Marengs på væggene
Fra : Thomas

Dato : 16-04-06 21:41

Har købt hus fra tresserne og der er nogen vægge som i bedste
tresserstil har fået smurt en meget grov gipsagtig masse på der
ligner marengs. Er der nogen der ved hvad dette besynderlige fænomen
kaldes og om det er noget der "bare" kan bankes ned og man så derefter
kan få pudset muren op på lidt mere normal måde.

Hvad var der forøvrigt galt med folk dengang i loftet sidder der hule
plastik bjælker og så er der de uundværelige blyindfattede ruder !!!

Fra : Kent S. Mikkelsen

Dato : 16-04-06 22:03

Der er ingen vej uden om bank det lort ned og pus det op bagefter,
har selv det problem men ned med det hippi lort

Fra : Marianne

Dato : 17-04-06 10:33

>Hvad var der forøvrigt galt med folk dengang i loftet sidder der hule
plastik bjælker og så er der de uundværelige blyindfattede ruder !!!

Det burde faktisk på et museum et eller andet sted

mvh
marianne

Fra : Max

Dato : 17-04-06 11:08

Hej Thomas

> Hvad var der forøvrigt galt med folk dengang i loftet sidder der hule
> plastik bjælker og så er der de uundværelige blyindfattede ruder !!!

Ja, tænk om tyve år sidder der nogle og griner deres røv
i laser over den latterlige boligindretning du laver idag :)

Mvh Max

Fra : Thomas

Dato : 17-04-06 13:12

Tak for svaret. Hvordan fik du lettest banket det ned selv

Fra : Jacob Andersen

Dato : 17-04-06 18:53

> Tak for svaret. Hvordan fik du lettest banket det ned selv

Borhammer er en mulighed. Eller en facadefræser, men det sviner rigtigt
meget

Jacob

Fra : marlene

Dato : 18-04-06 13:35

> Tak for svaret. Hvordan fik du lettest banket det ned selv

der er forskel på hvad "marengs" er lavet af, er det ikke alt for hårdt. så
prøv dette.
jeg har haft held ved at købe en billig rystepudser, den er formentlig
ødelagt når du er færdig med at pudse
toppene af, med meget grov sandpapir,
når det er nogenlunde jævnt, kan det fuldspartles med sandspartelmasse, for
evt, at beklædes.

så er man fri for at banke noget ned.
men din marengs skal selvfælgelig sidde fast over det hele.

marlene

Fra : marlene

Dato : 18-04-06 13:35

Fra : Thomas

Dato : 17-04-06 13:24

Ja tager sig til hovedet over at der bliver bygget samtalekøkner for
formuer når 1. ingen er hjemme fordi alle er nødt til at være igang
med at tjene penge til at have råd og 2 ingen kan finde ud af at lave
mad mere :)

VH Thomas

Fra : Thomas

Dato : 17-04-06 20:44

Ja en så kan man vel leje en af de facadefræsere der kan tilsluttes
en industristøvsuger. Har ca 20 kvm væg med marengs. Hvor lang tid
skal jeg regne med max at bruge

VH Thomas