Fladt tag
Fra : carsten

Dato : 25-04-06 12:18

Hej med jer.
Min kæreste og jeg overvejer at købe et hus med fladt tag. Vores forældre
fraråder det på det kraftigste.
Hvad er jeres erfaringer med fladt tag? (Kommentarer modtages med kyshånd
(og især fra fagfolk)).
Hvad vil det koste at lave en 8 % hældning på taget som vist er minimum hvis
man bygger i dag?

Her er huset:
http://www.edc.dk/framedefault.asp?sidenavn=soeg/sag.asp&ppid=61007840&pKategori=1

På forhånd tak

Fra : H.S.

Dato : 25-04-06 12:39

Jeg vil også til enhver tid holde mig fra et fladt tag. Der samler sig
så nemt vandpytter efter regn og sne - og se har vandet masser af tid
til at samle sig til utætheder, råd m.m.

Fra : Max

Dato : 25-04-06 12:51

Hej carsten

> Hvad er jeres erfaringer med fladt tag? (Kommentarer modtages med

Når man nu har brugt 3 år på at modernisere huset, hvorfor har man
så ikke lavet den mest indelysende forbedring, nemlig et nyt tag
med hældning ? Jeg kan forøvrigt ikke lade være med at tænke
på min svirgerinde og svoger der kørte en sag om et hus med fladt
tag, som forøvrigt mindede lidt om det i har set på, hvor der kom
vand ind, der fik de den besked af dommeren, at når man købte
et hus med flad tag, ja så var det almen viden at de var utætte og
man skulle forvente problemer med sådan et, så han frikendte
sælgeren pure.

Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-04-06 12:52

carsten wrote:
> Hej med jer.
> Min kæreste og jeg overvejer at købe et hus med fladt tag. Vores forældre
> fraråder det på det kraftigste.

Lad være, du kan endda se vandpytterne på billederne.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : TT

Dato : 25-04-06 12:56

"carsten" <try.to@guess.who> skrev i en meddelelse
> [...]
> (og især fra fagfolk)).
> Hvad vil det koste at lave en 8 % hældning på taget som vist er minimum

Man laver stadig flade tage idag, men jeg ved ikke opm du skal købe det
eller ej. Minimum fald idag er 2,5% fald, med dobbelt tagpap fra Icopal.

Hvis du mangler m2 kan du jo overveje at lave høj rejsning på det hele...

-TT

Fra : carsten

Dato : 25-04-06 15:50

1000 tak for alle svarene.
Er der nogen der har en ide om hvad det vil koste at lave rejsning på taget?
M.v.h.
Carsten

Fra : Gunnar007

Dato : 25-04-06 18:21

> 1000 tak for alle svarene.
> Er der nogen der har en ide om hvad det vil koste at lave rejsning på
> taget?
> M.v.h.
> Carsten

Aner ikke noget med prisen, men man kunne forestille sig at det ikke er
tilladt iflg kommunen.
Så forhør dig om du, på det givne hus godt må sætte rejsning på.
Eller også kan mægler sikkert hjælpe dig med sådan et spørgsmål
Og tag ikke til takke med et "det tror jeg ikke er noget problem" svar fra
en mægler.

Hilsen G

Fra : Gainsbourg

Dato : 25-04-06 13:11

Wow - huse er BARE billige i Jylland o.O

Mht.taget så er jeg ikke fagmand, men både jeg og min kæreste har tidligere
boet i huse med fladt tag (bygget i henholdsvis 40'erne og sen 70'erne) og
begge steder lækkede der vand ind og var en hobe problemer. Så det har nok
gjort, at vi begger sværger til huse med spidse tage, hvor det hele bare
løber af. Retfærdighedsvis skal dog siges, at mine bedsteforælde lod bygge
et hus med tag med ret lille hældning i slutningen af 50'erne og mig bekendt
løb der ikke vand ind i de 50 år de boede der. Dog tror jeg ikke I skal være
alt for optimistiske med netop dette hus. Det er jo helt tydeligt på
billederne at der simpelthen ligger enorme søer af vand på taget

Faktisk ville jeg anbefale jer, at hyre jeres egen tilstandsmand hvis I
virkelig har forelsket jer i det hus (der er ingeniørfirmaer der yder den
slags bistand). Det koster fra 3500 kr og op - men de penge kan være givet
rigtig godt ud. Vi hyrede selv bistand da vi købte hus (på trods af at vi
begge er meget erfarne gør-det-selv folk med lidt arkitekterfaring). Det
kostede 4000 kr incl. moms og han var der i lidt over 4 timer med os. Det
var simpelthen de bedste penge vi har brugt og han opdagede mindst 20 ting,
der slet ikke var nævnt i tilstandsrapporten og som virkelig var vigtige for
beslutningen - og lavede samtidig en liste over hvor meget vedligeholdelse
og renovering vi skulle påregne og hvilke ting der skulle vedligeholdes
hvordan og hvilke opgaver der skulle prioriteres hvornår i fremtiden. Der
var også enkelte ting som vi selv var meget bekymrede over, som han målte på
og vurderede slet ikke var kritiske overhovedet, men kunne løses meget let.

Held og lykke!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Drummer34

Dato : 26-04-06 07:40

> [...]
> kyshånd (og især fra fagfolk)).
> Hvad vil det koste at lave en 8 % hældning på taget som vist er

1. : Hold jer væk - Hold jer væk - Hold jer væk. Fladt tag er #¤%&/

2. : Få en gevaldigt nedslag i prisen så i kan bruge 100.000 på at sætte
spær op og lave en 22½° taghældning med eternit eller lignende.

Min lærer i byggeteknik sagde det allerede i 1976: Fladt tag er fint nok
til carporte men ellers bør det undgåes. Mange ulykkelige sager siden har
givet ham ret.