regler for brug af loftsrum - hjælp ønskes
Fra : thohei

Dato : 28-04-06 11:24

Hej, jeg søger oplysninger om hvad man må bruge et loftsrum til.
Jeg har en villalejlighed (1.sal) med trappe op til et tidligere loft
som er isoleret og brugbart, men ikke godkendt til beboelse.
Vi skal have nyt tag på og i den forbindelse vil vi gerne bygge en
kvist oppe på loftsrummet. Kommunen siger nej da rummet ikke godkendt
til beboelse kun må bruges som depotrum og man derfor ikke kan
argumentere for at ville have en kvist i et sådant rum. De mistænker
altså at man så vil bruge rummet til beboelse. Er det rigtigt at den
slags rum kun må bruges til opbevaring? Hvor kan jeg finde reglerne
for dette?
Håber på hjælp.
Mvh,
Thomas

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 28-04-06 18:32

"thohei" <heinesen@mail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

hvad med et argument om man vil bruge rummet til en stjernekikkert, det er
da ikke beboelse ! så ville tycho brahe jo være en bolig
--
Hilsen Gilbert