hvilken race?
Fra : thessie

Dato : 16-04-06 17:40

Hej gruppe
Manden og jeg er blevet enige om at vi helt sikkert skal have hund -
men naturligvis er vi kommet i den knibe at vi ikke rigtig kan finde
ud af hvilken race den kære vuf så skal være.

Vi er så kommet op med disse krav/ønsker/begrænsninger:
Hunden skal kunne klare en kat - har en i forvejen.
Den skal kunne klare tre ture om dagen af ca. 15 min/1time/30 min
Den skal kunne med børn da der vil komme en del på besøg
Hunden skal have en vis størrelse - mindst knærhøjde
Skal kunne bruges som vagthund, da jeg ofte er alene hjemme om aftenen
og manden er på arbejde i den anden ende af landet...
Arvelige sygdomme vil meget gerne undgåes - også selvom det er meget
svært.

Til allersidst så er der prisen - jeg er på SU så budgettet er ikke
det største så vi har ikke 10.000 til en lækker lille hvalp.

Hvad vi nærmest er ligeglade med:
farve
fældning
køn
færdigheder - skal ikke bruges til agillity som eksempel

Håber meget på at i kan hjælpe os med at finde ud af hvilken race vi
skal tage ud og se på...

Venligst Thessie

Fra : jopa

Dato : 16-04-06 17:48

thessie skriblede bla:

> Vi er så kommet op med disse krav/ønsker/begrænsninger:
> Hunden skal kunne klare en kat - har en i forvejen.
Schæferen når blot den er vant til katten fra begyndelsen

> Den skal kunne klare tre ture om dagen af ca. 15 min/1time/30 min
Schæferen

> Den skal kunne med børn da der vil komme en del på besøg
Schæferen elsker børn, og er nok en af de mest børnevenlige racer

> Hunden skal have en vis størrelse - mindst knærhøjde
> Skal kunne bruges som vagthund, da jeg ofte er alene hjemme om aftenen
> og manden er på arbejde i den anden ende af landet...
Schæferen er ultimativt en af de bedste til netop dette

> Arvelige sygdomme vil meget gerne undgåes - også selvom det er meget
> svært.

Pris og ikke tilfældigt valg af forældredyr er ultimativt.
Schæferen kan være arveligt belastet med HD, men det er jo samtidig det
samme med de fleste andre store racer.
Derfor vigtigt at undersøge "markedet" ordentligt.

> Til allersidst så er der prisen - jeg er på SU så budgettet er ikke
> det største så vi har ikke 10.000 til en lækker lille hvalp.

Gav selv 8000 for min og pengene er godt givet ud
Spar op i medens i undersøger markedet.
Tag på ture til forskellige kenneler og se jer omkring.
Nu er det jo snart sommer så det kunne være interessante udflugter.

> Håber meget på at i kan hjælpe os med at finde ud af hvilken race vi
> skal tage ud og se på...

Fattede du at jeg foreslår en schæfer ?
Som førstegangskøber til en schæfer vil jeg anbefale en tævehund.
Hanhundene kan være voldsomme at tackle
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 16-04-06 19:03

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> thessie skriblede bla:

> Schæferen kan være arveligt belastet med HD

........og allergi/pelsproblemer. Spørg ind til det hos opdrætteren.

>, men det er jo samtidig det samme med de fleste andre store racer.
> Derfor vigtigt at undersøge "markedet" ordentligt.

> Gav selv 8000 for min og pengene er godt givet ud

Jeg gav 6.000 for en schæfertæve sidste år. Men vær også opmærksom på at
foderforbruget følger hundens størrelse. Så foderforbrug er faktisk
vigtigere end pris, hvis økonomien er stram. Schæfere fås fra 25 kg til 50
kg eller mere. For en schæfer vil jeg også sige at det er vigtigt at bruge
godt foder. Måske der er racer der er mere tolerante.

Ellers kan jeg godt være med til at anbefale en schæfer, men der er da
sikkert mange andre dejlige racer

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 16-04-06 19:19

Søren LH skriblede bla:
>Så foderforbrug er faktisk
> vigtigere end pris, hvis økonomien er stram.
Jeg har fast leverance fra Oliver og det koster faktisk kun mig 375,- kr at
fodre min på 50 kg pr mdr

>men der er da
> sikkert mange andre dejlige racer

Ja da det kan jeg tilslutte mig
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 16-04-06 19:42

> Jeg har fast leverance fra Oliver og det koster faktisk kun mig 375,- kr at fodre min på
> 50 kg pr mdr

Nu er det jo ikke alle hunde der som Milo har mulighed for
at fange friskt kattekød hver dag

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-04-06 19:46

pwh skriblede bla:

> Nu er det jo ikke alle hunde der som Milo har mulighed for
> at fange friskt kattekød hver dag

Nå nej det glemte jeg men prisen er stadig den samme da katte jo er gratis.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 16-04-06 19:56

> Nå nej det glemte jeg men prisen er stadig den samme da katte jo er gratis.

Gratis...
Jeg betalte skam 100kr for min i tidernes morgen

/Jens (som har reppet den for 12-14000kr sidenhen)

Fra : Anet

Dato : 01-05-06 22:53

> [...]
> thessie skriblede bla:

> Fattede du at jeg foreslår en schæfer ?
> Som førstegangskøber til en schæfer vil jeg anbefale en tævehund.

Jeg synes det var et dårligt forslag. Jeg har selv haft schæffer tidligere
men synes efterhånden at de er avlet så meget efter eksteriør at deres sind
er blevet for dårligt og HD status er alt for høj og pels allergier osv.

--
Hilsen
Annette

Fra : jopa

Dato : 01-05-06 23:29

Anet skriblede bla:

> [...]
> tidligere men synes efterhånden at de er avlet så meget efter
> eksteriør at deres sind er blevet for dårligt og HD status er alt for

Det er fint med divergerende meninger, men den med HD må du gerne uddybe.
Ligeledes problemet med sind.
Har du noget faktisk dokumentation jeg kan få lov at læse. ?
Er meget interesseret.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 16-04-06 18:02

> Hej gruppe
> Manden og jeg er blevet enige om at vi helt sikkert skal have hund -

God ide.

> men naturligvis er vi kommet i den knibe at vi ikke rigtig kan finde
> ud af hvilken race den kære vuf så skal være.

Det er også svært, men behøver det nødvendigvis at værer en raceren,
jeg har feks. 2 blandinger, en Lab/Schæferhan og en Lab/Rottweilertæve.
Angel kan du se her.
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11569
Tyson kan du se her.
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11568

> Vi er så kommet op med disse krav/ønsker/begrænsninger:
> Hunden skal kunne klare en kat - har en i forvejen.

Tror jeg ikke er et problem med nogen racer hvis i får den fra hvalp af.
Jeg har også kat, den var der inden hundene, og de har stor respekt for
dens stikkende klør

> Den skal kunne klare tre ture om dagen af ca. 15 min/1time/30 min

Det vil jeg igen mene at de fleste hunde kan klarer, om det så er alle der
gider ved jeg så ikke.

> [...]
> Skal kunne bruges som vagthund, da jeg ofte er alene hjemme om aftenen
> og manden er på arbejde i den anden ende af landet...

En Schæfer kunne lyde som et godt valg for jer, evnt en tæve, de bliver ikke
helt så store og er tit af lidt blidere sind end hannerne, det gælder nu for de fleste
racer.
Ellers kan jeg da varmt anbefale min Angels "race" Labrador/Rottweiler,
hun har udviklet sig til at blive en blid Rottweiler eller en skarp Labrador,
alt efter hvem der skal beskrive hende

> Til allersidst så er der prisen - jeg er på SU så budgettet er ikke
> det største så vi har ikke 10.000 til en lækker lille hvalp.

Mine 2 har kostet ca 3000kr stykket som hvalpe, og de er sunde og raske.
Racerene hunde vil nok koste fra 5-6000kr og opefter.
Men igen, udgiften til anskaffelsen er den mindste, jeg regner selv med ca 500 kr/mnd
for mine pr snude i udgifter til foder, forsikring og årligt dyrelægecheck.
Det giver for en hund der lever ca 12 år 12*500=6000kr *12 = 72000kr ialt,
og så har den ikke fejlet et eller andet mærkligt i løbet af sit liv.

/Jens

Fra : OZ7PUS

Dato : 16-04-06 19:27

"thessie" <CTFnews@kvaek.spammenot.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men naturligvis er vi kommet i den knibe at vi ikke rigtig kan finde
> ud af hvilken race den kære vuf så skal være.

Nu er alle jo kommet med forslag på deres "egen race" .. vil jeg også gøre
Få en Samojede :p

> Vi er så kommet op med disse krav/ønsker/begrænsninger:
> Hunden skal kunne klare en kat - har en i forvejen.

Ingen problemer med det her selv om vovsen var 3 år da vi fik ham og
katten 1½år .. De er de bedste venner og kan enda spise af samme skål

> Den skal kunne klare tre ture om dagen af ca. 15 min/1time/30 min

Klare den nemt . Nyder at være ude og lege i flere timer af gangen

> Den skal kunne med børn da der vil komme en del på besøg

Bugsy elsker børn .. og det er også hvad vi fik afvide om racen .. MEGET
god til børn

> Hunden skal have en vis størrelse - mindst knærhøjde
> Skal kunne bruges som vagthund, da jeg ofte er alene hjemme om aftenen
> og manden er på arbejde i den anden ende af landet..

Samme bruger vi Bugsy til og han er super .. 100% kommer der en fremmed når
kæresten ikke er hjemme så bliver de ædt levende
..
> Arvelige sygdomme vil meget gerne undgåes - også selvom det er meget
> svært.

Ikke bare svært men nærmest umulig

> Til allersidst så er der prisen - jeg er på SU så budgettet er ikke
> det største så vi har ikke 10.000 til en lækker lille hvalp.

Prisen på en samojede kan blive pebert .. Vi var heldig at slippe med 500kr

> Hvad vi nærmest er ligeglade med:
> farve
> fældning
> køn
> færdigheder - skal ikke bruges til agillity som eksempel

En samojede fælder BIG TIME og fåes i en farve .. nemlig hvid ;)
Færdigheder har den da .. om ikke andet er de ret intligente

> Håber meget på at i kan hjælpe os med at finde ud af hvilken race vi
> skal tage ud og se på...
>
> Venligst Thessie

Måske en labrador blanding lidt ala Pwh´s Angel .. Plejer at være super
hund til børn + den er god til at passe på også er en lab blanding nok en
hel del billigere i indkøb som en raceren

Tøsen

Fra : jopa

Dato : 16-04-06 19:36

OZ7PUS skriblede bla:

> Nu er alle jo kommet med forslag på deres "egen race" .. vil jeg også
> gøre Få en Samojede :p

Det er jo sådan vi gør vores erfaringer

> Ingen problemer med det her selv om vovsen var 3 år da vi fik ham og
> katten 1½år .. De er de bedste venner og kan enda spise af samme skål

Det er bare gravhunde de ikke kan lide undskyld kunne ikke lade være

> Måske en labrador blanding lidt ala Pwh´s Angel .. Plejer at være
> super hund til børn + den er god til at passe på også er en lab
> blanding nok en hel del billigere i indkøb som en raceren

Ja dem får man smidt i hovedet

ps: der sidder utrolig mange lab blandinger på landets internater så det
kunne være en mulighed.
1500 kr så vidt jeg ved og du har en formentlig færdig hund klar til brug.
Det er måske ikke den optimale vagthund men gø gør den da og det kan være
nok til at afskrække folk fra indbrud osv
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 16-04-06 19:54

> Ja dem får man smidt i hovedet

Ren Rotte/Lab blandinger er der nu ikke så mange af,
jeg ledte da et stykke tid før jeg fandt Angel.
Schæfere avler gud og hvermand derimod jo

> [...]
> Det er måske ikke den optimale vagthund men gø gør den da og det kan være nok til at

Der var faktisk en Angel blandingstæve på den hjemmeside der bliv linket
til for nylig, jeg mener den var knap 1 år gammel og kunne med katte.

/Jens

Fra : OZ7PUS

Dato : 17-04-06 00:34

> OZ7PUS skriblede bla:

> Det er jo sådan vi gør vores erfaringer

Ja og vi har jo alle nogen dejlige hunde

> Det er bare gravhunde de ikke kan lide undskyld kunne ikke lade være

Nopes der er også problemer med naboens schæfer .. Men det er hvist også
ganske få den hund kan lide ja altså schæferen.

> Ja dem får man smidt i hovedet

Ja der er ihvertfald mange af dem og der er mange forskellige

> [...]
> Det er måske ikke den optimale vagthund men gø gør den da og det kan være
> nok til at afskrække folk fra indbrud osv

1600 mener jeg at vi fik af vide ... Men prøv dog www.dyrenettet.dk der
fandt vi Bugsy

Har kikket lidt rundt derinde og fundet bla Enzo .. en blanding af lab og
husky Den er dog ikke god til at være alene hjemme.
Eller lucky .. en labrador F1 børne og katte vant .. en
Rottweiler/Dalmantiner/Labradore blanding blev også fundet

Tøsen

Fra : pwh

Dato : 17-04-06 07:40

> Ja der er ihvertfald mange af dem og der er mange forskellige

Min Tyson's blanding (Lab/Schæfer) er der af gode grunde mange af,
og han er en god og rar hund, lidt for førerfikseret efter min smag,
men det tiltaler jo mange.
Jeg har mødt nogle stykker med den blanding, og de har allesammen
været meget begejstrede for deres hunde.
Jeg fremhævede mere Angel's blanding fordi hendes sind passer mig bedre,
men det er jo ikke det samme som at det passer Thessie
Tyson ville have været perfekt til en børnefamilie, han kan lege med pinde/bolde
døgnet rundt og er noget af det rareste man kan tænke sig.

/Jens (der ikke selv har børn)

Fra : pwh

Dato : 16-04-06 19:49

> [...]
> hund til børn + den er god til at passe på også er en lab blanding nok en hel del

Mange tak for anbefalingen, Angel elske børn og er meget vagtsom
Jeg vil ikke anbefale en ren Labrador, da det ikke er mit indtryk
at de generelt ikke egner sig til vagthunde, de er alt for venlige
Men Labblandinger går man sjældent galt i byen med,
og finder i en blanding hvor den anden part af natur er vagtsom
vil jeg mene at chanchen for at få en hund der passer jer vil værer god.

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-04-06 20:22

thessie <CTFnews@kvaek.spammenot.dk> writes:

> Manden og jeg er blevet enige om at vi helt sikkert skal have hund -
> men naturligvis er vi kommet i den knibe at vi ikke rigtig kan finde
> ud af hvilken race den kære vuf så skal være.

Jeg har efter mange grundige undersøgelser valgt en newfoundlænder.

> Vi er så kommet op med disse krav/ønsker/begrænsninger:
> Hunden skal kunne klare en kat - har en i forvejen.

Ingen problemer.

> Den skal kunne klare tre ture om dagen af ca. 15 min/1time/30 min

Fint med vores newf. Vi har så en kort tur midt på dagen og den lange
om aftenen.

> Den skal kunne med børn da der vil komme en del på besøg

Newfer elsker børn, det er simpelthen indbygget i dem.

> Hunden skal have en vis størrelse - mindst knærhøjde

Vores er omkring 75 cm høj, men er typisk mindre.

> Skal kunne bruges som vagthund, da jeg ofte er alene hjemme om aftenen
> og manden er på arbejde i den anden ende af landet...

Newfen er ikke en typisk vagthund. Men min er meget beskyttende. Og
bare dens gø og størrelse er meget afskrækkende!

> Arvelige sygdomme vil meget gerne undgåes - også selvom det er meget
> svært.

Sørg for gode og sunde forældre... Specielt med hofterne.

> Til allersidst så er der prisen - jeg er på SU så budgettet er ikke
> det største så vi har ikke 10.000 til en lækker lille hvalp.

Her er så newfens problem. Men de ligger typisk mellem 8.000 og
10.000. Vi gav selv 8.500. Det kan IKKE anbefales at købe en ægte newf
uden stamtavle. Det betyder enten fejl eller dårlige hofter.

Og det er altså ikke anskaffelsesprisen der er dyr ved en hund. Der er
de løbende omkostninger.

Siri skar sig i poten i tirsdags, og det løber i hvert fald op i over
5.000 at få det ordnet. Og har man ikke råd til den slags, så bør man
ikke anskaffe sig en hund.

Men en newf er altså et skønt og meget socialt dyr. Ikke et sekund har
jeg fortrudt min lille pige!

/Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Leyna

Dato : 17-04-06 07:23

On Sun, 16 Apr 2006 18:39:30 +0200, thessie
<CTFnews@kvaek.spammenot.dk> wrote:

> [...]
>men naturligvis er vi kommet i den knibe at vi ikke rigtig kan finde
>ud af hvilken race den kære vuf så skal være.

Jeg er lidt ked af at skulle sige det her (når jeg nu VED at John
læser med), men mit første indflad var altså Schæfer. Der er dog
minusset med arvelige sygdomme (HD).

En af de hunde jeg selv overvejde var Rottweiler, men min mand er
forbeholden overfor denne race, så det blev det altså ikke. Iøvrigt
anbefales Rottweiler ikke som førstegangshund. (Ikke at det var min
første hund, men det var den første hvalp jeg skulle anskaffe.)

Min egen "race" (retrieverblandinger) vil jeg faktisk ikke fremhæve,
for det er min erfaring, at de skal have langt mere motion/aktivering
end det I sætter op. Jeg måtte anskaffe hund nr. 2 fordi jeg slet ikke
kunne leve op til Vaks' aktivitetsniveau, men ellers ville han leve
fint op til de øvrige krav i stiller, men mit bedste bud ville
umiddelbart være en Schæfer.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 17-04-06 07:32

Leyna wrote:
> Min egen "race" (retrieverblandinger) vil jeg faktisk ikke fremhæve,
> for det er min erfaring, at de skal have langt mere motion/aktivering
> end det I sætter op.

Thessie lægger da op til at den som min. skal kunne luftes knap 2 timer
om dagen, det vil jeg mene er alt rigeligt motion til en Retriver.
Naturligvis skal man da beskæftige sig med hunden ud over det,
men det synes jeg heller ikke at Thessie lægger op til ikke at gører.

> Jeg måtte anskaffe hund nr. 2 fordi jeg slet ikke
> kunne leve op til Vaks' aktivitetsniveau, men ellers ville han leve
> fint op til de øvrige krav i stiller, men mit bedste bud ville
> umiddelbart være en Schæfer.

Hund nr 2 er og bliver en god ide, men nr 1 skal lige værer voksen først.
Skal det værer Schæfer kunne det måske værer en ide med en Hvid Schæfer,
også kaldet Hvid Hyrdehund. De har ry for at værer lidt roligere af sind end
den alm. Schæfere, og så er de bare så smukke

/Jens

Fra : bettina jespersen

Dato : 17-04-06 08:26

hej jeg blander mig lige lidt.

jeg har hentet en hvalp på et internat.
hunden er en chæfer/rottweiler og golden retriever/labrador.
vi har fire katte og hunden kan godt lide dem, det er sværere omvendt.
børn har hun ikke problemer med.
hun elsker at gå nogen gode ture og kan lide at være i haven.
vi gav 1500 for hende og så er hun chippet og vaccineret.
men det er som tidligere sagt ikke anskaffelses prisen der er dyr.
foder er en af de ting man skal tænke på, og køb nu noget ordentligt i
stedet for det billige fra brugsen...
men der er jo oz forsikringer og dyrlæge regninger at tage hensyn til.
og er budgettet for stramt til disse ting, ja så er en tøjhund med
båndoptager måske bedre.
men har i råd og lyst til at bruge pengene så kan i vælge en internat hund,
mange af dem kender til deres sind og ved hvad der er bedst for jer. og der
er hundene ikk så dyre når man tager med at de er chippet og dyrlæge
kontrolleret.
god jagt.

bettina

Fra : Leyna

Dato : 17-04-06 15:31

On Mon, 17 Apr 2006 08:32:25 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Thessie lægger da op til at den som min. skal kunne luftes knap 2 timer
>om dagen, det vil jeg mene er alt rigeligt motion til en Retriver.

Jeg angriber altså ikke nogen, men siger at det er MIN erfaring der
siger mig at 3 mindre ture om dagen er for lidt. Det var ALT for lidt
til Vaks i hvert fald.

>Hund nr 2 er og bliver en god ide, men nr 1 skal lige værer voksen først.

Vaks var vist ikke voksen. 13 mdr. er vel ikke helt voksen, vel?
Men han havde brug for en makker, såeh...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 17-04-06 16:50

Leyna wrote:

> Jeg angriber altså ikke nogen, men siger at det er MIN erfaring der
> siger mig at 3 mindre ture om dagen er for lidt. Det var ALT for lidt
> til Vaks i hvert fald.

Jeg synes ikke ligefrem at man kan kalde tre ture om dagen på 15 min/1time/30 min
for specielt korte ture, det tror jeg faktisk er mere end hvad mange Retrivere får.
Mine egne får da på de 3 dage hvor jeg arbejder en morgentur på ca 15 min,
og så en aftenstur på ca 1 time.
De 4 andre dage bliver det self til noget mere, men sjældent mere end 2 ture om dagen,
jeg er mere tilhænger af lange ture hvor de får rørt sig og oplevet noget.
Man kan altså også vænne en hund til et aktivitetsniveau der slet ikke er rimeligt,
så det Thessie lægger op til synes jeg lyder helt fornuftigt.

Min egen Tyson er vist også lidt som din Vaks, det var derfor jeg fik Angel.
Men han har da stadig ikke rigtigt nogen grænse for sjov og ballade,
feks. gik vi idag en rigtig maratontur til Voldene med indlagte svømmeture,
fisen op og ned af volden efter pinde, en tur på vel 15-20km.
Jeg var godt brugt i benene bagefter, Angel var også godt træt, men Tyson var
frisk på at vi skulle lege bold da vi kom hjem. Så må jeg sige til ham at festen stopper,
det er altså ikke hunden der skal sætte dagsordenen,
de får jo heller ikke al den mad de har lyst til at æde.

> Vaks var vist ikke voksen. 13 mdr. er vel ikke helt voksen, vel?
> Men han havde brug for en makker, såeh...

Med voksen mener jeg ca 1½-2 år, det skulle værer det bedste tidspunkt.
Men self. bliver man nød til at indrette sig efter givne forhold

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 17-04-06 08:40

> Jeg er lidt ked af at skulle sige det her (når jeg nu VED at John
> læser med), men mit første indflad var altså Schæfer. Der er dog
> minusset med arvelige sygdomme (HD).

Jeg mener ikke der noget HD-minus ved schæferen specielt. De problemer der
har været er efterhånden avlet så meget ud af racen at det ikke mere er
noget der belaster racen specielt. Men selvfølgelig skal man lige checke
ophavets stambøger, men man vil sikkert konstatere at næsten kun A'er og
B'er og eventuelt et enkelt C eller to, og så er det i orden.

Lad ikke dette tale imod en schæfer. Men spørg ind til allergi hos
opdrætterne - det fremgår heller ikke af stambøgerne. Og allergi kan blive
dyrt, når nu jeg forstår at der er tale om et SU-budget.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 17-04-06 09:44

Leyna skriblede bla:

> Jeg er lidt ked af at skulle sige det her (når jeg nu VED at John
> læser med), men mit første indflad var altså Schæfer. Der er dog
> minusset med arvelige sygdomme (HD).

Som Søren skriver er HD i dag ikke det store problem med schæfer.
Blot køb hos de rigtige avlere og ikke en køkkenavler med mindre de er
seriøse.

> En af de hunde jeg selv overvejde var Rottweiler, men min mand er
> forbeholden overfor denne race,

Kan jeg godt forstå

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 17-04-06 10:00

Hej
Bare lige husk: køb IKKE en billig hund fra f.eks. Polen, se BT i dag eller
her:
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=435044/

Hilsen Vibeke

Fra : keldo

Dato : 17-04-06 20:09

> [...]
> færdigheder - skal ikke bruges til agillity som eksempel
>

> Håber meget på at i kan hjælpe os med at finde ud af hvilken race vi

jeg kan også anbefale en Schæfer, den kan leve op til alle dine punkter. Jeg
har købt min hos www.hundestedhunde.dk for 3500,- og er meget tilfreds hvis
man kan leve uden avlspapirer.

Fra : pwh

Dato : 17-04-06 20:57

keldo wrote:
> jeg kan også anbefale en Schæfer, den kan leve op til alle dine
> punkter. Jeg har købt min hos www.hundestedhunde.dk for 3500,- og er
> meget tilfreds hvis man kan leve uden avlspapirer.

Det var sgu billigt for en Schæfer, det ser da ud til at værer et godt sted.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 18-04-06 04:47

> Det var sgu billigt for en Schæfer, det ser da ud til at værer et godt
> sted.

Uden papirer skal den nu ikke koste mere end dette.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 18-04-06 09:24

> Uden papirer skal den nu ikke koste mere end dette.
>
> Mvh
> Søren

Man kan nok ikke få mere, der er jo en del hjemmeavlere af Schæfere.
Tyson (Lab/Schæfer) mener jeg også jeg gav 3500kr for,
og Angel (Lab/Rotte) gav jeg 3000kr for, og begge kuld gik som varmt brød.
Så det er self som med alt andet et spørgsmål om udbud og efterspørgsel

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-04-06 10:04

pwh skriblede bla:

> Man kan nok ikke få mere, der er jo en del hjemmeavlere af Schæfere.

Ja desværre er der skruppelløse folk nok der avler på fejlhunde og dermed
producerer endnu flere fejlhunde.
Hundene kan da være udemærkede familiehunde, men at bilde folk ind at de får
en "schæfer" er måske i overkanten og prisen ligeså
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-04-06 11:15

> [...]
> Hundene kan da være udemærkede familiehunde, men at bilde folk ind at
> de får en "schæfer" er måske i overkanten og prisen ligeså

Jeg vil da holde med dig i at skal man have en racehund skal der værer
papirer på den, ellers er det altså i princippet bare en hund,
som da kan værer god nok som familiehund.
I tidens løb har jeg da mødt flere med "racehunde" uden papirer,
når de så er udvoksede kunne enhver se at de ikke var helt racerene
Så det er ikke mere indviklet end at uden papirer ingen garanti for racerenhed.

Bestemmer jeg mig en dag for en racehund skal den da også værer med stamtavle,
det ville da feks. ægre mig at have købt en billig Rottweiler som ikke var det alligevel.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-04-06 11:52

pwh skriblede bla:
> Jeg vil da holde med dig i at skal man have en racehund skal der værer
> papirer på den, ellers er det altså i princippet bare en hund,
> som da kan værer god nok som familiehund.

Ja da hunden kan da være en rigtig god hund alligevel,men 3,500 kr kan godt
være for meget hvis forældredyrene er fejlbehæftede således at de ikke kan
få stambog på hvalpene.

Hvis man kigger hjemmesiden igennem kan man let få det indtryk at de blot
lige har en han og en tæve (hannen langhåret) og så skal der produceres
hvalpe som også bliver langhårede
Igen misforstå mig ikke dyrene kan være gode nok men prisen er for høj efter
min mening.

De skriver så også en masse udokumenteret pjat vedr den ægte schæfer og dens
"svage" bagkrop
Herregud skulle der rende hundrede tusindvis af tjenestehunde rundt i verden
med svag bagkrop . Mon ikke man i givet fald ville have sådan noget avlet
væk
Nej den hjemmeside får mit pis i kog det er en typisk "hundeavler"

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-04-06 12:45

> Ja da hunden kan da være en rigtig god hund alligevel,men 3,500 kr
> kan godt være for meget hvis forældredyrene er fejlbehæftede således
> at de ikke kan få stambog på hvalpene.

Prisniveauet er desværre en del højere her på djævleøen end ovre i det Jydske,
jeg gav jo lige så meget for mine blandingshunde, om det så var dyrt eller ej
var jeg lidt ligeglad med. Faktum er at blandingshunde kan sælges til de penge herovre,
så jeg synes ikke at det lyder dyrt for en hund der 99.9% sikkert er Schæfer.

> [...]
> noget avlet væk
> Nej den hjemmeside får mit pis i kog det er en typisk "hundeavler"

Det skal jeg så ikke gører mig klog på, men det ser ikke sundt ud med
for skrå bagkrop efter min mening. Jeg møder da også ret sjældent Schæfere
der har den der ekstreme skrå bagkrop så man er måske gået bort fra det i avlen
efterhånden.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-04-06 13:10

pwh skriblede bla:

> Prisniveauet er desværre en del højere her på djævleøen end ovre i
> det Jydske,
Tror "ægte" hunde koster det samme overalt sådan ca

> [...]
> for skrå bagkrop efter min mening. Jeg møder da også ret sjældent
> Schæfere der har den der ekstreme skrå bagkrop så man er måske gået bort

Jens når du ser hunden stå sådan er det fordi de stiller den i positur da
man mener den tager sig bedst ud sådan.
Jeg kan da også få min til at stå sådan
http://zora.dk/galleri/index.php?id=8

Er hunden ellers i bevægelse ser den anderledes ud
http://zora.dk/galleri/index.php?id=31
http://zora.dk/galleri/index.php?id=33

At tro de derfor har en svag bagkrop er det rene vås.
Hunden bliver i stedet gennem avl gjort stærkere hele tiden da man
selvfølgelig i avlen altid fremmer hvad der er optimalt for racen.

Hvis du nu kigger grundigt på tæven fra den omhandlede side, og forestiller
dig at den har eks et labrador hovede på i stedet så læg mærke til at den
ikke har typisk schæferkrop, men alt for kort og kompakt hvorimod schæferen
skal være langstrakt i kroppen.
http://www.hundestedhunde.dk/Images/2%20%E5r.jpg
Fint nok for dem at de kan lide den type hund, men det er ikke efter
standarten.

Nå det er blevet en hel schæfergruppe denne her.
Må nok holde lav profil et par dage

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-04-06 13:34

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:

> Tror "ægte" hunde koster det samme overalt sådan ca

Jeg kender da en gut der tog til Jydskeland for at købe sin ægte Lab
da han så kunne sparer 2000kr i forhold til herovre.
Bare Momsen bliver man jo sparet for ved at handle i Jylland

> [...]
> Hunden bliver i stedet gennem avl gjort stærkere hele tiden da man
> selvfølgelig i avlen altid fremmer hvad der er optimalt for racen.

Nu modsiger du lidt dig selv, først siger du man stiller den i en positur
med skrå ryg fordi man mener er Schæfer tager sig bedst ud sådan,
så er skridtet inde i mit hoved til direkte at avle det udseende frem
ikke langt væk. Nogen sætter jo udseende over sundhed,
se bare på alle de der nærmest vanskabte racer vi har idag,
jeg vil ikke nævne navne for ikke at fornærme nogen,
men du kan sikkert selv komme i tanke om et par stykker.

> [...]
> http://www.hundestedhunde.dk/Images/2%20%E5r.jpg
> Fint nok for dem at de kan lide den type hund, men det er ikke efter

Linket dur ikke,
men på de billeder jeg så på lignede det rimeligt normale Schæfere.
Men jeg skal ikke gøre mig til ekspert på det område
Men det slog mig at de skriver at en af deres hanhunde vejede 38 kg
som 7 mdr gammel, det lyder som en lidt for hurtig vækst for mig.
Ikke engang din dromedar af en hund vejede vel så meget i den alder,
mine egne nåede da først den vægt omkring 1 års alderen.

> Nå det er blevet en hel schæfergruppe denne her.

Ja det er du god til.
Og bare vent til Sonja læser det om den skrå ryg, stakkels dig så

> Må nok holde lav profil et par dage

Det kan du ikke

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-04-06 14:44

pwh skriblede bla:
> Bare Momsen bliver man jo sparet for ved at handle i Jylland

Ja det kender vi ikke til herovre

> Nu modsiger du lidt dig selv, først siger du man stiller den i en
> positur med skrå ryg fordi man mener er Schæfer tager sig bedst ud
> sådan,
Jeg har aldrig modsagt mig selv det kunne jeg aldrig finde på

> så er skridtet inde i mit hoved til direkte at avle det udseende frem
> ikke langt væk. Nogen sætter jo udseende over sundhed,

det er faktisk ikke deres naturlige stilling men den måde den fremvises på
der formentlig giver det bedste indtryk
http://www.schaeferhund.dk/schaefer/anatomi.htm

http://zora.dk/schaefer.jpg

> men på de billeder jeg så på lignede det rimeligt normale Schæfere.
> Men jeg skal ikke gøre mig til ekspert på det område

Nej du er heller ikke ekspert på det område, mig heller ikke jeg fyrer bare
en masse pis af fordi jeg er sur på hundehandlere

> Men det slog mig at de skriver at en af deres hanhunde vejede 38 kg
> som 7 mdr gammel, det lyder som en lidt for hurtig vækst for mig.
> Ikke engang din dromedar af en hund vejede vel så meget i den alder,

Næh det kan jeg ikke huske men han vejede vistnok omkring par og fyrre da
han var ca 1 år gl
Det plejer du da at kunne huske

> Og bare vent til Sonja læser det om den skrå ryg, stakkels dig så
Gu fanden har de da skrå ryg det kan ikke modsiges, men at sige at de så er
syge og har problemer med svagt bagparti det er det jeg harmes over.
Der er vel snart ikke den race der er sundere fysisk som psykisk end som
schæferen.
der udføres et kæmpe avlasarbejde for netop at producere nervefaste sunde
afkom til brug som bla tjenestehunde overalt.
Man avler skisme da ikke efter defekter.
Muligt at folk ikke bryder sig om udseendet men det kan de jo komme og sige
personligt til Milo

Ps Milo kan jo heller ikke bruges i avl grundet hans størrelse så jeg skulle
vel have haft ham for 2000,- eller du syntes måske 1000.
jeg bruger ham jo kun som giv plads på fortovet hund.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 18-04-06 14:50

jopa skriblede bla:
Men her ser du så en rigtig schæfer:
http://zora.dk/milologo.jpg
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-04-06 16:59

> Jeg har aldrig modsagt mig selv det kunne jeg aldrig finde på

Du tør måske ikke

> det er faktisk ikke deres naturlige stilling men den måde den
> fremvises på der formentlig giver det bedste indtryk
> http://www.schaeferhund.dk/schaefer/anatomi.htm

Det er jo netop min pointe, at der kan værer folk der direkte
avler mod en meget skrå ryg for at få en "flot" udseende.

> http://zora.dk/schaefer.jpg

Ligner en helt normal Schæfer som jeg ser det.

> Næh det kan jeg ikke huske men han vejede vistnok omkring par og
> fyrre da han var ca 1 år gl
> Det plejer du da at kunne huske

Jeg har det skam stående med mine egne, jeg skrev løbende deres vægt
ind i en kalender, og de blev vejet ca 1 gang om ugen.
Men hvis du ikke har det stående er det bare og regne lidt, en 8 ugers schæferhvalp
vejer ca 6-7 kg og man siger som tommelfingerregel at de max må vokse 1kg pr uge.
Så har du 5 mdr * 4 uger = 20*1 kg = den bør veje under 30 kg i 7 mdr alderen.
Jeg må så med skam indrømme efter at have chekket de gamle kalendre at mine
ikke overholdt det med 1 kg/ugen helt, Tyson og Angel vejede ca 33kg som 7mdr gamle.

> [...]
> der udføres et kæmpe avlasarbejde for netop at producere nervefaste
> sunde afkom til brug som bla tjenestehunde overalt.

Du har da forhåbenligt ret.

> Man avler skisme da ikke efter defekter.

Med mindre det er i interesse for udstillere at de har den der underlige
positur indbygget ekstra meget i sig, eller er alle Schæferavlere guds bedste børn.

> Ps Milo kan jo heller ikke bruges i avl grundet hans størrelse så jeg
> skulle vel have haft ham for 2000,- eller du syntes måske 1000.

Du har ikke givet mere end 2 sække kartofler for ham er jeg sikker på
Det med at du har givet 8000kr for ham er kun til skattevæsnet,
hvor han bliver trukket fra som tyverialarm

> jeg bruger ham jo kun som giv plads på fortovet hund.

Kan man bruge en hund til andet,
jeg kan så rydde 2 fortove med mine, lebensraum du ved

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-04-06 17:18

pwh skriblede bla:

> Ligner en helt normal Schæfer som jeg ser det.
Sådan skal den ikke se ud. den er netop for kompakt skal være langstrækt,
men de skriver jo på deres hjemmeside at de ikke vil have at deres hunde
følger standarten
De vil have "lige" hunde.
Fint nok men så er det ikke en schæfer.
Jeg gætter på at det er fordi forældrehundene har det udseende så er det jo
oplagt at sige de vil have det sådan.

Standarten er beskrevet her :
Krop: Overlinien forløber uden synlig afbrydelse fra halsens ansætning over
den veludviklede manke og den i forhold til vandret ganske let faldende ryg,
til det let faldende kryds. Ryggen er fast, kraftig og velforsynet med
muskler. Lænden er bred, kraftigt udviklet og godt muskuløs. Krydset skal
være langt og let faldende (ca 23 grader mod vandret), og går uden
afbrydelse af overlinien over i hale-ansatsen .
http://www.vovseinfo.dk/01Schaefer.htm

Nå pis være med det folk kan købe hvad de vil

> Med mindre det er i interesse for udstillere at de har den der
> underlige positur indbygget ekstra meget i sig, eller er alle
> Schæferavlere
> guds bedste børn.

Ja da.
Bemærk at posituren fremkommer specielt hvis hunden ikke har samlede ben.
Altså et ben et godt stykke foran det andet.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 18-04-06 17:47

> [...]
> Så det er self som med alt andet et spørgsmål om udbud og efterspørgsel

Jeg mener også man skal skelne mellem om der er papirer på forældrehundene
eller ej. Var der papirer på forældrehundene til dine Jens?

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 18-04-06 18:13

> Jeg mener også man skal skelne mellem om der er papirer på
> forældrehundene eller ej. Var der papirer på forældrehundene til dine
> [...]

Det spurgte jeg ikke om.
Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke går så meget op i mine hundes aner,
det burde jeg måske gører og vil sikkert gører det hvis jeg brænder nallerne en dag.
Men som jeg flere gange før har skrevet har jeg efterhånden mødt for mange hvalpe
med fine papirer der har udviklet besynderlige defekter som voksne.
Det er lidt som om at der kun bliver fokuceret på HD her i gruppen,
og hvorfor det hvis det ikke er det store problem mere.
Der er altså rigtigt mange andre ting som en hund kan komme til at bøvle med
af sygdomme end lige dårlige hofter.
Så at tro at man er sikret sig en sund og rask hund livet igennem fordi forældrene
har A-hofter er da at stikke sig selv blår i øjnene, garantier i den sammenhæng findes
ikke.

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 18-04-06 19:33

> [...]
> forældrene
> har A-hofter er da at stikke sig selv blår i øjnene, garantier i den

HD er en grim ting for en hund at plages af, og en af de ting man kan være
heldig at undgå, hvis man er lidt omhyggelig i sit hvalpekøb.
de fleste racer har nogle "skavanker" som er typisk for racen, og som man
kan avle sig ud af, netop ved at være omhyggelig, og udvælge sit
avlsmateriale med omtanke.
nu med mine boxere; jeg ventede i over et år på loui (min han på 23 mdr.)
jeg havde undersøgt, ledt og læst efter den, efter min mening optimale
opdrætter og forældredyr, har studeret stambøger osv, og ikke mindst haft
timerlange samtaler med opdrætteren. han er fra forældredyr der i flere
generationer har været fri for ledproblemer, hjerteproblemer, allergi, hunde
der er udformet så de kan trække vejret, ikke savler, fordi læberne ikke
hænger ekstremt, øjne der ikke er røde og irriterede pga. hængene øjenlåg
osv. jeg har gjort mit for at sikre mig en boxer der er skruet fornuftigt
sammen. ikke at sige at han ikke kan blive syg, men de arvelige skavanker
der er typisk for racen, er minimal.

så nej, det er ikke bare HD der hersker, men er en af de få ting som er
obligatorisk for mange racer at få tjekket før avl. nogle racer kræves andre
ting undersøgt, såsom arvelige øjensygdomme, som nogle racer døjer med,
hjertefejl, albuer m.m

jeg er slet ikke stambogsfikseret, har haft flere kryds og rene hunde uden
bog, emma her har heller ikke..
for mig er det en tilfredstillelse i sig selv, at jeg har gjort et stykke
arbejde for at finde en sund hund. og forhåbentlig bliver han ved med at
være det.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 18-04-06 20:35

fam. Ager wrote:
> [...]
> optimale opdrætter og forældredyr, har studeret stambøger osv, og
> ikke mindst haft timerlange samtaler med opdrætteren.

Det er vist mere tid end jeg brugte på at finde mit hus i sin tid

> [...]
> er obligatorisk for mange racer at få tjekket før avl. nogle racer
> kræves andre ting undersøgt, såsom arvelige øjensygdomme, som nogle

Self nedsætter det da risikoen for at man havner op med en fejbehæftet hund
hvis den kommer fra gode avlslinier, det siger jo sig selv.
Jeg føler bare at nogle her i gruppen nærmest opfatter det som et garantibevis
for at de får en sund og rask hund, det er for naivt efter min mening.

> [...]
> for mig er det en tilfredstillelse i sig selv, at jeg har gjort et
> stykke arbejde for at finde en sund hund. og forhåbentlig bliver han

Det er så også en stor del af fornøjelsen at finde frem til den hund man vil have,
du vidste så bare hvilken race du ville have og kunne koncentrerer dig om avlslinier.
Jeg havde ikke lagt mig fast på en bestemt race da jeg skulle have Angel,
Tyson skulle have været en Labrador, men sådan blev det ikke
Med den næste hund jeg skal have ad åre kan det da meget vel værer at jeg gør
som du gjorde med din Boxer, næste gang bliver det jo sikkert en ren Rotte.

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 18-04-06 20:45

> Det er vist mere tid end jeg brugte på at finde mit hus i sin tid

--------

også mig.. der gik vist ikke mere end en uge..(-;

> [...]
> garantibevis
> for at de får en sund og rask hund, det er for naivt efter min mening.

det er så efter min mening uvidenhed og naivt..

> [...]
> gør
> som du gjorde med din Boxer, næste gang bliver det jo sikkert en ren

rotterne er der også stor forskel på, både fysisk og psykisk, alt efter
linier..
en her i nærheden der for nyligt er flyttet til, og som jeg trænede med i
vinters har 3 stk. en 8 årig og en knapt 2 årig tæve, og en 7mdr. han.
skønne dyr..den midterste tæve har vist damp..GG.. hold da kæft et tempo hun
kører..non stop..men mine og dem har haft meget fornøjelse af hinanden. men
personligt kunne jeg aldrig falde for racen, men der er vi heldigvis
forskellige, tænk hvis alle havde schæfere... sikke et mareridt..((-;

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 18-04-06 20:50

fam. Ager skriblede bla:
> tænk hvis alle havde
> schæfere... sikke et mareridt..((-;
ja ha
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-04-06 21:03

> tænk hvis alle havde
> schæfere... sikke et mareridt..((-;
> mvh. marie

Det må du ikke engang sige i spøg

/Jens

Fra : Hermann Holm

Dato : 18-04-06 22:24

> tænk hvis alle havde
> schæfere... sikke et mareridt..((-;

Tænk lige på hvor mange collier og hyæner der skulle parres for at lave
alle de schæfere

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Leyna

Dato : 19-04-06 08:37

On Tue, 18 Apr 2006 21:44:51 +0200, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

>--------
>
>også mig.. der gik vist ikke mere end en uge..(-;

Og jeg ledte efter mit i månedsvis. Beliggenhed, pris og stand var
vigtigt, og så blev det svært...
Huse på landet er ikke specielt billige mere, medmindre man vil bo i
landsbyerne, og det ville vi ikke.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 18-04-06 20:48

pwh skriblede bla:
> Jeg føler bare at nogle her i gruppen nærmest opfatter det som et
> garantibevis for at de får en sund og rask hund, det er for naivt efter
> min mening.

Ja du er jo naiv
> Med den næste hund jeg skal have ad åre kan det da meget vel værer at
> jeg gør som du gjorde med din Boxer, næste gang bliver det jo sikkert en
> ren
> Rotte.
Ja din kat kan jo fange dem
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-04-06 21:07

> Ja du er jo naiv

På nogle punkter er jeg skal jeg da indrømme.

> Ja din kat kan jo fange dem

Min kat kan fange alt hvad den gider.
Den har for øvrigt lige været oppe og slås, der var blod på dens tæppe imorges,
en ordentlig flænge inde i øret havde den reddet sig, Fars egen kampkat

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 18-04-06 20:58

> Med den næste hund jeg skal have ad åre kan det da meget vel værer at jeg
> gør
> som du gjorde med din Boxer, næste gang bliver det jo sikkert en ren
> Rotte.

Min nabo har forresten en rottweiler på 1 år, som er alle tiders dejlige og
nemme hund. Den bliver aktiveret meget lidt, og ikke med andet end gåture.
Den er mest i sin hundegård, og bliver taget ind når der er behov for at
kæle og lege med den. De er førstegangshundeejere og har en datter på 8, som
hunden også fungerer fint sammen med. En rotte som den kunne jeg godt
anbefale Thessie.

Mvh
Søren

Fra : Leyna

Dato : 19-04-06 08:35

On Tue, 18 Apr 2006 21:34:57 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det er vist mere tid end jeg brugte på at finde mit hus i sin tid

hehe... Jamen begge dele er jo vigtige.
Jeg mener at jeg var omkring 5 mdr. om at finde Hans (hund nr. 2).
Mine søge kriterier var så hverken sygdoms- eller racerelaterede. Jeg
ledte efter en hund på nogenlunde samme str. som Vaks, med stort
aktivitetsniveau og som Vaks kunne acceptere. De første par stykker vi
var ude at se på duede slet ikke. En var en ubestemmelig blanding (men
en lækker hund, dog noget ældre end Vaks), som var meget mindre end
Vaks, men som tugtede ham med hård hånd, så Vaks var bange for hende.
En anden var en utrolig lækker Sct Berhard, som min mand straks
forelskede sig i, men denne hund kunne heller ikke lide Vaks, så det
gik heller ikke.

Hans og Vaks "klikkede" dog med det samme. Ingen skærmydsler ved
mødet, men leg og fræsen fra det første sekund. Med Hans er det hele
et rent lotteri, for vi aner ingenting om hans herkomst, men jeg tror
ærligt talt at jeg har fået et vinderlod dér.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 17-04-06 21:46

keldo skriblede bla:

> jeg kan også anbefale en Schæfer, den kan leve op til alle dine
> punkter. Jeg har købt min hos www.hundestedhunde.dk for 3500,- og er
> meget tilfreds hvis man kan leve uden avlspapirer.

Fint nok hvis du kan leve med usikkerheden om bla HD og andre arvelige
sygdomme.
Dem du har købt af har tilsyneladende ingen hæmninger når det gælder valg af
forældredyr.

Desuden har de en noget akavet holdning/viden eller mangel på samme når det
gælder standarden for schæferhunde.
Ser ud som om de er ved at opbygge deres egen race

Misforstå mig ikke, i kan sagtens have en dejlig og prægtig kammerat
alligevel, men uden aneindsigt er det lidt af et lotterispil
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 18-04-06 04:56

> keldo skriblede bla:
>>
> Desuden har de en noget akavet holdning/viden eller mangel på samme når
> det gælder standarden for schæferhunde.

I hvert fald må de have nogle meget krævende hundekøbere, når de mener at
verdens mest udbredte brugshunderace, som anvendes af politi, militær og
vagtpersonale over hele verden, ikke har tilstrækkelige brugsegenskaber. Man
kan undre sig over at samme hundekøbere er ligeglade med HD,
afstamningslinier m.v.........

Mvh
Søren

Fra : Jlitgov

Dato : 18-04-06 14:56

Prøv evt. at se DKKs nye film om valg af hunde:

http://www.dansk-kennel-klub.dk/999

Filmen er tilgængelig online.

Og så er jeg helt enig en stamtavle og en grundig undersøgelse af
forældredyrene giver større mulgihed for at man ved hvad man får
både psykisk og fysisk.

Hilsen Janne

www.litgov.dk

Fra : Harald Blaatand

Dato : 23-04-06 12:43

> [...]
> færdigheder - skal ikke bruges til agillity som eksempel
>

> Håber meget på at i kan hjælpe os med at finde ud af hvilken race vi

Jeg kan kun anbefale en god blanding af Labrador og Flatcoated retriever,dem
vi har solgt har meget hurtigt vænnet sig til både katte og andre hunde
,samt selvfølgelig hele den nye famillie, og der har slet ingen problemer
været.

Både far og mor er meget opmærksomme og burde nok kunne skræmme en
uvedkommende person væk.
Hvalpene er utroligt glade for mennesker da vi har håndfodret dem fra de var
3 uger gamle
Prisen er selvfølgelig også rimelig .
Vi har 3 søde sorte hanner tilbage

Mvh

Steen

Fra : Anita Andersen

Dato : 24-04-06 13:07

Hej Thessie

Hvad med en Grand Danois.

Støre end knæhøjde.

bedre børne hund findes ikke.

Særdeles god vagt hund

Fælder ikke meget

Fås i flere farve

Egner sig ikke til agility

Altså hunden.

www.torsted-hundepension.dk
Opdræt af Grand danois

Anita

Fra : Kim

Dato : 26-04-06 17:32

"Anita Andersen" <great-dane@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Thessie
>
> Hvad med en Grand Danois.
>
> Støre end knæhøjde.
>
> bedre børne hund findes ikke.
>
> Særdeles god vagt hund
>
> Fælder ikke meget
>
> Fås i flere farve
>
> Egner sig ikke til agility
>
> Altså hunden.

Hvordan med savl?
Jeg kan huske mens jeg kom hos en med 2 Grand Danois, havde jeg stort set
altid savl et eller andet sted på tøjet når jeg kørte hjem fordi jeg
selvfølgelig måtte sidde og snakke med dem.
Men bortset fra at de savlede, så er jeg bestemt enig i at det er nogle
rigtig dejlige hest....hunde.

Kim

Fra : Anita Andersen

Dato : 26-04-06 22:42

"Kim" <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> selvfølgelig måtte sidde og snakke med dem.
> Men bortset fra at de savlede, så er jeg bestemt enig i at det er nogle

Hej Kim
Det med savlen, er ikke så stort et problem hos os.
Vi har 7 grander og der er kun en af dem der savler.
Vi prøver på, kun at avle på de linjer som ikke giver savle hvalpe

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 27-04-06 08:46

Anita Andersen wrote:

> Vi har 7 grander og der er kun en af dem der savler.

Damn - I må have et hus på størrelse med en sportshal.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann