LAve sin egen LED Lampe?
Fra : Dennis \(7600\)

Dato : 03-04-06 17:21

Hejsa...

Jeg har SÅ meget fået lyst til at lave min egen LED lampe/skinne/et eller
andet..
Vi laver køkken, og synes det kunne være lidt fedt med LED lamper til at
lyse det hele op (ca 30kvm)..

Har nogen herinde erfaring med hvor meget der skal til for at lyse "nok"..
Om man kan lave det selv lovligt eller om man kan få det billigt/billigere
på nettet..

Jeg kan få et sæt i Råd og Dåb med 3*20LED's pære i stålkasse for små
500kr - altså som et alm 3*20W sæt bare med LED.. sikkert 1.2W med det stod
der ikke..
Hvor meget lyser disse ift 20W halogen? - Kan det overhovedet lyse nok op
med LED...

Ideer, erfaringer JA TAK

Mvh Dennis

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 03-04-06 17:51

"Dennis (7600)" <Dennis@ELEFANTbilinfo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stod der ikke..
> Hvor meget lyser disse ift 20W halogen? - Kan det overhovedet lyse nok op

Prøv her: www.dioder.dk
Finder du ikke hvad du skal bruge på hjemmesiden, så tag kontakt til
firmaet.
Hilsen Matthias

Fra : CopyCat

Dato : 03-04-06 18:09

> Hvor meget lyser disse ift 20W halogen? - Kan det overhovedet lyse nok op
> med LED...

Der er ikke meget 'GO' på de LED-lamper .. svjh, på conrad.de kan du se hvor
meget lys de giver og evt. sammenligne med en alm halogen ..

Der skal mange til et helt køkken ..

+ du skal lige være opmærksom på lysets farve .. de kraftige hvide LED giver
et meget koldt og blåt lys .. ikke specielt perfekt til køkkenbrug ..

~~Frank .,

Fra : Anders Majland

Dato : 03-04-06 20:02

> Der er ikke meget 'GO' på de LED-lamper .. svjh, på conrad.de kan du se
> hvor
> meget lys de giver og evt. sammenligne med en alm halogen ..

Eller hurtigere - smut i ikea. De har nogle striber og runde med led til en
ok pris. Prøv at leg med dem derhjemme. Imho er det fint til effektlys eller
orinteringslys men ikke til arbejdslys - Prøv det ...

/A

Fra : Dennis \(7600\)

Dato : 03-04-06 20:34

Mange tak til jer alle..

Jeg har fedtet rundt på diverse sider i tyskland og Hong kong..
Det er sku fængende..

Men tak for kontante svar..

Jeg må hellere nøjes med at lege med det, og bruge de velkendte halogen ;)

Mvh Dennis