! Hjælp søges til rullemenu !
Fra : Rasmus Lind Nielsen

Dato : 19-01-01 04:33

Jeg søger hjælp til følgende JAVA RULLEMENU, hvad skal der rettes for
at få link i rullemenuen til at blive åbnet i et nyt vindue ?

Håber meget på, at I kan hjælpe mig.

Mange venlige hilsner
Rasmus Lind Nielsen

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
// Script by Morten Hansen
// Find flere Java scripter
// på www.script.dk

function rullemenu(liste) {
location.href = liste.options[liste.selectedIndex].value }

</SCRIPT >

<form>
<select onchange="rullemenu(this.form.elements[0])" size="1">
<option>--------------- VÆLG ---------------</option>
<option value="http://www.darkindex.dk">RLN-DATA Homepages
Posten
</select>
</form>

Fra : claus

Dato : 20-01-01 16:15

Rasmus Lind Nielsen <mrrln@worldonline.dk> skrev i en
> [...]
>
> </SCRIPT >
>
> <form>
> <select onchange="rullemenu(this.form.elements[0])" size="1">

Du behøver ikke en funktion til at åbne din links du kan nøjes med at skrive
følgende i din selcet tag
Får at åbne i nyt vindue:
<SELECT
onChange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'_blank')">

For at linke uden at åbne i nyt vindue:
<SELECT
onChange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'_top')">

Men hvis du vil beholde din funktion kan du skrive følgende:

function rullemenu(liste) {
location.href = liste.options[liste.selectedIndex].value,'_blank' }

Til en anden gang så husk spørgsmål om javascript høre til i clientside
gruppen
Eller læs evt alt om de danske nyhedsgrupper på
http://wwwusenet.dk

--
MVH
Claus Pryds