principielt ikke noget i mod katte, bare de ikke huserer
i min have.
Der trænger til at blive gjort op med hvilke dyr det er rimeligt folk kan
anskaffe og bare lade gå frit omkring til gene for andre - en kat kommer
absolut ikke ind under den kategori !

Fra : Max

Dato : 07-05-06 22:44

Hej Hans

> Der trænger til at blive gjort op med hvilke dyr det er rimeligt folk
> kan
> anskaffe og bare lade gå frit omkring til gene for andre - en kat

Da det er ulovligt at lade sin kat forlade sin grund har du loven på
din side, desværre er almen opfattelse at en kat godt må gå frit
rundt.

Mvh Max

Fra : Henrik Madsen

Dato : 08-05-06 16:02

On Sun, 7 May 2006 23:38:03 +0200, "Hans M. Pedersen"
<hmp45@hotmail.com> wrote:

>Der trænger til at blive gjort op med hvilke dyr det er rimeligt folk kan
>anskaffe og bare lade gå frit omkring til gene for andre - en kat kommer
>absolut ikke ind under den kategori !

Yes sir..

Nu er problemet ophørt da hun har afskaffet dem men indtil for få år
siden havde min genbo kone egne høns i sin have..

Jeg kan godt afsløre at det KUN er i tegnefilm at der bliver galet når
solen står op...Mage til Y-Y-Y-YYYYYYYY hele dagen lang og til ud på
aftenen skal man lede længe efter..

Problemet begrænsede sig for vores vedkommende til når vi var udendørs
og vinden blæste den rigtige vej men det må satme have været
belastende for hendes naboer og hendes "bagbo" at høre på de kræ..

Min søster har da også 3 katte men det er indekatte, de kommer kun ud
i haven i en snor så de ikke stikker af.

Henrik

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 08-05-06 16:26

Henrik Madsen wrote:

> Problemet begrænsede sig for vores vedkommende til når vi var udendørs
> og vinden blæste den rigtige vej men det må satme have været
> belastende for hendes naboer og hendes "bagbo" at høre på de kræ..

Ja....
Det er noget værré noget med den 'natur'. Den larmer så meget at man ikke
kan høre radion og få lov til at sove længe...

Jeg har aldrig forstået hvorfor folk der ikke kan 'tåle' fugle sang,
hanernes galen og den øvrige 'støj' naturen byder på, overhovedet forlader
stenbroen. Hvorfor forlader de den 'trygge' verden hvor lydene består af
bilmotorer og hylende horn?

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-05-06 16:41

On Mon, 8 May 2006 17:26:19 +0200, "Carsten Finn Rasmussen"
<cfr@c.invalid> wrote:

>Ja....
>Det er noget værré noget med den 'natur'. Den larmer så meget at man ikke
>kan høre radion og få lov til at sove længe...

Har intet imod naturen..

Kan sagtens leve med at fuglene kvidrer..

Kan derimod ikke så godt med at naboens hund står og galper i
døgndrift, eller f.eks at naboens hønsehold er noget hele kvateret
skal lide under..

Ligså lidt som nogen der bor på mine forældres vej der var træt af at
naboen havde indrettet sig som sort automekaniker med rustarbejde som
speciale i hans garage med den følge at der konstant, specielt i
weekenderne belv kørt med vinkelsliber derinde fra..

Alt med måde...

> [...]
>stenbroen. Hvorfor forlader de den 'trygge' verden hvor lydene består af

Fuglekvidder er da kun en 100 del så irriterende som sådan en kok der
står og galer dagen lang. Desuden mener du vel ikke at bare fordi
noget er naturskabt så er det fredet i klasse 1 ?

Henrik

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 09-05-06 18:00

Henrik Madsen wrote:

> [...]
> står og galer dagen lang. Desuden mener du vel ikke at bare fordi
> noget er naturskabt så er det fredet i klasse 1 ?

Det afhænger nok af ørerne der hører. Jeg ville f.eks. gerne have skiftet
mit vækkeur ud med en kok hos naboen, men de gider ikke holde høns :)

Og nej, det mener jeg selvfølgelig ikke. Jeg mener at der er ting man kan
gøre noget ved, og ting man må lære at leve med.

Nogle eksempler:

Skraldemanden vender i min indkørsel fordi jeg bor for enden af en blind
vej. Jeg kunne selvfølgelig have klaget, men en bil parkeret midt i
indkørslen lærte hurtigt skraldemanden nye vaner.

Skader plyndrer mine småfugles reder for æg. Det har jeg lært at leve med.
Skader er også en del af mine omgivelser, og småfuglene klarer sig
alligevel.

Områdets katte skider i mine bede og kradser mine nysåede frø op. Katte er
luksusdyr, så 'hemmeligheden' var at skabe er mere attraktivt toilet.
Fjernelse af 5 cm jord under en busk i et ydmygt hjørne af haven og erstatte
det med lækkert sand løste problemet. Det er faktisk blevet et 'hit'.
Områdets katte besøger stedet dagligt og 'læser avisen'. Ingen kattelort i
bedene mere og ingen 'nabokamp'. (Busken gror som var den betalt for det).

En mår flytter ind på mit loft. Der skal den ikke være fordi den ødelægger
min isolering. En transistorradio indstillet på P4 overbeviste den om at det
ikke var noget rart sted at være. Efterfølgende er udluftningerne til loftet
blevet lukket med hønsenet.

En hund har fået øje på kattenes 'avis' og bestemt sig for at aflevere et
'indlæg' ved siden af min vandtønde. Et stykke tape og en pakke hundeposer
anbragt på vandtønden løste problemet på mindre end en uge. Ingen onde ord,
men problemet var løst. Vi har siden (jeg vidste hvem synderen var) ofte
grinet over min måde at løse problemet på.

Min pointe er, at med sund fornuft og lidt velvilje kommer man langt :)

Fra : Michael Jensen

Dato : 12-05-06 06:27

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> wrote in message
> Henrik Madsen wrote:
å.

> Min pointe er, at med sund fornuft og lidt velvilje kommer man langt :)

Vel talt!

\Michael

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 08-05-06 16:11

poulsen wrote:
> Der en kat som laver i sandkassen min søn leger i
> Hvad var det nu lige med disse pinde man kunne
> sætte i jorden dyppet i et eller andet.
> Hans.

Midlet hedder hjortetaksolie. Jeg vil ikke anbefale det. Det lugter rigtigt
grimt, og du vil opleve at 'kuren' er værre end 'sygdommen' :(

Skal du komme 'uhumskhedderne' til livs, er du nødt til at sørge for en
overdækning. Det er jo ikke kun naboens katte, der synes at blødt sand er et
'lækkert' toilet :(

I øvrigt synes jeg at denne tråd har været meget lærerig.
Nu forstår jeg pludselig hvorfor mange af vores 'tolerenceproblemer' lever i
vores samfund.

Og Nej...
Jeg gider ikke 'futte' til dk.politik, og jeg vil ikke indlade mig i en
'hysterisk' diskussion.
Jeg vil blot glæde mig over, at jeg selv og mine omgivelser ikke har den
egoistiske/uforstående holdning der fra nogle er givet udtryk for i denne
tråd.

Fra : Basil

Dato : 08-05-06 16:12

Carsten Finn Rasmussen tastede følgende:
> Jeg vil blot glæde mig over, at jeg selv og mine omgivelser ikke har den
> egoistiske/uforstående holdning der fra nogle er givet udtryk for i denne
> tråd.

Du mener katteejeren der mener deres dyr er så skønt at vi alle skal
have glæde af det, også dem der ikke ønsker det ?
Kai

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 08-05-06 16:37

Basil wrote:

> Du mener katteejeren der mener deres dyr er så skønt at vi alle skal
> have glæde af det, også dem der ikke ønsker det ?
> Kai

Næh...
Jeg mener mennesker der har en tolerence for andre, og har forståelse for,
at ikke alle problemer har en løsning i en lovtekst.
Heldigvis er jeg omgivet af mennesker, der som jeg, synes at de fleste
'problemer' kan løses ved samtale og sund fornuft.

Jeg kan ikke lade være med at syntes at det er lidt synd for andre mennesker
der ikke er samme situation. Det ville de have stor glæde af at gører noget
ved ;)

Fra : Max

Dato : 08-05-06 16:26

Hej Carsten

> I øvrigt synes jeg at denne tråd har været meget lærerig.
> Nu forstår jeg pludselig hvorfor mange af vores 'tolerenceproblemer'
> lever i vores samfund.

Ja, det er ligegodt utroligt at de der katteejere er så egoistiske
og intolerente at de bare bryder loven fordi de vil have kat.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 08-05-06 16:39

Carsten Finn Rasmussen wrote:

> Jeg vil blot glæde mig over, at jeg selv og mine omgivelser ikke har den
> egoistiske/uforstående holdning der fra nogle er givet udtryk for i denne
> tråd.

Næh, men sådan er mennesker jo nu engang. Der er altid nogen, som er
flink og hensynsfulde, og så er der de egoistiske, der uden omtanke
lader deres dyr strejfe til gene for andre.

Fra : Gert

Dato : 08-05-06 17:04

On Mon, 8 May 2006 17:10:51 +0200, "Carsten Finn Rasmussen"
<cfr@c.invalid> wrote:

>Jeg vil blot glæde mig over, at jeg selv og mine omgivelser ikke har den
>egoistiske/uforstående holdning der fra nogle er givet udtryk for i denne
>tråd.

Enig, men det er jo heldigvis ikke alle katteejerne der kommer ind
under den gruppe.

Der findes en del der kender loven.

Fra : Holst

Dato : 08-05-06 17:10

Gert wrote:

> Enig, men det er jo heldigvis ikke alle katteejerne der kommer ind
> under den gruppe.
>
> Der findes en del der kender loven.

Der er muligvis en del, som kender loven, men jeg har personligt endnu
ikke mødt en katteejer, som ikke lød deres katte strejfe efter
forgodtbefindende.

Fra : Ib

Dato : 09-05-06 05:13

> [...]
> egoistiske/uforstående holdning der fra nogle er givet udtryk for i denne

Det er egentlig meget rart at vide at der kun findes 2 slags mennesker: Dem
der bor på landet der elsker naturen med alle dens lyksageligheder og så dem
der bor i byen og som er så fjernt fra hvad der er vigtigt at de ikke kan
sætte sig ind i andres ( de rigtige menneskers ) tanker.

Hvis du bruger tolerance som argument så synes jeg at du selv skal gøre brug
af samme.
Der er ingen levende væsner i vores kultur der kan leve uden at tage hensyn
til andre, de der så ikke er i stand til det, må så holdes på "dydens smalle
sti" af nogen der ved hvad det drejer sig om.
Denne tråd drejer sig om katte og hvis du skal overføre holdninger omkring
katte og specielt deres konsekvenser der ligger i diverse sandkasser til
mennesker så må jeg jo være meget intolerant da jeg synes at vold skal have
konsekvenser, dog kun overfor voldsmanden. Er min holdning til vold udtryk
for at jeg ikke kan lide andre mennesker.
Katteejere kan ikke være så dumme at de ikke er klar over at deres katte
påfører andre ærgelser og økonomiske tab samt helbredsmæssige ricici, men
hvis du ikke har røv i bukserne til at tage stilling til kattelort de
forkerte steder uden at være bange for at din meget frelste holdning bliver
påtalt af dine dyrevenner, så synes jeg at du skal finde et andet sted at
diskutere.

Ib ( som bor på landet )

Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-05-06 16:43

<cfr@c.invalid> wrote:

>I øvrigt synes jeg at denne tråd har været meget lærerig.
>Nu forstår jeg pludselig hvorfor mange af vores 'tolerenceproblemer' lever i
>vores samfund.

Hvem er det præcist du mener er intolerant..

Manden der nægter at holde sin kat væk fra naboens 500.000 Kr bil's
tag.

Eller manden der tillader sig at værne lidt om hans ½ mill
investering.. ?

>Jeg vil blot glæde mig over, at jeg selv og mine omgivelser ikke har den
>egoistiske/uforstående holdning der fra nogle er givet udtryk for i denne
>tråd.

Jeg kan som sagt godt komme og simulere kattekløer på dit biltag hvis
det skulle være...

Jeg vil vædde med at din tolerance overfor mig sikkert forsvinder
RIMELIGT hurtigt..

Henrik

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 09-05-06 18:09

Henrik Madsen wrote:

> Jeg vil vædde med at din tolerance overfor mig sikkert forsvinder
> RIMELIGT hurtigt..
>
> Henrik

Ikke nødvendigvis. Hvis du var en af mine venner eller gode naboer, og
virkeligt havde behov for det, var et par ridser i mit biltag da en billig
pris for at bevare dit velbefindende.

Fra : peter_dinesen@hotmai~

Dato : 08-05-06 21:03

så må jeg bare sige, at det er ej heller er fedt at få hunde tam tam
ind i bilen, fordi folk med hunde MEGET MEGET sjældent har pose med
til at samle deres efterlandenskaber op.
Prøv at stå i en indkørelse i det mørke vintetid og skynde sig ind
i bilen med en "hund" under skoene - ikk fedt. Vores bagsæder har
været totalt smurt ind i prut for børnene tænker jo ikke over at
deres fødder engang imellem rammer forsæderne.
Endvidere har vi plantet jordbær i vores 40 cm. forhøjede begroede
forhave (som bundplante), men det er ikke fedt at finde en hunde tam
tam 1½ m. inde i bedet.
Det er Ok med hund, men folk må gerne tænke over konsekvenserne - det
er jo ikke os andre der ønsker "resterne af" hunden
Peter

Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-05-06 16:46

On 8 May 2006 13:02:48 -0700, peter_dinesen@hotmail.com wrote:

> [...]
>Det er Ok med hund, men folk må gerne tænke over konsekvenserne - det
>er jo ikke os andre der ønsker "resterne af" hunden

Nu var dette jo ikke ment som en "katte-hetz" men nærmere som en "hold
for h****** jeres husdyr på matriklen, vi andre har ikke lige samme
entusiasme over jeres krapyler"

Jeg har samme holdning som dig til hundeejere. Dem som ikke kan samle
op efter sig er nogle svin..

Har også et par gange gjort en hundeejer flov ved at stille mig op og
råbe at det da er noget forbandet svineri at deres hund skider og de
så ikke samler op..Om det så har hjulpet på dem vil jeg lade være
usagt.

Henrik

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 09-05-06 08:06

Fra : Max

Dato : 09-05-06 08:48

Hej Finn

> Kort efter satte han også en timer på, så der var slukket om
> morgenen, for føleren kunne ikke se forskel på ham og katten

Det må være det man kalder erfaringsmæssig betinget
udviklingsarbejde :)

Mvh Max

Fra : Calle.

Dato : 09-05-06 08:51

Max wrote:
> Hej Finn

> Det må være det man kalder erfaringsmæssig betinget
> udviklingsarbejde :)

Kan lige se for mig, at skraldemande får aktiveret sensoren ;-(

--
*** Calle ***