Får den for meget at drikke?
Fra : HKN

Dato : 17-05-06 07:07

Hej,

Vores 5 mdr gamle F.T. Springer er begyndt at tisse på gulvet foran døren ud
til hundegården....han var ellers renlig relativt hurtigt, og har tidligere
"vækket" os, hvis han havde brug for at tisse i løbet af natten.
Typisk er det sådan at når vi står op, så ligger der en mega sø foran døren.
Kan det skyldes at han får for meget at drikke om aftenen, inden vi går til
ro??

Efterhånden som han er blevet ældre, er turene også blevet længere (de har
et aktivitetsniveau på linie m. Border Collie), og når vi så er kommet hjem
efter den sidste tur om aftenen, så tømmer han gerne en skål eller 2 for
vand!

Gode råd søges, inden han bliver til håndsæbe

Mvh
Henrik

Fra : fam. Ager

Dato : 21-05-06 11:36

"HKN" <noone@nowhere.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> for vand!
>
> Gode råd søges, inden han bliver til håndsæbe

jeg ville da som et forsøg, begrænse hans drikkeri om aftenen, evt. lade den
sidste gåtur foregå tidligere, først på aftenen, eller før i selv spiser.
nogle hunde kan "stressdrikke", en form for tvangshandling hvor de bare
bliver ved og ved.Jeg har haft en der havde samme mani, når han ikke lige
kunne finde på andet i en opkørt situation, så kunne han også tømme hele
skålen.

mvh. marie
prøv også at lade den sidste tur være så kedelig som muligt, så han ikke
kører op på denne tur, det kunne måske også afhjælpe problemet lidt.

Fra : Juel / Odense

Dato : 21-05-06 14:14

Ville tage dyrlægen med på råd, da vores gjorde det samme viste det sig at
være blærebetændelse..

--
------
Mvh