der må prales
Fra : Bagmanden

Dato : 11-04-06 12:50

Er vores brostens-sætning ikke bare blevet rigtigt pæææænt !!

De erstattede 76 plumrådne jernbanesveller.

Dette projekt blev hurtigt døbt "de lange armes mareridt" eller
"Hvordan man bliver venneløs over en nat"

http://zillyink.dk/huset.htm

--
F.B.

Fra : Martin Bak

Dato : 11-04-06 12:59

"Bagmanden" <zillyink@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er vores brostens-sætning ikke bare blevet rigtigt pæææænt !!

Det ser rigtig fint ud.. og tiden vil kun gøre det kønnere.

BTW.. Jeg har et fint tårn til salg. Det står i Paris og er en solid
jernkonstruktion. Hvis du er interesseret kan du vel selv hente det. Jeg
foretrækker afregning i kontanter.

Martin

Fra : Bagmanden

Dato : 11-04-06 13:21

Martin Bak wrote:
> [...]
> solid jernkonstruktion. Hvis du er interesseret kan du vel
> selv hente det. Jeg foretrækker afregning i kontanter.

Forsvarskommandoen tillader ikke byggeri over en vis højde her i
området, så desværre må jeg afstå fra en handel, men jeg ser da
store muligheder for dig hvis du målretter dine anstrengelser mod
drengebørn og lancerer det som techno for rigtige drenge.... og
hvilken far kan modstå muligheden for at give drengen det helt
rigtige legetøj.!
--
F.B.

Fra : Max

Dato : 11-04-06 13:12

Hej Bagmanden

> Dette projekt blev hurtigt døbt "de lange armes mareridt" eller
> "Hvordan man bliver venneløs over en nat"

Du må nu også godt beholde det, hver sin smag for
sine penge :)

Mvh Max

Fra : Bagmanden

Dato : 11-04-06 13:27

Max wrote:
> Hej Bagmanden

> Du må nu også godt beholde det, hver sin smag for
> sine penge :)

Tro mig når jeg siger at der går nogen rundt og venter på det
helt rigtige projekt i hvilket jeg tiltænkes en "betydende" rolle
som slæber og pakæsel.

Jeg, på den anden side, har alle antenner ude for at opsnuse evt.
projekter i vennegruppen og på den måde arrangere aktiviteter
hvor med jeg beklageligvis må afstå for at deltage, men at de
selvfølgelig til enhver tid ikke skal undlade at spørge om hjælp
..... og bla bla bla....

--
F.B.

Fra : Per H

Dato : 11-04-06 17:34

On Tue, 11 Apr 2006 13:50:27 +0200, "Bagmanden" <zillyink@hotmail.com>
skrev:

> [...]
>
>Dette projekt blev hurtigt døbt "de lange armes mareridt" eller
>"Hvordan man bliver venneløs over en nat"

er det granit sten du har i den lange indkørsel?
er de besværlige at gå på, eller er der noget med at man kan stampe
dem med en pladeviberator?

Jeg har tænkt mig at lægge dem i min 80m2 indkørsel.

Vh Per

Fra : Bagmanden

Dato : 11-04-06 18:54

Per H wrote:
> er det granit sten du har i den lange indkørsel?
> er de besværlige at gå på, eller er der noget med at man kan
> stampe dem med en pladeviberator?

Det er gråsorte granitskærver, 11/16 mener jeg at huske.
De vibreres på plads og da de er konvekse låser de hinanden og
der kan uden problemer både cykles og gå´s på dem!
--
F.B.

Fra : Per H

Dato : 11-04-06 20:30

On Tue, 11 Apr 2006 19:54:13 +0200, "Bagmanden" <zillyink@hotmail.com>
skrev:

>Det er gråsorte granitskærver, 11/16 mener jeg at huske.
>De vibreres på plads og da de er konvekse låser de hinanden og
>der kan uden problemer både cykles og gå´s på dem!

hvordan fjernes visne blade, osv. kan det rives væk?

er de nemmere at gå på end perlesten?

Vh Per

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 11-04-06 20:50

Bagmanden skriblede:

> Det er gråsorte granitskærver, 11/16 mener jeg at huske.
> De vibreres på plads og da de er konvekse låser de hinanden og
> der kan uden problemer både cykles og gå´s på dem!

Men du smider sku ikke skoene når du skal
liste en brandert ind en sen søndag morgen :)

--
Lars Fragstrup

Fra : Det bette egern

Dato : 11-04-06 18:23

"Bagmanden" <zillyink@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er vores brostens-sætning ikke bare blevet rigtigt pæææænt !!

JO - det er vildt flot og lige præcis sådan jeg ønsker det

Var det svært at lave ?? Er der støbt bag stenene eller ?? I det hele taget,
hit med flere detaljer

mvh MP

Fra : Bagmanden

Dato : 11-04-06 19:10

Det bette egern wrote:
> "Bagmanden" <zillyink@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> JO - det er vildt flot og lige præcis sådan jeg ønsker det
> Var det svært at lave ?? Er der støbt bag stenene eller ?? I
> det hele taget, hit med flere detaljer

Jamen det var egentlig meget enkelt.
Først fjernedes 76 sveller, små 50 m2 brosten blev taget op af
jorden og læsset i en container og kørt hjem, hvorefter de blev
båret op på grunden... peace of cake!

Så blev der gravet ud til sokkel i en dybde af ca 50 cm. og en
sokkel blev støbt til en lille smule over niveau.
Derpå lagdes brosten (med snor) i en række og så fremdeles med
beton i mellem indtil den ønskede højde (80 cm.)
Bag brostensvæggen er der en betonvæg på små 20 cm. +- et par
centimeter.

Trappen er lavet af granitkantsten og chaussésten med svagt fald
mod kant, her sat i en tørbeton og sluttelig foret med fint grus.

Brostenene er "vasket" med saltsyreopløsning for at fjerne
cementrester og slør fra stenene og derpå skyllet godt.

Tilbage stod at skære de gamle fliser til så de passede til den
nye væg, tage lidt ekstra sten fra, smide lidt grus, nivellere og
smide alle stenene tilbage igen.

Og nu er det jo forår så der er ungen undskyldning for ikke at
komme igang, få hænderne op og komme ud over stepperne!
--
F.B.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-04-06 14:50

> Dette projekt blev hurtigt døbt "de lange armes mareridt" eller "Hvordan
> man bliver venneløs over en nat"

Det kan fjernelse af 100 kvm beton i 10 cm tykkelse også klare. Og mine
granitkantsten er vist i samme klasse, selv om der kun er 8 af dem.

Mvh Maria