kalterstativ
Fra : Dorte Walther-Larsen

Dato : 21-04-06 16:52

Hej
Vi skal have indrettet den bagerste del af haven, til børneareal, og vil
derfor gerne selv lave et klaterstativ med ruchebane og evt. et par gynger.
Vi har fået fat i et oversavet rør, til rutchebane, men hvordan laver vi
klaterstativet, så det både er sikkeret og sjovt for børnene. ? Hvis der er
nogen der har gode forslag modtages de gerne
Hilsen dorte

Fra : Gainsbourg

Dato : 21-04-06 17:43

Der findes et regelsæt for offentlige legepladser, som skal overholdes når
der etableres legepladser uden for folks private haver. Regelsættet er
udarbejdet, således at alle sikkerhedskrav er overholdt. På den måde
risikerer børn ikke at falde ud/ned, kunne hænge fast og blive kvalt og den
slags - og selvom der måske lyder dumt, så bliver man altså overrasket over,
at se en ekspert gennemgå en gammelsags legeplads og vise hvor mange små
detaljer der gør, at børnene kan dø eller komme til skade ved at lege der.
Netop derfor, er en del priavte begyndt at bygge i overensstemmelse med
dette regelsæt, selvom det slet ikke er noget lovkrav for dem, men fordi det
øger sikkerheden for børnene.

Jeg vil tro at du kan ringe ned til Teknisk Forvaltning i din kommune og
spørge - hvis ikke du altså kan google dig frem til det

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : BT

Dato : 21-04-06 18:51

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil tro at du kan ringe ned til Teknisk Forvaltning i din kommune og
> spørge - hvis ikke du altså kan google dig frem til det

Det er helt korrekt.
Men jeg fil lige have den frækhed at rette en anelse. Jeg havde en snak med
min kommune om præcis det samme. Men er der adgangsmulighed for at andre
børn kan benytte det, skal de omtalte lovkrav overholdes.

/Brian

Fra : LarsJ

Dato : 21-04-06 18:59

Dorte Walther-Larsen skrev:
> [...]
> klaterstativet, så det både er sikkeret og sjovt for børnene. ? Hvis der er
> nogen der har gode forslag modtages de gerne

Forbrugerstyrelsen har en udførlig vejledning mht sikkerhed:

http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/Ren_besked/Ren_besked_om_legepladser.pdf

PS: Har i prøvet at rutsje i røret? Mange af disse(kloak-)rør bliver
helt vildt statisk elektriske, når tøj gnides på dem. Det bliver næppe
mindre, når de bruges som rutsjebane. Måske bliver turen mere
hårrejsende end tiltænkt

Lars