Gulvarme i trægulv
Fra : Michael Reiler

Dato : 04-04-06 17:11

Hej

Jeg skal have nyt gul på 2. sal (lige under taget), og har overvejet at få
gulvvarme (vand) under trægulvet, som skal være fyr eller eg.

Jeg vil gerne høre folks erfaring, er det lækkert, dækker det behovet, kan
man holde varmt med det, er der ulemper?

Gulvudskiftningen er et led i et større projekt, hvor jeg skal have nyt tag,
med dertil hørende isolering, så den side af sagen skulle vel være iorden.

Jeg glæder mig til at høre erfaringer.

Michael

Fra : HKN

Dato : 04-04-06 22:07

> [...]
>
> Gulvudskiftningen er et led i et større projekt, hvor jeg skal have nyt
> tag, med dertil hørende isolering, så den side af sagen skulle vel være

Hej,

Vi har lavet gulvarme i hele huset, som der ligger et massivt fyrretræsgulv
(på strøer) ovenpå. Komforten er i top og vi er glade for at slippe for
radiatorerne. Eneste minus må være den langsomme respons på udendørs
temperaturen, da vi har støbt pexrørene ind i et betondæk. Men vi har så en
brændeovn, til de tider på året hvor temperaturen kan falde lidt pludseligt,
og et dejligt stort skydedørsparti til de tider hvor temperaturen stiger i
løbet af dagen, så vi kan lufte ud relativt hurtigt.

Du vil ikke fortryde

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-06 20:32

Michael Reiler wrote:
> [...]
>
> Gulvudskiftningen er et led i et større projekt, hvor jeg skal have
> nyt tag, med dertil hørende isolering, så den side af sagen skulle

Vi har et 35 mm douglas gulv med vandvarme mellem strøerne. Det virker fint.
Gulvtemperaturen er omkring 18 grader. Gulvet kan tåle indtil 27 graders
overfladetemperatur. Det har vi ikke prøvet, men det lyder varmt.

Stig Bang-Mortensen