Isolering af gulv
Fra : Heidi

Dato : 21-04-06 06:11

Ja så er der spørgsmål igen, til det nye køkken vi er igang med.
Vi har brækket gulvet op (en slags spånplader ovenpå strøer), og har
fundet beton nedenunder, så der nu er ca. 20-25 cm friplads.
Meningen er at vi vil lægge flamingoplader, rivenet, gulvvarme og beton,
og så de laminatfliser vi har i forvejen.
Men er der nogen krav mht. tykkelsen af flamingoen/isoleringen, når
huset er fra 1972? Eller er det kun ved nybyggeri at der skal være et
minimum af isolering? (300 mm såvidt jeg har kunnet læse mig frem til).

Og hvor tykt skal betonlaget være for at det bliver stabilt nok? (Vi får
en murer til at hjælpe med betonen, så han ved det sikkert, men vi er jo
nød til at vide hvor meget flamingo vi har plads til inden han kommer).
Vi vil helst undgå at skulle brække den eksisterende beton op - men
måske det er nødvendigt...?

Pft.

--
Heidi

Fra : jones_net

Dato : 21-04-06 08:05

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in message
> [...]
> er fra 1972? Eller er det kun ved nybyggeri at der skal være et minimum af
> isolering? (300 mm såvidt jeg har kunnet læse mig frem til).

Dette vil jeg helst ikke kommentere for meget, da der er kommet nye regler
(tror jeg nok), men jeg har 18 cm flamingo, og det er 1 år gammelt.

Men måske kan der være noget anderledes, når nu I allerede har et lag
beton... noget med kapilarbrydende osv...

> [...]
> nød til at vide hvor meget flamingo vi har plads til inden han kommer).
> Vi vil helst undgå at skulle brække den eksisterende beton op - men måske

Her har jeg 10 cm med roinet og gulvvarme.

/J