Mange tæger
Fra : OZ7PUS

Dato : 02-05-06 20:49

Ja her de sidste par dage har jeg kunne fjerne adskellige tæger fra Bugsy ..
Og sikke et bøvl i den tykke pels

Er i andre lige så hårdt angrebet allerede ? .. Vi har endnu ikke selv fået
nogen på os

Tøsen

Fra : jopa

Dato : 02-05-06 20:53

OZ7PUS skriblede bla:

> Er i andre lige så hårdt angrebet allerede ? .. Vi har endnu ikke
> selv fået nogen på os

Ikke en og min er stort set ude hele dagen.
Bruger Frontline og tror på at det har effekt
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 03-05-06 00:31

On Tue, 2 May 2006 21:52:34 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>OZ7PUS skriblede bla:

>Ikke en og min er stort set ude hele dagen.
>Bruger Frontline og tror på at det har effekt

Jeg bruger osse Frontline, men det er tægerne åbenbart ligeglade med.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Broegger

Dato : 04-05-06 12:44

Leyna <leyna@leyna.dk> skrev news:3sqf52t93k5k9vhiafh58kh67p1j415usg@
4ax.com:

> Jeg bruger osse Frontline, men det er tægerne åbenbart ligeglade med.

Er du opmærksom på at frontline skal gives hver måned for at have effekt på
tæger? Vi bruger det på Koda, og det er yderst sjældent vi finder tæger på
ham.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Leyna

Dato : 04-05-06 18:37

On 04 May 2006 11:44:17 GMT, Broegger
<thomas@removethisbroeggerklanen.dk> wrote:

> [...]
>tæger? Vi bruger det på Koda, og det er yderst sjældent vi finder tæger på

Ja, det ved jeg godt.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 02-05-06 20:59

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> .. Og sikke et bøvl i den tykke pels
>
> Er i andre lige så hårdt angrebet allerede ? .. Vi har endnu ikke selv

jo tak!..jeg har været i skoven faktisk hver dag de seneste 14 dage med
vovserne..og jeg har også pillet de første 10 af i alt.. er kommet for sent
i gang med hvidløget.. det holdt dem for døren sidste år.
mvh. marie

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-05-06 08:04

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> vovserne..og jeg har også pillet de første 10 af i alt.. er kommet for
> sent i gang med hvidløget.. det holdt dem for døren sidste år.

Hvidløg hvordan ? Rå eller som kapsel eller ???

Har en gang fået min hund til at spise rå hvidløg, og han lugtede i 3 dage.
(mere en jeg normalt synes mennesker lugter)

Bjarne K.

Fra : fam. Ager

Dato : 03-05-06 08:34

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har en gang fået min hund til at spise rå hvidløg, og han lugtede i 3
> dage. (mere en jeg normalt synes mennesker lugter)

jeg har købt færdigt knust hvidløg, "natures first",
http://www.husdyrhelse.com/group.asp?group=2

jeg har dog også selv fremstillet det ved at knuse hvidløg og opbevaret det
blandet med olie. men det købte er unægteligt noget nemmere.

jeg har iøvrigt aldig haft loppeangreb heller, i alle de år jeg har brugt
hvidløg..

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 03-05-06 00:30

On Tue, 2 May 2006 21:49:13 +0200, "OZ7PUS"
<elbartodkspampam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Og sikke et bøvl i den tykke pels
>
>Er i andre lige så hårdt angrebet allerede ? .. Vi har endnu ikke selv fået

Jeps, men det har nu mest været kattene der kommer hjem med tæger.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 03-05-06 06:06

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> wrote in

> Ja her de sidste par dage har jeg kunne fjerne adskellige tæger fra
> Bugsy .. Og sikke et bøvl i den tykke pels
>
> Er i andre lige så hårdt angrebet allerede ? .. Vi har endnu ikke
> selv fået nogen på os

Jeg har kun pillet en enkelt af - bruger bayvantic vet. Men
vi går daglige ture ad en rådyrveksel, så mulighederne er ret
gode :(

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : makkerlone

Dato : 03-05-06 06:55

Det hedder faktisk flåter og ikke tæger

Og ja, dem har mine hunde også fået en del af de sidste par dage. Så
i morges fik de et "skud" Frontline.

Lone Sørensen
http://www.makker.dk

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 04-05-06 08:06

"makkerlone" <panik@makker.dk> wrote in news:1146635702.451495.110670
@e56g2000cwe.googlegroups.com:

> Det hedder faktisk flåter og ikke tæger

heh det ved jeg godt, men følger bare med flokken som kalder
dem tæger. Det er så tit man får på puklen for at rette på
folk :)

Dog kan fx stavtæger sagtens bide så det gør rigtig ondt...

/hilsner

Fra : qfha

Dato : 03-05-06 21:20

OZ7PUS skrev:

> Er i andre lige så hårdt angrebet allerede ? .. Vi har endnu ikke selv fået
> nogen på os

Ja, det startede for ca 14 dage siden, og jeg opdagede det ved, at et
stk flåt kravlede på MIN arm.

Jeg forgifter helst ikke hund eller fører , men piller dem helst
af, pga meget dårlige erfaringer med bivirkninger af produkterne.

mvh
qfha

Fra : OZ7PUS

Dato : 03-05-06 22:06

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

OZ7PUS skrev:

> [...]

Jeg forgifter helst ikke hund eller fører , men piller dem helst
af, pga meget dårlige erfaringer med bivirkninger af produkterne.

-------------------------

Vi er nu sluppet indtil videre
Men både hund og kat har fået .. og katten er indendørs kat med et MEGET
kærligt forhold til hunden
Katten har så fået frontline og hunden noget andet jeg ikke lige husker
navnet på .. by etellerandet håber det vil hjælpe.
Vi har før haft gode erfaringer med bla frontline til missen. Da vi fik den
var den meget slemt angrebet af lopper .. En gang frontline også 1 ugen hvor
vi dagligt støvsugede og hver 2. dag sprøjtede vi med noget loppe middel så
var vi dem kvit.

Tøsen

Fra : Peter

Dato : 03-05-06 23:44

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja her de sidste par dage har jeg kunne fjerne adskellige tæger fra Bugsy
> .. Og sikke et bøvl i den tykke pels

Jeg har været i skoven hver dag de sidste 14 dage, og har heldigvis ikke
fundet nogen på hverken hunden eller mig selv endnu. Bruger ikke nogen form
for beskyttelse endnu.

Peter