Malede gipsvægge
Fra : Thomas

Dato : 30-04-06 21:07

Har meget ru og ujævne malede gipsvægge. Der er tale om relativt
store flader kombineret med mange områder omkring karme og lign.

Jeg vil gerne male dem i anden farve kan jeg slibe dem det og igivet
fald med hvad.

Når der så efterfølgende skal males på det slebne gips hvad skal
der så grundes med.

Håber i kan hjælpe da jeg står med en lige for øjeblikket lidt
uoverskuelig opgave.

VH Thomas

Fra : jacob johansen

Dato : 01-05-06 07:37

"Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

start med at spartle dine gipsvægge op med sandspartel, og slip derefter med
sandpapir korn 120/160... GRUNDIGT...
også du male lige hvilken farve du vil have

MVH
Jacob

Fra : Carsten Keller

Dato : 01-05-06 07:45

"Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> wrote in message
[...]

Du kan som sådan ikke slibe gipsen, da den har en papir-overflade du ikke må
ødelægge. Men du kan spartle den op med sandspartel og derefter slibe i det.
Efterfølgende grunder du med microdispers og maler eller opsætter
filt/væv/tapet efter ønsle.

Keller

Fra : Thomas

Dato : 01-05-06 08:43

E svaret det sammen når der ikke er tale om gipsplader men at væggene
er påført en (gips masse mhp at få et rustikt præg)

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-05-06 10:09

On Mon, 01 May 2006 00:43:29 -0700, Thomas wrote:

> E svaret det sammen når der ikke er tale om gipsplader men at væggene
> er påført en (gips masse mhp at få et rustikt præg)

Nej, det kan du bare slibe af lige så tosset du vil. Med sådan en her:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=407&iItemId=92874 går
det stærkt og bliver pænt.

Fra : marlene

Dato : 01-05-06 21:54

ved godt hilken gips- overflade du taler om,
hvis du sliber så meget at den, mættede overflade er væk, så skal du give
væggen støvbinder først, ellers får du ikke ensartet overflade.

Fra : marlene

Dato : 01-05-06 21:54