HILTI maskine død?
Fra : Henrik

Dato : 26-04-06 14:34

Jeg har en ganske god Hilti TE10 borehammer, desværre er kondansatoren
brændt af ;-(

Hilti siger at sådan nogle dele har de ikke mere da den er for gammel.

Er der nogen der ved hvem der evt. kunne tænkes at ligge inde med sådan
noget, det ligner ikke ligefrem en standard kondensator.

Vil være lidt tosset at købe en ny maskine til 2000kr hvis en stump til 50kr
kan redden den jeg har.

Og nej, den næste m,askine bliver IKKE en Hilti, hvis de ikke engang kan
saffe reservedele til en 13 år gammel maskine.

Henrik

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-04-06 14:46

"Henrik" <ike@gylidg.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvem der evt. kunne tænkes at ligge inde med sådan
> noget, det ligner ikke ligefrem en standard kondensator.

Er der slet ikke nogen specs på den? Hvis det bare er en sær udgave af en
kapacitator, så kan man sikkert finde en der har samme specs men bare ser
anderleds ud.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Henrik

Dato : 26-04-06 17:56

> [...]
> kapacitator, så kan man sikkert finde en der har samme specs men bare ser

Jo, det er bare det at der er 3 ledninger på og så står der 0,15uF og på
næste linien står der 2x2400pF

Det giver ikke nogen menig for miog, med mindre det er mange kondensatorer i
en?

Henrik

Fra : Aksel

Dato : 26-04-06 20:11

"Henrik" <hbl@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> næste linien står der 2x2400pF
>
> Det giver ikke nogen menig for miog, med mindre det er mange kondensatorer

Kan maskinen ikke køre, slår den sikringen?
Hvis den brænder sikringer kan du prøve at fjerne kondensatoren og forsøge
uden.

Det er sandsynligvis en støjkondensator, maskinen fungerer udmærket uden,
men der kan komme knas i radio og striber på TV billeder.

Find et elektromekanikerværksted, de har sikkert noget der ligner.

Hilsen Aksel

Fra : Henrik

Dato : 26-04-06 21:02

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote in message

> [...]
> men der kan komme knas i radio og striber på TV billeder.
>
> Find et elektromekanikerværksted, de har sikkert noget der ligner.

Hvis knas i radio / TV er det eneste vil jeg prøve uden kondensatoren.
Jeg var mere bange for at den så ville ødelægge kontakten også.
Men som CopyCat skriver længere nede, en evt. ny maskine kunne godt gå hen
at blive en Bosch eller en AGV, for det med at lade stumperne udgå få år
efter at maskinen er taget af hylderne den holder altså ikke når det er så
dyrt grej vi snakker om.

Henrik

Fra : CopyCat

Dato : 26-04-06 18:53

> Og nej, den næste m,askine bliver IKKE en Hilti, hvis de ikke engang kan
> saffe reservedele til en 13 år gammel maskine.

Så skal det måske være en Bosch ... jeg har lige købt kul + afbryder til en
9" vinkelsliber fra 1979 .. iflg ejeren ..

~~Frank.,