Vask og loppemiddel
Fra : Lhasa

Dato : 18-05-06 17:14

Vores hund var ude og få den store tur igår, med vask og klip, så var det
jeg tænkte på , at normalt skal han først dryppes med frontline combo igen
den 27 maj, men tager vask og klip ikke noget af effekten ?? Gør jeg klogt i
at dryppe ham nu, eller blot vente de 10 dage i nu.
Der sneg sig også et bæst af en tæge på ham i går, så ved ikke om vi køre
med nedsat effekt

Mvh

Tina

Fra : Lhasa

Dato : 18-05-06 17:23

Hvad gik lige galt her ?!?!

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 17:58

Lhasa skriblede bla:
> [...]
> ?? Gør jeg klogt i at dryppe ham nu, eller blot vente de 10 dage i nu.
> Der sneg sig også et bæst af en tæge på ham i går, så ved ikke om vi

Vi snakker frontline i pipette til dryp i nakken ik! ?
Frontline har ingen effekt på huden da den går i blodet efter kort tid, og
effekten går over i snylterne når de bider i hunden og får giften med blodet
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Lhasa

Dato : 18-05-06 20:45

> [...]
> Frontline har ingen effekt på huden da den går i blodet efter kort tid, og
> effekten går over i snylterne når de bider i hunden og får giften med
Jo det er i pipette til dryp i nakken... Frontline combo , men kan altså
godt vente med at dryppe ham til normal tid, altså til sidst på måned

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-06 21:07

>, men kan altså godt vente med at dryppe ham til normal tid, altså til
>sidst på måned

Jeps, det vil jeg mene. Svjh må man ikke vaske hunden 1 uge før og 1 uge
efter, at man har dryppet.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 21:19

Lhasa skriblede bla:
> Jo det er i pipette til dryp i nakken... Frontline combo , men kan
> altså godt vente med at dryppe ham til normal tid, altså til sidst på
> måned

Giften bliver optaget i hundens blodbane og allerede få dage efter er alle
spor på selve hunden jo borte og giften er i hundens krop (indvendig)
Evt lopper eller tæger dør jo ikke af at kravle rundt på hunden, men kun når
de bider i hunden
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Lhasa

Dato : 18-05-06 20:45

Fra : Leyna

Dato : 18-05-06 21:56

On Thu, 18 May 2006 18:58:17 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Vi snakker frontline i pipette til dryp i nakken ik! ?
>Frontline har ingen effekt på huden da den går i blodet efter kort tid, og
>effekten går over i snylterne når de bider i hunden og får giften med blodet

Og det er noget bras når hunden har loppeallergi skulle jeg hilse at
sige.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 22:05

Leyna skriblede bla:

> Og det er noget bras når hunden har loppeallergi skulle jeg hilse at
> sige.

Så skulle du overveje at skille dig af med missen, altså den med 4 ben

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 19-05-06 00:38

On Thu, 18 May 2006 23:05:12 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Så skulle du overveje at skille dig af med missen, altså den med 4 ben

Hvilken en af dem?

Der er ingen af hundene der har været lopper på, når de er blevet
undersøgt, men Hans lider af loppeallergi. Dog har han ikke haft et
angreb i lang tid.
Nu er det den ene kat der har fået loppeallergi, og den har vi vores
problemer med at få til at hele igen. Heller ikke på katten blev der
fundet lopper eller spor af lopper, såeh...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 19-05-06 10:38

Leyna skriblede bla:

> Der er ingen af hundene der har været lopper på, når de er blevet
> undersøgt, men Hans lider af loppeallergi. Dog har han ikke haft et
> angreb i lang tid.

Det er måske fordi lopperne befinder sig bedst på kattene.
Det er jo trods alt kattelopper .

Havde før i tiden selv indekatte og dermed også lopper på hunden/hundene.
For år tilbage var det så slemt her i huset at vi måtte sprøjte huset hver
dag og så gå en tur
Nu har jeg en enkelt eller to katte i stalden og ingen loppeproblemer.
Bruger så Frontline til hunden for en sikkerheds skyld.

Min erfaring er at loppe angreb når de er slemmest sker i hjem med katte.
Hundene kan selvfølgelig godt slæbe et par stykker med ind fra naturen.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 19-05-06 14:24

On Fri, 19 May 2006 11:37:56 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Det er måske fordi lopperne befinder sig bedst på kattene.
>Det er jo trods alt kattelopper .

Den ene kat har osse loppeallergi, men ingen lopper. Heller ikke de
øvrige katte har lopper, men der skal desværre kunmen enkelt loppebid
til før allergien bryder ud.

>Havde før i tiden selv indekatte og dermed også lopper på hunden/hundene.
>For år tilbage var det så slemt her i huset at vi måtte sprøjte huset hver
>dag og så gå en tur

Hundene har haft lopper én gang (på snart 4 år!), og katten har haft
et enkelt angreb senere, så det er ikke fordi vi ligefrem er dybt
plaget af utøj. Det der kæmpes med nu er allergien.
Vi bruger Frontline til både hunde og katte.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk