Sandblæser til højtryks-renser
Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-04-06 15:31

Hejsa,

Jeg så at man kan købe et "Sandblæsningssæt" til min Kärcher
højtryks-renser - er der nogen der har erfaring med det om det
fungerer godt?

Helt konkret skal jeg rense nogen jerngitre ned her til sommer som er
anløbne af rust og havde egentlig tænkt at leje noget at sandblæse dem
med - men til prisen på omkring 600 kr for "dimsen" til
højtryks-renseren lød det ikke helt som et dårligt bud.

Er der forskel når det er blandet med vand? Helt umiddelbart ville jeg
jo så mene at støvgenerne er en hel del mindre.....

** Lars

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 02-04-06 15:51

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der forskel når det er blandet med vand? Helt umiddelbart ville jeg
> jo så mene at støvgenerne er en hel del mindre.....

Jeg har tidligere prøvet at sandblæse med en højtryksrenser. Ikke en
hobbymodel, men en lidt større. Det blev jeg meget hurtig træt af. Det
skaffer bare slet ingen ting. Og så ruster det lige med det samme, hvis det
ikke hurtigt bliver tørt og rustbeskyttet.
Glem det. Har du mulighed for at tage jerngitrene med hen til en prof.
sandblæser, så gør det.
Hilsen Matthias

Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-04-06 15:54

On Sun, 2 Apr 2006 16:51:21 +0200, "Matthias H Matthiessen"
<matthiessenSLET@dioder.dk> wrote:

> [...]
>skaffer bare slet ingen ting. Og så ruster det lige med det samme, hvis det
>ikke hurtigt bliver tørt og rustbeskyttet.

Okay... Hrm.. Ja det med rust burde jeg have tænkt!

>Har du mulighed for at tage jerngitrene med hen til en prof.
>sandblæser, så gør det.

Uha - de vejer 100+ kg/styk så det er ikke lige nogen man flytter
rundt på. Det er sådan nogen der sidder mellem hesteboksene i stalden
så krikkerne ikke napper hinanden i r*ven når de er i deres boks

Kan man ikke leje noget fornuftigt at sandblæse med mon?

** Lars

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 02-04-06 16:04

> [...]
> så krikkerne ikke napper hinanden i r*ven når de er i deres boks
>
> Kan man ikke leje noget fornuftigt at sandblæse med mon?

Kontakt et sandblæserfirma. De kan måske gøre det ude hos dig, eller du kan
måske leje noget udstyr og så gøre det selv.
Hilsen Matthias

Fra : HKN

Dato : 02-04-06 16:40

> Kontakt et sandblæserfirma. De kan måske gøre det ude hos dig, eller du
> kan måske leje noget udstyr og så gøre det selv.

Du skal bruge en kompressor, som kan levere min. 6 m3 luft, så det kan ikke
klares med hobbyudstyr.....

Jeg ville enten få dem fragtet hen til et firma, eller også kan du købe 1
(el. 2) af disse "stålbørste" ting man kan sætte i en boremaskine - de er
ret effektive, men der er jo nok en dags arbejde til dig.

Mvh
Henrik