Sort arbejde
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-04-06 05:39

Hvad tager jyske tømrere i timen for arbejde? Når det er henholdsvis hvidt
og sort.
Og jeg spørger kun på grund af en diskussion og ikke fordi jeg skal bruge en
tømrer! *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Jørgen

Dato : 28-04-06 07:01

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:44519c43$0$11671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> og sort.
> Og jeg spørger kun på grund af en diskussion og ikke fordi jeg skal bruge

Nåe, la' nu bare være, Lisbeth.
Jørgen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-04-06 07:43

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nåe, la' nu bare være, Lisbeth.
> Jørgen

Nej altså... jeg ved jo godt, at hvis jeg ikke gjorde opmærksom på, at jeg
ikke skal bruge en tømrer, så ville det bare væææælte ind med tilbud. De har
jo ikke noget at lave *S*

Mvh. lisbeth

Fra : jones_net

Dato : 28-04-06 08:06

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> og sort.
> Og jeg spørger kun på grund af en diskussion og ikke fordi jeg skal bruge

Lige midt i hjertet af Jylland, koster vores sædvanlige tømrer 300 + moms
når det er på regning.

Når det er uden regning, så kommer det meget an på, om det er en du kender
gennem familien, og som bare lige skal lave noget i 2 -4 timer, så er det
omkring 100 - 150 i timen.
Hvis det er en stor opgave, som tager flere dage og en tømrer du ikke kender
så godt, så ligger prisen omkring 200 i timen, da de har så meget at lave
til dagligt, at de ikke mangler penge. De gider simpelthen ikke bruge deres
fritid på at lave "småpenge"...

Sådan er det i hvert fald her på landet.

/J

Fra : Max

Dato : 28-04-06 08:20

Hej

> Sådan er det i hvert fald her på landet.

Her i midtjylland er det faktisk sådan at en sort tømrer i
øjeblikket koster mere end en hvid, problemet er p.t. at
man simpelthen ikke kan skaffe hvide tømrer.

Mvh Max

Fra : jones_net

Dato : 28-04-06 09:10

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej

> Her i midtjylland er det faktisk sådan at en sort tømrer i
> øjeblikket koster mere end en hvid, problemet er p.t. at
> man simpelthen ikke kan skaffe hvide tømrer.

Det er jo egentlig skræmmende!
Men OK, hvis der lige er udstykket 40 grunde i nabolaget, så er der jo
rigeligt med arbejde de næste 2-3 år, og så gider de jo ikke arbejde i
weekenden.

Men så slemt er det ikke her endnu... Men der skal snart udstykkes, så mon
ikke også det kommer hertil...

/J

Fra : Max

Dato : 28-04-06 10:51

Hej

> Men OK, hvis der lige er udstykket 40 grunde i nabolaget, så er der jo
> rigeligt med arbejde de næste 2-3 år, og så gider de jo ikke arbejde i

Her i området er 40 grunde bare pebbernødder, vi snakker
mange gange det tal.

http://www.byggegrunde.horsens.dk/

Mvh Max

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 28-04-06 16:38

Max skriblede:

> Her i midtjylland er det faktisk sådan at en sort tømrer i

Hvordan kan du udtale dig om det, du bor
jo i østjylland.

--
Lars Fragstrup

Fra : Max

Dato : 28-04-06 16:52

Hej Lars Fragstrup

> Hvordan kan du udtale dig om det, du bor
> jo i østjylland.

Jeg ved da mere om hvor jeg bor end du gør :)

Mvh Max

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 28-04-06 18:11

Max skriblede:

> Jeg ved da mere om hvor jeg bor end du gør :)

Bøgevangs Tværgade i Horsens er ikke
midtjylland.

--
Lars Fragstrup

Fra : F.Hansen

Dato : 28-04-06 18:16

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Max skriblede:

> Bøgevangs Tværgade i Horsens er ikke
> midtjylland.

Heller ikke Allegade

Fra : Max

Dato : 29-04-06 09:57

Hej Lars

> Bøgevangs Tværgade i Horsens er ikke

Jeg har jo fortalt dig at du ikke aner noget om tingene,
der bor jeg ikke, der hvor jeg bor er det midtjylland.
For øvrigt finden der ingen gader af det navn her
i byen.

Mvh Max

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 29-04-06 10:59

Max skriblede:

> Jeg har jo fortalt dig at du ikke aner noget om tingene,
> der bor jeg ikke, der hvor jeg bor er det midtjylland.
> For øvrigt finden der ingen gader af det navn her
> i byen.

Tværvej = G. Sand :)

--
Lars Fragstrup

Fra : Max

Dato : 29-04-06 11:03

Hej Lars

> Tværvej = G. Sand :)

Der ligger ingen vej i Horsens der hedder Tværvej,
den ligger i Stensballe.

Mvh Max

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 29-04-06 16:13

> Hvordan kan du udtale dig om det, du bor
> jo i østjylland.

http://www.regionmidtjylland.dk/sw383.asp

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 29-04-06 16:41

Lisbeth Jacobsen skriblede:

> http://www.regionmidtjylland.dk/sw383.asp

Lisbeth de regioner er først fra 1.1.07 så styr
din lærdom.
Max bor på Bøgevangs Tværvej i Horsens og
det er i *østjylland*

--
Lars Fragstrup

Fra : Jens Petersen

Dato : 29-04-06 17:38

Den Sat, 29 Apr 2006 17:41:02 +0200, "Lars Fragstrup" <not@dk.invalid>
skrev:

>Lisbeth Jacobsen skriblede:

>Lisbeth de regioner er først fra 1.1.07 så styr
>din lærdom.
>Max bor på Bøgevangs Tværvej i Horsens og
>det er i *østjylland*

Hedder det ikke bare Jylland?
--
Jens OZ2JP www.oz2jp.dk
You may smoke... You may also burst into flames and die.

Fra : Max

Dato : 29-04-06 17:56

Hej Lars

> Max bor på Bøgevangs Tværvej i Horsens og
> det er i *østjylland*

Kan du da ikke få ind i din tykke skal at hvis jeg
siger at jeg bor i midtjylland, ja så bor jeg i midt-
jylland uanset hvad du siger.

Forøvrigt er det sådan at skal jeg se noget fra
Horsens i regional TV, så skal jeg se TV Syd,
så Horsens ligger altså i sønderjylland ?

Da jeg har omtrent lige langt til Skagen som jeg
har til grænsen, ja så befinder jeg mig midt i
jylland, ergo bor jeg i midtjylland.

Mvh Max

Fra : JJ

Dato : 29-04-06 18:16

> [...]
> så Horsens ligger altså i sønderjylland ?
>
> Da jeg har omtrent lige langt til Skagen som jeg
> har til grænsen, ja så befinder jeg mig midt i

Du skal hvis havde dine skole penge tilbage.

JJ

Fra : Max

Dato : 29-04-06 18:25

Hej JJ

> Du skal hvis havde dine skole penge tilbage.

Og du skulle måske finde lidt humor et sted :)

Mvh Max

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 29-04-06 18:50

"JJ" <jj@get.kd> skrev i en meddelelse

> Du skal hvis havde dine skole penge tilbage.

Man skal IKKE kaste med æbler, hvis man selv er et skrog!

Otte ord - og tre af dem er stavet forkert. Der er vist andre, der skal have
skolepenge tilbage *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 02-05-06 16:46

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4453a74f$0$4820$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Otte ord - og tre af dem er stavet forkert. Der er vist andre, der skal
> have skolepenge tilbage *S*
>
> Mvh. Lisbeth

Ren nysgerrighed - hvad er det 3.?

Hvis - vist
havde - have
? - ?

Carsten

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-05-06 17:40

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenFJERN@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:44577ed4$0$936$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hvis - vist
> havde - have

skole penge - skolepenge

Mvh. Lisbeth

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 02-05-06 20:31

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:44578b79$0$12399$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> "Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenFJERN@get2net.dk> skrev i en
> meddelelse news:44577ed4$0$936$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> skole penge - skolepenge
>
> Mvh. Lisbeth
så er det vel kun 7 ord?

Carsten

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-05-06 20:36

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenFJERN@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:4457b35f$0$938$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> så er det vel kun 7 ord?

Joo... *S*
Men havde det været syv ord havde der også kun været to fejl og ikke tre *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 02-05-06 18:04

On Tue, 02 May 2006 17:46:28 +0200, Karen Stricker & Carsten Axelsen
wrote:

> Ren nysgerrighed - hvad er det 3.?

Ren oplysning: Skolepenge er i et ord.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 29-04-06 19:13

Max skriblede:
> ergo bor jeg i midtjylland.

Nå, jeg mener nu du bor i nr. 15

--
Lars Fragstrup

Fra : Max

Dato : 29-04-06 19:33

Hej Lars

> Nå, jeg mener nu du bor i nr. 15

Fint, bare du kan finde når du kommer forbi :)

Mvh Max

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 29-04-06 18:52

> Lisbeth de regioner er først fra 1.1.07 så styr
> din lærdom.

Vi kan lige så godt begynde at øve os i at sige, at vi bor i midtjylland *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : M. Andersen

Dato : 28-04-06 10:37

> [...]
> og sort.
> Og jeg spørger kun på grund af en diskussion og ikke fordi jeg skal bruge

I nordjylland koster en håndværker omkring 350 i timen. Og så er der de
polske der koster 125,- - så egentlig er der ingen grund til at købe sort
arbejdskraft!
Og nej, de polske tager ikke arbejde fra de danske - uden de polske ville vi
slet ikke kunne nå at få lavet det hele! Der er 3-6 måneders ventetid på at
få lavet noget.
Her hvor jeg bor er det almindeligt at købe håndværkere til håndværk og
polakker til forefaldende, de lægger for eksempel sten i indkørsler efter at
danske håndværkere har planeret og klargjort. Bemærk at i eksemplet arbejder
de danske og polske sammen i projektet - til stor glæde for såvel kunden som
alle andre

Mette

Fra : TT

Dato : 28-04-06 12:01

"M. Andersen" <ikke@taleom.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at danske håndværkere har planeret og klargjort. Bemærk at i eksemplet
> arbejder de danske og polske sammen i projektet - til stor glæde for såvel

Hvor finder man dem henne ??? send gerne en privat mail.

-TT

Fra : M. Andersen

Dato : 29-04-06 07:30

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse

> "M. Andersen" <ikke@taleom.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor finder man dem henne ??? send gerne en privat mail.
>
> -TT
Har lige prøvet, men fik den tilbage i synet - selvom jeg fjernede det i ()

Fra : MGJ

Dato : 28-04-06 17:43

Dags prisen, 250 - 350,- og du spare momsen