understryge tegl
Fra : TT

Dato : 06-04-06 19:50

Hej,

I en bungalow fra '51 med tegltag er mørtlen under tagstenene mange
steder faldet af. Der forestår derfor et større arbejde med at
understryge. Jeg har dog bemærket at man øverst på taget har anvendt
rødt skum til at tætne. Så er det jeg spørger

1) Hvad er det for noget skum?

2) Er der nogle problemer i at bruge skummet? Hvad sker der hvis der
senere skal skiftes nogle tagsten?

På forhånd tak.

Torben

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 06-04-06 21:47

"TT" <torbena@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:18oa32tufi9906ibtnpf7htukjk2596nhi@4ax.com...
> [...]
>
> 1) Hvad er det for noget skum?
>
> 2) Er der nogle problemer i at bruge skummet? Hvad sker der hvis der

Jeg tror ikke det er skum men understrygningskit, hvilket er noget helt andet -
er det ikke lidt "kit"-agtig.
Du må ikke bruge polyurethanskum til understrygning, men understrygningskitten
er der i mod OK brugt rigtig vil jeg tro, selv om det er tegl.
Den kan leveres af både IBF og Lafarge i spande eller patroner. Er det et helt tag
kan det måske anbefales at få en professionel til at udføre arbejdet - ellers invester
i god sprøjte til trykluft mm.
Hvordan du skal udføre arbejdet afhænger lidt af hvilken type tegl der er tale om.
Fals- eller vingetegl ?

Fra : Calle.

Dato : 07-04-06 19:18

TT wrote:
> [...]
>
> 1) Hvad er det for noget skum?
>
> 2) Er der nogle problemer i at bruge skummet? Hvad sker der hvis der

Står selv at skulle til at understryge taget.
DROP skummen, den trækker fugt og gør ondt værre

--
*** Calle ***