Kan hunde overføre virus til mennesker
Fra : Poul Nielsen

Dato : 28-04-06 11:34

Jeg sover med mine Bichon Frise hunde om vinteren. Nu er det jeg spekulerer
på kan evt sygdomne fra hunde overføres til mennesker fra hundene. Jeg har
nemlig fået en krillerhoste som jeg ikke ka slippe af med. Har jeg fået
kennelhoste?.

Fra : Anita Andersen

Dato : 28-04-06 12:58

Er det dagens joke ?

Ja jeg tror du har fået kennelhoste, du må heller skynde dig til dyrlægen

Men husk at efter kl 17, så går de på weekwnd tilæg

Hilsen en der griner endnu.
Anita

Fra : Morten Paulsen

Dato : 30-04-06 14:54

> [...]
>om vinteren. Nu er det jeg spekulerer
>på kan evt sygdomne fra hunde
>overføres til mennesker fra hundene. Jeg har

Hvorfor sover du kun med dem om vinteren ?
Der er stor chance for at du kan blive smittet også den anden
vej.
Mennesker kan overføre deres kønssygdomme til hunde så tag og
smid dem ud af sengen og få en kæreste i stedet det andet er
noget svineri stakkels hunde.

--
MP

Fra : Kim

Dato : 30-04-06 19:46

"Morten Paulsen (slet EQBMH)" <morten@EQBMHgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mennesker kan overføre deres kønssygdomme til hunde så tag og
> smid dem ud af sengen og få en kæreste i stedet det andet er

Hvor har du læst andet end 'sover med'?
Tror du ikke det er din tankegang den er noget svineri her?

Kim

Fra : pwh

Dato : 30-04-06 20:39

> Hvor har du læst andet end 'sover med'?
> Tror du ikke det er din tankegang den er noget svineri her?
>
> Kim

Jeg tror bare Morten er ude på at provokerer generelt,
prøv at søge på de par indlæg han har her i gruppen
og så er det tæt på at værer "Trolleri"

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-05-06 12:05

Du har sikkert ikke fået kennelhoste. Årstiden er typisk for
småforkølelser som er svære at komme af med, fordi vi vil nyde det
"fine" vejr der snyder lidt endda.
Den met sansynlige fare for at tildrage sig noget ved at dele seng med
sin(e) hund(e) er at man samler en skovflåt op som ikke har nået at
sætte sig fast på hunden. Derfor er det en god ide lige at se sig
selv efter om morgenen.
Jeg sover med 70 kilo hund (fordelt på to) i sengen. Og det er
skidehyggeligt, så hvad er der galt i det?

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 01-05-06 12:56

Kim Christensen skriblede bla:
> Jeg sover med 70 kilo hund (fordelt på to) i sengen. Og det er
> skidehyggeligt, så hvad er der galt i det?

Sådan er vi så forskellige.
Personligt syntes jeg det er noget svineri og kunne aldrig finde på det
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 01-05-06 17:31

jopa wrote:
> Kim Christensen skriblede bla:
>>
> Sådan er vi så forskellige.
> Personligt syntes jeg det er noget svineri og kunne aldrig finde på
> det

Det er da klart, Schæfere er jo også ulækre

/Jens

Fra : jopa

Dato : 01-05-06 18:04

pwh skriblede bla:

> Det er da klart, Schæfere er jo også ulækre

Ha der ramte jeg dig på et ømt punkt

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 01-05-06 18:21

> Ha der ramte jeg dig på et ømt punkt

Ikke forstået, jeg skammer mig da på ingen måde over at have
mine dyr med i sengen, det er mig da en stor fornøjelse som jeg
nødigt ville undværer så længe jeg er ungkal
Næh det er dig der er midsundelig fordi Milo ikke må for din kone

/Jens

Fra : jopa

Dato : 01-05-06 18:36

pwh skriblede bla:

> Ikke forstået, jeg skammer mig da på ingen måde over at have
> mine dyr med i sengen, det er mig da en stor fornøjelse som jeg
> nødigt ville undværer så længe jeg er ungkal

Jeg har løst det problem for dig Jens.
Jeg skulle lave en datingside for nogen mennesker.
Det blev ikke rigtigt til noget men siden har jeg da lavet og den findes her
i ikke helt færdig version :
http://www.zora.dk/dating/

Du kan oprette en profil og hende der er oprettet må du da kunne bruge, hun
ser ud til at kunne være i sengen sammen med dig og hunden.

Undskyld jeg er lidt <ot> som sædvanlig men kunne ikke dy mig.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 01-05-06 19:13

> [...]
> Jeg skulle lave en datingside for nogen mennesker.
> Det blev ikke rigtigt til noget men siden har jeg da lavet og den

*LOL*
Næh John, du ved når man først har rundet de 40 vil man hellere
have et godt måltid mad og en lille en til halsen.
Alt det der tøsepjat kræver for meget energi

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 01-05-06 19:13

> [...]
> nødigt ville undværer så længe jeg er ungkal
> Næh det er dig der er midsundelig fordi Milo ikke må for din kone

hmmm..det er en af de ting som jeg savner ved at være single.. det var
dejligt med 3 vovser i sengen, en under og en over dynen, og en som
nakkestøtte... specielt om vinteren..

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 01-05-06 19:39

> hmmm..det er en af de ting som jeg savner ved at være single.. det var
> dejligt med 3 vovser i sengen, en under og en over dynen, og en som
> nakkestøtte... specielt om vinteren..
>
> mvh. marie

Det er bare så hyggeligt
Nu vil jeg altså ikke have skylden hvis du smider din mand på porten
bare for at kunne fylde sengen med hunde igen

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 01-05-06 19:54

> [...]
> Nu vil jeg altså ikke have skylden hvis du smider din mand på porten
> bare for at kunne fylde sengen med hunde igen

hæhæ..han er faktisk på skole for tiden, og kun hjemme i weekenden..og jeg
må ærligt tilstå, at tanken har strejfet mig adskillige gange...GGGGG...
altså at tage vovserne med op i sengen..
men sikke en ballade når det så bliver fredag..og manden må tage sig til
takke med hundekurvene.. LOL...
den store, hannen plejer at putte ungerne sammen med mig, og når den sidste
er puttet, bliver han liggende i fodenden, indtil det er godnat for voksne,
så ryger han ned i sin egen seng. hunden altså..
mvh. marie

Fra : Anet

Dato : 01-05-06 22:48

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> Kim Christensen skriblede bla:
> >
> Sådan er vi så forskellige.
> Personligt syntes jeg det er noget svineri og kunne aldrig finde på det
> [...]
Jeg foretrækker at min lille hund ligger i sin kurv ved siden af min seng.
Det fungerer fint.

--
Hilsen
Annette

Fra : jopa

Dato : 01-05-06 22:52

Anet skriblede bla:
> Jeg foretrækker at min lille hund ligger i sin kurv ved siden af min
> seng. Det fungerer fint.

Det lyder rigtig rart
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 01-05-06 13:29

On 1 May 2006 04:04:33 -0700, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

>Jeg sover med 70 kilo hund (fordelt på to) i sengen. Og det er
>skidehyggeligt, så hvad er der galt i det?

At min mand så klager over at der ikke er plads til ham!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 01-05-06 17:32

> At min mand så klager over at der ikke er plads til ham!

Køb en kurv til ham

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-05-06 20:40

On Mon, 1 May 2006 18:31:57 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Køb en kurv til ham

Det har jeg prøvet, men han er sg* stadig utilfreds!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 01-05-06 17:31

Kim Christensen wrote:
> Jeg sover med 70 kilo hund (fordelt på to) i sengen. Og det er
> skidehyggeligt, så hvad er der galt i det?

Jeg sover med 40kg hund + 45 kg hund + 6 kg kat til tider,
det levner ikke altid så meget plads til mine 70 kg

/Jens

Fra : Anet

Dato : 01-05-06 22:50

Har I lagt mærke til at spørgeren åbenbart er skræmt helt væk?????

--
Hilsen
Annette

Fra : pwh

Dato : 02-05-06 05:04

Anet wrote:
> Har I lagt mærke til at spørgeren åbenbart er skræmt helt væk?????

Det er som sædvanligt pgr. John og hans Schæfersnak

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 02-05-06 05:08

"Anet" <anetengFJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har I lagt mærke til at spørgeren åbenbart er skræmt helt væk?????
> --
> Hilsen
> Annette
>
>--------

jeg kan umuligt forestille mig, at spørgeren var seriøs med sit spørgsmål...
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 02-05-06 19:11

> jeg kan umuligt forestille mig, at spørgeren var seriøs med sit
> spørgsmål... mvh. marie

Ja for vi er jo ikke slemme til at kører af sporet herinde

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 02-05-06 19:59

> Ja for vi er jo ikke slemme til at kører af sporet herinde
>
> /Jens
>----------

nej da.. slet ikke..GGG!

mvh. marie

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-05-06 07:39

>At min mand så klager over at der ikke er >plads til ham!
>--
>Leyna
>http://www.tungogsmuk.dk
>Foreningen for den brede del af befolkningen

Som jeg læser dit indlæg ser det ikke ud til alene at være hundens
skyld....?

Jeg har tabt 25 kilo de sidste 2 år. Det er dejligt, og så er der
også mere plads i sengen til hundene.....

Hilsen Kim

Fra : Leyna

Dato : 02-05-06 10:03

On 1 May 2006 23:38:45 -0700, "Kim Christensen"

>Som jeg læser dit indlæg ser det ikke ud til alene at være hundens
>skyld....?

Det læser du faktisk ingenting om i mit indlæg, men du skulle måske
lige af med lidt "gift" over min sig.?

>Jeg har tabt 25 kilo de sidste 2 år. Det er dejligt, og så er der
>også mere plads i sengen til hundene.....

Good for you.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 02-05-06 19:07

Kim Christensen wrote:
> Jeg har tabt 25 kilo de sidste 2 år. Det er dejligt, og så er der
> også mere plads i sengen til hundene.....

Hæ gjorde jeg det ville jeg ende på 45 kg,
så ville der måske blive probs med lederskabet

/Jens

Fra : jopa

Dato : 02-05-06 19:12

pwh skriblede bla:

> Hæ gjorde jeg det ville jeg ende på 45 kg,
> så ville der måske blive probs med lederskabet

Hvad mener du med lederskabet ? har du da det ?
En mand der sover sammen med sine hunde er at betragte som nederst i
hierakiet efter Angel
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 02-05-06 19:29

> Hvad mener du med lederskabet ? har du da det ?

Det er vel et definitionsspørgsmål, men respekt for mig kan jeg love
dig for at de har, og det er opnået uden tæsk eller råberi.
Jeg tror ikke du skulle stille op imod mig og mine hunde i en konkurence
i lydighed, der ville jeg turde vædde et anseeligt beløb på at jeg kunne styrer
mine 2 hunde bedre end du kunne med din ene

> En mand der sover sammen med sine hunde er at betragte som nederst i
> hierakiet efter Angel

På nogle områder er jeg måske under hende, kommer det til slåskampe
med mennesker må hun hellere end gerne overtage førertrøjen
Men sådan har du det vel også med Milo.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 02-05-06 19:42

pwh skriblede bla:
> [...]
> jeg
> kunne styrer mine 2 hunde bedre end du kunne med din ene

Øhm jeg kan da ikke styre min overhovedet

> På nogle områder er jeg måske under hende, kommer det til slåskampe
> med mennesker må hun hellere end gerne overtage førertrøjen
> Men sådan har du det vel også med Milo.

Jeg slåser kun når jeg er på arbejde og der er Milo ikke med.
Men mon ikke han ville klare ærterne for mig hvis det kom dertil
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 02-05-06 21:41

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:
>
> Øhm jeg kan da ikke styre min overhovedet

Det kan du da forhåbentligt,
men jeg møder meget sjældent hunde der er lige så lydige som mine egne.
Nu taler jeg ikke om "cirkusnumre" som dækken af, give pote, sitze, osv.
Men simpelthen at gører som man bliver bedt om med et minimum af signaler,
det er nemlig en af de ting jeg sætter stor pris på, at styrer hundene med så
afdæmpede signaler så andre slet ikke opdager at jeg har givet dem en kommando.
Jeg afskyr det der råben og skrigen, det kan sagtens erstattes med et dæmpet fløjt
eller et knips i fingrene.

På en træningsbane ville mine hunde nok falde totalt igennem, men i den virkelige
verden kan de finde ud af at opfører sig korrekt efter mine anvisninger.
Hvad der så har størst værdi er self forskelligt fra person til person.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-05-06 07:42

>Sådan er vi så forskellige.
>Personligt syntes jeg det er noget svineri og >kunne aldrig finde på det

Det er da klart at slagstokke, elhalsbånd, bidemanchetter og højlydte
kommandoer på tysk verdammt noch mal, ikke harmonerer med at have
hunden liggende i sengen....

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 02-05-06 09:24

Kim Christensen skriblede bla:

> Det er da klart at slagstokke, elhalsbånd, bidemanchetter og højlydte
> kommandoer på tysk verdammt noch mal, ikke harmonerer med at have
> hunden liggende i sengen....

*LOL*
Du tager fejl Kim jeg er efterhånden blevet en næsten ganske almindelig
hundeejer med en rimelig afrettet hund.
Jeg går ikkke engang amok når den rejser sig og skider på at den er afdækket

Men at bo på landet med hvad det medfølger gør at jeg foretrækker lugten af
min kone ved min side

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-05-06 10:13

>Det læser du faktisk ingenting om i mit >indlæg, men du skulle måske
>lige af med lidt "gift" over min sig.?

Kombinationen af at din mand klager over manglende plads, og din
signatur ....?

Fra : Leyna

Dato : 02-05-06 12:35

On 2 May 2006 02:13:21 -0700, "Kim Christensen"

>Kombinationen af at din mand klager over manglende plads, og din
>signatur ....?

Du glemte at læse det jeg svarede på?
Nemlig med hunde i sengen!

Anyway, så kunne det jo være min mand der fyldte for meget, ikk'?
Iøvrigt synes jeg selv det er utroligt hyggeligt at tage en lur sammen
med hundene, men det bliver altså på sofaen, og når jeg kan være der
med to hunde (i mellemstor str.) og tre katte, så er det nok ikke lige
dér problemet ligger. Men indrømmet, er vi alle 6 i sofaen, så må min
mand altså finde sig et andet sted at være, for ham er der så ikke
plads til!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 02-05-06 19:09

Leyna wrote:
> Men indrømmet, er vi alle 6 i sofaen, så må min
> mand altså finde sig et andet sted at være, for ham er der så ikke
> plads til!

Leyna rules

/Jens

Fra : jopa

Dato : 02-05-06 20:58

pwh skriblede bla:

> Leyna rules

Næ hun udviser blot mangel på forståelse og burde måske nøjes med at have en
kat.
Hunde hører til på gulvet og så er de også lettere at sparke
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 03-05-06 00:06

On Tue, 2 May 2006 21:58:13 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>Næ hun udviser blot mangel på forståelse og burde måske nøjes med at have en
>kat.

Det kan jeg ikke nøjes med. Næeh jeg måtte have 3 af slagsen!

>Hunde hører til på gulvet og så er de også lettere at sparke

Og at falde over...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-05-06 10:16

>Men at bo på landet med hvad det medfølger >gør at jeg foretrækker lugten af
>min kone ved min side

Vil det så sige at lugten på landet stammer fra schæferhunde? Det
var nyt for mig som bybo, men yderst interessant.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 02-05-06 11:06

Kim Christensen skriblede bla:

> Vil det så sige at lugten på landet stammer fra schæferhunde? Det
> var nyt for mig som bybo, men yderst interessant.

Nej det vil sige at når man bor på landet vil hundene uvægerligt rode og
måske også rulle sig i diverse som afgiver en lugt jeg absolut ikke vil have
i min seng.
Desuden er hunden jo primært et dyr og skal efter min mening behandles
derefter.

Werdamt noch mahl
ps hvad er det for en hund du selv har
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-05-06 11:25

>Werdamt noch mahl
>ps hvad er det for en hund du selv har

Jeg ar to jagthunde, den ene er verdammt noch mal en ruhåret
høsnehund, og den anden, si si, det er uno spinone.

Ligesom der kan siges meget om schæferhunde, så kan der også siges
meget om ruhår, så det må jeg hellere selv gøre inden andre gør
det.
Ruhår er en næse med 4 ben. Næsen fungerer dels sosm lugeorgan, dels
som kofanger. ruh¨r er klodsede, men det sker der ikke noget ved, ikke
for de ruhårede. Min første af slagsen skred ud under en jagt på
junior, og hamrede snuden ind i en mur med sotr fart. Til dyrlægen,
der undersøgte hnden godt, og badede en mikroskopisk rift omhggelig.
Noget måtte han jo foretage sig for at kunnne udskrive en regning.
Hunden var uskadt. Hvad så med muren, tolags murværk med
hårdtbrændte sten, der kan gøre livet surt for en slagboremaskine?
Ja den var revnet.
En anden gang hamrede min gamle hund næsen ind i et frossent
mulvarpeskud under søg i høj fart. Han slog en kolbøtte, landede på
benene, rettede snuden ind efter sporet og fortsatte. En anden gang
skramlede han sammen med junior, der fulgte et andet spor. Underligt at
to hunde der søger på 2 ha. lige skal knalde hovederne sammen på
samme sted. Sådan er ruhår. Bare videre ad sporet.
Når en ruhårnæse rigtigt arbejder giver det en klaprende lyd. jeg
har oplevet andre hundeejere spøge "hvad er det der siger sådan?" Det
er da bare en ruhårsnæse.

Så var der dengang naboens hund skulle parres. Jægersentimentalitet
gjorde at de ville parre hundene på jagtområdet. Det spildte de to
løbetider på, for hundene næsede bare rundt, og var totalt ligelade
med hinanden, bortset fra at de vist også knaldede hovederne sammen.
Selvfølgelig uden skader af nogen art.
Så teredie gang skulle det altså lykkes med den parring, så man
forlagde festlighederne til haven. Det lykkes, mens hundene hang sammen
begyndte næsefløjene at vibrere på begge hunde, og de begyndte at
snuse rundt i haven. Til at begynde med snuste de efter det samme, men
selvfølgelig skulle de hver sin vej selv om fortøjningen bagtil endnu
ikke var kastet. Næsen sagde fuld kraft frem, og det blev det så, alt
mens fortøjningen bagtil blev strakt til det yderste, for til sidst at
slippe med et pænt plop.
Hvalpe kom der 2 måneder senere, og straks de kom ud, snyder de næse
så slimet står ud i alle retninger, hæver hovedet og man hører en
umiskendelig ratata lyd. Hvalpen har lige taget sin første og
vigtigste sans i brug.

For hvert år man har haft ruhår her på jorden, får man godskrevet
et år i helvede, hvis det kommer dertil. Derfor har jeg haft to. Det
var som at have Gøg og Gokke boende.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 02-05-06 11:45

Kim Christensen skriblede bla:

> Ligesom der kan siges meget om schæferhunde, så kan der også siges
> meget om ruhår, så det må jeg hellere selv gøre inden andre gør
> det.

Ha ha fin beskrivelse, og ja jeg kender godt tysk ruhår.
Min svigersøn er jæger og de bor på Fanø han havde en med ild i røven.
Den var rundt på øen mindst en gang om dagen.
Hvis den så et skib i horisonten svømmede den af helvede til indtil man ikke
kunne se den mere.
Tyskerne flokkedes og mente bestemt at den var druknet, men svigersønnen tog
hjem og et stykke tid efter kom den selv luntende.
Det skete masser af gange.
Den er så udskiftet med en Kleine Munsterlander tror jeg den hedder.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-05-06 12:50

> Men indrømmet, er vi alle 6 i sofaen, så må >min mand altså finde sig et andet sted at >være, for ham er der så ikke plads til!

Et eller andet sted har jeg et billede af en gut der har en hest
siddende ved siden af sig på sofaen. Og hesten er ikke en pony! Jeg
søger febrilsk efter billedet, det eneste jeg ved er at sofaen
formentlig ikke kan være en IKEA. Men det er givetvis hyggeligt.

Hilsen Kim

Fra : Leyna

Dato : 02-05-06 17:58

On 2 May 2006 04:50:29 -0700, "Kim Christensen"

> [...]
>siddende ved siden af sig på sofaen. Og hesten er ikke en pony! Jeg
>søger febrilsk efter billedet, det eneste jeg ved er at sofaen

hehe... Så store som heste er mine drenge nu ikke, og sofaen ER en
hjørnesofa... og nej, den er ikke fra IKEA!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk