"Vis mig din hund"
Fra : Jesper HVL

Dato : 06-04-06 22:58

Efter at have fulgt nyhdesgruppen her et stykke tid synes jeg at der
mangler denne tråd: "Vis mig din hund".

Kriterier: Billeder af vores vovser (links).

Der gives ikke point for kunstnerisk indtryk, kvalitet eller
nyhedsværdi. Blot links til vovse-billeder. Lad os se de kære!

Her er min, Tempo:

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=230492
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=230493
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=230494

Så må det være op til vores hunde at starte en tråd med "vis mig dit
menneske"

Mvh
Jesper (Beagle menneske

Fra : Morten Holst

Dato : 07-04-06 01:11

Her er min.

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2872

Morten

Fra : fam. Ager

Dato : 07-04-06 20:18

"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Her er min.
>
> http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2872
>
> Morten
---------

hvor er han lækker... sig mig, er det et tamt rådyr der er med?..det er da
det rene walt disney.. skønt..
mvh. marie

Fra : Morten Holst

Dato : 08-04-06 15:51

Hej Marie.

1000 Tak skal du have!

Ja det er det. Nu er Bambi her desværre ikke mere (Pga. hjernebetændelse)
Men han kom med ind i huset og sov på gulvet ved siden af sengen om
natten... ov hvis man ikke lige holdte øje med han så lå han oppe i sengen
:)

Morten.

Fra : fam. Ager

Dato : 08-04-06 16:03

> [...]
> Men han kom med ind i huset og sov på gulvet ved siden af sengen om
> natten... ov hvis man ikke lige holdte øje med han så lå han oppe i sengen

---------

sikke en oplevelse for alle jer..synd at det skulle gå sådan med bambi..
mvh. marie

Fra : Helle Jensen

Dato : 07-04-06 06:07

Her er mine:

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7183

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6970

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5818

Helle

Fra : fam. Ager

Dato : 07-04-06 20:24

"Helle Jensen" <hellejensen@removethis-newmail.dk> skrev i en meddelelse
> Her er mine:

> [...]
---------
hvor er de herlige..især cairnerne..
jeg er ret misundelig over at du dyrker agility med cairnerne.. jeg øver
lidt med min når han gider.. men han er så selvstændig, at det skal han sgi
nok selv bestemme hvornår han synes at det er sjovt..(-; og så kan jeg være
lige så motiverende og te mig så tosset som jeg har lyst..
hvis du ikke har set min, så er han her under "hunde" www.photopassion.dk
mvh. marie

Fra : Helle Jensen

Dato : 07-04-06 20:36

>men han er så selvstændig, at det skal han sgi nok selv bestemme hvornår
>han synes at det er sjovt..(-;

Hi, hi - det kender jeg godt fra mine også. Men efter de blev kastererede er
de blevet så madglade, at alt der kan udløse guf er sjovt Det benytter
jeg mig flittigt af. Når jeg laver indkald kalder jeg ikke ved navn - men
GUF og så kommer de begge styrtende Cairner er bare sjove!

Jeg har kigget på din dejlige dreng - han er virkelig en lækker cairn, og
billederne er bare fantastiske.

Helle

Fra : fam. Ager

Dato : 08-04-06 09:49

> [...]
> navn - men GUF og så kommer de begge styrtende Cairner er bare sjove!
>
> Jeg har kigget på din dejlige dreng - han er virkelig en lækker cairn, og

hmm min er også kastreret, men gør altså ikke hvad som helst for
slik...GGG.. man har vel sin stolthed..ligeledes med små trics og sådan
noget sjov..han er god til det, men kun når det passer herren, og føler han
tvang, så bliver herren småmobset og skrider.. jo der er herlige de
cairner..og det er bestemt ikke den sidste jeg har haft..

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-06 06:56

> Kriterier: Billeder af vores vovser (links).

Her er vores hunde:

Fimbe:
http://tjekmig.dk/galleri/images/forum2/97900099.jpg

Biva:
http://tjekmig.dk/galleri/images/forum3/22618354488.jpg

Bibi:
http://tjekmig.dk/galleri/images/hunde/bibi/23634429.jpg

Bibi`s hvalpe:
http://tjekmig.dk/galleri/images/forum3/3162215176.jpg

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 18:21

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Bibi`s hvalpe:
> http://tjekmig.dk/galleri/images/forum3/3162215176.jpg

Lige et enkelt billede mere:

Lille hund og kæmpekat:

http://tjekmig.dk/galleri/images/forum4/472056558.jpg

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 08-04-06 18:57

Buffy wrote:
> Lille hund og kæmpekat:
>
> http://tjekmig.dk/galleri/images/forum4/472056558.jpg

Godt billede .-)
Jeg tror nu at min egen kat havde ædt en hund på den størrelse

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 19:47

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:vQSZf.125

> Jeg tror nu at min egen kat havde ædt en hund på den størrelse

Filur ved ikke, at han er en kat. Han opfører sig som en hund.

Der er vist ingen fare for, at hunden æder katten her.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 08-04-06 21:20

On Sat, 8 Apr 2006 19:21:18 +0200, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Lille hund og kæmpekat:
>
>http://tjekmig.dk/galleri/images/forum4/472056558.jpg

Ihhh, hvor er de skønne sammen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 08-04-06 21:23

Leyna skriblede bla:

> Ihhh, hvor er de skønne sammen.

Hunden ser sød ud men klumpen er jo blot en gang hundemad

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 22:44

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse news:44381bb9$0$15787

> Hunden ser sød ud men klumpen er jo blot en gang hundemad

Han er nok for stor en mundfuld, selv for Milo.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 17:59

> Lige et enkelt billede mere:

Dagens grin:
http://tjekmig.dk/galleri/images/forum4/41010541819.jpg

Hvalpene har lige været til dyrlæge i dag, hvor de er blevet undersøgt,
chippet og vaccineret....
Tulle (tøsen) bliver her i en månedstid mere. De 4 hanner flytter i morgen,
hvor de fylder 8 uger...

Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/
Beskriv din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-04-06 07:17

Min lille Siri har naturligvis sin egen side. Det skal lige siges, at
hun nu er næsten to år og en hel del større end på forsiden. :)

http://trinekc.dk/siri.php

/Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : OZ7PUS

Dato : 07-04-06 07:36
Fra : Kim Christensen

Dato : 07-04-06 08:15

Og her er mine

http://musikmuseum.dk/laby/

Som sædvanlig altid i gang med et eller andet.

Hilsen Kim

Fra : Anette

Dato : 07-04-06 09:53

Kim Christensen wrote:
> Og her er mine
>
> http://musikmuseum.dk/laby/
>
> Som sædvanlig altid i gang med et eller andet.

Hard core vovhund, du har, med spiritusflaske - vores nøjes med at løbe med
rødvinen

/ Anette

Fra : fam. Ager

Dato : 07-04-06 20:29

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
Og her er mine

http://musikmuseum.dk/laby/

Som sædvanlig altid i gang med et eller andet.

Hilsen Kim
----------

den ene er en korthår, men hvad er den anden? en griffon af en slags? han
ser herlig ud.. og skønne aktiviteter du har til dem.

mvh. marie

Fra : H. Jensen

Dato : 09-04-06 09:31

www.hundevennerne.dk
"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
Og her er mine

http://musikmuseum.dk/laby/

Som sædvanlig altid i gang med et eller andet.

Er det en Spinone du har? Hvor den så fra, hvilken kennel osv.? Jeg er helt
skøre med Spinonerne, men der er ikke så frygtelig mange af dem her i
landet....

Heidi

Fra : Anette

Dato : 07-04-06 09:53

Her er mine rodede gulvtæpper

www.philana.dk

/ Anette

Fra : Jlitgov

Dato : 07-04-06 10:49

Mine 2 har jo også deres egen hjemmeside med masser af billeder:

www.litgov.dk

Hilsen Janne

Fra : Anette

Dato : 08-04-06 14:15

Jlitgov wrote:
> Mine 2 har jo også deres egen hjemmeside med masser af billeder:

Hej Janne

Super lækre bordere, du har.

/ Anette

Fra : Jlitgov

Dato : 07-04-06 10:50

Fra : x Vuf x

Dato : 07-04-06 12:16

On Thu, 06 Apr 2006 23:58:13 +0200, Jesper HVL wrote:

>Efter at have fulgt nyhdesgruppen her et stykke tid synes jeg
>at der mangler denne tråd: "Vis mig din hund".

Har vi ellers ikke haft den tråd før?

>Kriterier: Billeder af vores vovser (links).
>Der gives ikke point for kunstnerisk indtryk, kvalitet eller
>nyhedsværdi. Blot links til vovse-billeder. Lad os se de kære!

Her kan I finde mine hunde.
http://www.sonpet.dk/entry1-da

>Mvh
>Jesper (Beagle menneske

(Fniiis)... Hvordan ser så'n en mon ud?

--
Vh Sonja http://www.sonpet.dk/

PAPILLON-hvalpe. 4 piger født 17/3 kan snart ses på min HP

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-04-06 07:42

Tja, det kunne da være meget sjovt, så her er de fleste af mine

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10394

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10273

Så har jeg også hende her :

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4165

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 07-04-06 12:23

<jhvl@nospa-mail.tele.dk> wrote:

>Efter at have fulgt nyhdesgruppen her et stykke tid synes jeg at der
>mangler denne tråd: "Vis mig din hund".

Så, nu sætter du Jens i selvsving med hele hans samling af billeder af
sine skabede køtere!
Men du får da osse lige mine.

Vaks - http://www.leyna.dk/vaks-galleri/vaks2.jpg

Hans - http://www.leyna.dk/hans-galleri/hansen14.jpg

Ogsådan ser de naturligvis ALTID ud.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 07-04-06 14:49

> Så, nu sætter du Jens i selvsving med hele hans samling af billeder af
> sine skabede køtere!

Jeg er nu gået i selvsving og har oprettet mine hunde på hundegalleri.dk

Her er så smukke Angel.
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11569

Og Tyson det tykke dyr.
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11568

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-04-06 15:42

pwh skriblede bla:
> Jeg er nu gået i selvsving og har oprettet mine hunde på
> hundegalleri.dk

Selvom de ikke er ægte er de da bestemt kønnere end dig
Ser ud som om Tyson har gravet et lig op på kirkegården på et af billederne,
eller er han i stand til at lave så voldsomme udgravninger i din have ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-04-06 15:57

> Selvom de ikke er ægte er de da bestemt kønnere end dig

Der skal heller ikke så meget til

> Ser ud som om Tyson har gravet et lig op på kirkegården på et af
> billederne, eller er han i stand til at lave så voldsomme
> udgravninger i din have ?

Næh det er udgravningen forrige år efter en utæt stikledning.
VVS manden var meget imponeret over Tyson, han var nemlig
i tvivl om hvor bruddet var, men prøvede så til at starte med
at grave hvor Tyson var begyndt, og der var bruddet fandeme

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-04-06 12:28

Jesper HVL wrote:
> Efter at have fulgt nyhdesgruppen her et stykke tid synes jeg at der
> mangler denne tråd: "Vis mig din hund".
>
> Kriterier: Billeder af vores vovser (links).

Jeg har ikke fået lagt så mange billeder online endnu, men der er da
disse:

http://www.racing-flats.dk

og

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7206

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : jopa

Dato : 07-04-06 17:17

Jesper HVL skriblede bla:
> Efter at have fulgt nyhdesgruppen her et stykke tid synes jeg at der
> mangler denne tråd: "Vis mig din hund".
>
> Kriterier: Billeder af vores vovser (links).

Lige et enkelt her:
http://zora.dk/galleri/index.php?id=32
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-04-06 17:34

jopa wrote:
> Lige et enkelt her:
> http://zora.dk/galleri/index.php?id=32

Har han stadig ikke lært at lette ben

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-04-06 17:49

pwh skriblede bla:

> Har han stadig ikke lært at lette ben

Nix det bruger vi ikke

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 07-04-06 20:39

On Fri, 7 Apr 2006 18:17:15 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Jesper HVL skriblede bla:

>Lige et enkelt her:
>http://zora.dk/galleri/index.php?id=32

HA! Han ser lige så fjoget ud som mine!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Søren LH

Dato : 07-04-06 18:26

Her er Vizla: http://www.lemanszone.dk/vizla/

Mvh
Søren

Fra : fam. Ager

Dato : 07-04-06 20:16

"Jesper HVL" <jhvl@nospa-mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
--------------

det er jo snyd jesper..!!!!..haha.. men hva pokker, den side drukner i
billeder synes jeg.. imagerating er vores foretrukne, den er noget mere
overskuelig.
jeg skal da holde øje med dig..(-;
mvh. marie

Fra : Jesper HVL

Dato : 08-04-06 12:57

Hey

> [...]
>
> det er jo snyd jesper..!!!!..haha.. men hva pokker, den side drukner i
> billeder synes jeg.. imagerating er vores foretrukne, den er noget mere

Snyd og snyd Jeg har desværre ikke noget on-line galleri på egen
server - og jeg har ikke rigtig taget mig sammen til at finde et godt
web-sted. Men jeg vil da lige checke imagerating ud...

Indtil da bruger jeg fotokritik som en slags online-sharing

Mvh
Jesper

Fra : fam. Ager

Dato : 08-04-06 16:14

"Jesper HVL" <jhvl@nospammail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Men jeg vil da lige checke imagerating ud...

----------
du kan gå ind på imagerating, og søg under fotografer, torben og marie ager,
der ligger nogle lidt nyere af hundene, ihverfald boxerne. jeg kan ikke
linke direkte til billederne, desværre..
men hop da på, hvis du har interessen i at fotografere.

> Indtil da bruger jeg fotokritik som en slags online-sharing

det er da også fint nok..vi har også profil der, men jeg bruger den
sjældent.

mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 07-04-06 20:40
Fra : Leyna

Dato : 07-04-06 22:38

On Fri, 7 Apr 2006 21:40:12 +0200, "Mus" <Bastian@sol.dk> wrote:

>Vores gamle Gizmo
>
>http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1601

Hvor er han dejlig... og jeg kan ikke engang li' boxere.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 08-04-06 09:53

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Vores gamle Gizmo
>
> http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1601
>
> LN
>
>---------

jeps, se det er en rigtig hund..((-;

mvh marie

Fra : Mus

Dato : 08-04-06 10:46

> "Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> jeps, se det er en rigtig hund..((-;
>
> mvh marie

Det er jo lige netop det det er.

Tjek denne her. Det må være en klon af Gizmo fra dengang han var ung. De
ligner godt nok hinanden. Selv den mørke røde farve,

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 08-04-06 11:32

> [...]

> Tjek denne her. Det må være en klon af Gizmo fra dengang han var ung. De
> ligner godt nok hinanden. Selv den mørke røde farve,

øhhh hvad skal jeg tjekke?..mangler der ligesom noget?.. ((-;

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 08-04-06 11:37

> øhhh hvad skal jeg tjekke?..mangler der ligesom noget?.. ((-;
>
> mvh. marie

Brug dog fantasien

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 08-04-06 12:09

> Brug dog fantasien
>
> /Jens
>
>-------

åhh ja.. selvfølgelig.., noget skal helst være overladt dertil..ellers
mister det interessen..GG
mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 08-04-06 12:50

> øhhh hvad skal jeg tjekke?..mangler der ligesom noget?.. ((-;
>
> mvh. marie

Du skal jo ikke se hvad jeg skriver, men hvad jeg tænker

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11060

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 08-04-06 16:08

> "fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal jo ikke se hvad jeg skriver, men hvad jeg tænker

> [...]
nårrh..ja.. det må jeg øve mig på..(-;
han er godt nok også en lækker sag.. dejlig bred..
loui er stadig noget lømlet og ranglet at se på, men han har brystkassen og
et godt bredt hoved, så det kommer vel.
mvh. marie

Fra : Is

Dato : 07-04-06 22:31

"Jesper HVL" <jhvl@nospa-mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Efter at have fulgt nyhdesgruppen her et stykke tid synes jeg at der
> mangler denne tråd: "Vis mig din hund".

http://dch-haslev.dk/images/pic09/hund22.jpg

Erik Isager

Fra : jopa

Dato : 08-04-06 11:12

Is skriblede bla:

> http://dch-haslev.dk/images/pic09/hund22.jpg

Den ser sjov ud. Hvad er det for en race ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Is

Dato : 08-04-06 11:48

> Den ser sjov ud. Hvad er det for en race ?
> --

Jeg ved det ikke - andet end det er en blanding. Kender hverken dens moder
eller fader, jeg var nr 3 der fik hende, og da var hun ca 9 mdr. og det
første sted var hun ikke blevet behandlet særlig pænt, ladt meget alene, og
jeg tror også den er blevet slået, (hun var meget bange for mænd, da jeg fik
hende)
nr. 2 der havde hende magtede det bare ikke og boede på et værelse !

Så dit bud kan være lige så godt som så meget andet - dyrlægen siger tysk
rughår blanding

Erik Isager

Fra : jopa

Dato : 08-04-06 12:33

Is skriblede bla:

> Så dit bud kan være lige så godt som så meget andet - dyrlægen siger
> tysk rughår blanding

Ja jeg har intet bud men skøn ser den ud med alt det hår i hovedet.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 08-04-06 12:42

> Ja jeg har intet bud men skøn ser den ud med alt det hår i hovedet.

Hvad er den af, roser du en X-blanding John

/Jens

Fra : jopa

Dato : 08-04-06 13:36

pwh skriblede bla:

> Hvad er den af, roser du en X-blanding John

Ja da hunden ser da skæg ud, og samtidig syntes jeg det er fint når folk kan
få noget godt ud af en forsømt hund.
Derfor er jeg meget fortaler for at folk der ikke går så meget op i
specielle racer (som jeg gør) henter deres hund på internater.
Nå det var jo <OT> som sædvanlig og det var igen dig der startede
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Is

Dato : 08-04-06 15:18

> [...]
> Derfor er jeg meget fortaler for at folk der ikke går så meget op i
> specielle racer (som jeg gør) henter deres hund på internater.

Min hund er ikke fra et internat, vi fik hende af hende er opgav !
(min kone og hende der opgav, arbejdede samme den gang)

Hunden hedder for øvrigt Sussi og er i dag 13 år og 4 mdr.

Erik Isager

Fra : jopa

Dato : 08-04-06 16:21

Is skriblede bla:

> Min hund er ikke fra et internat, vi fik hende af hende er opgav !
> (min kone og hende der opgav, arbejdede samme den gang)

Det med internatet var blot generelt ment.
Min hund bliver passet på Sønderjyllands dyreinternat når vi er på ferie og
lignende, og syntes det er såååå synd for alle de hunde der er spjældet
inde.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 08-04-06 16:36

On Sat, 8 Apr 2006 14:35:40 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Ja da hunden ser da skæg ud, og samtidig syntes jeg det er fint når folk kan
>få noget godt ud af en forsømt hund.

Bare fordi det er en blandingshund, så behøver den altså ikke at være
forsømt eller misrøgtet. Vaks er altså også en blanding, men forsømt
eller misrøgtet tror jeg sørme ikke der er nogen der vil kalde ham.

>Derfor er jeg meget fortaler for at folk der ikke går så meget op i
>specielle racer (som jeg gør) henter deres hund på internater.

Det er osse en god tanke, men det kræver en del mere at skulle rette
en mishandlet/misrøgtet hund op igen. Normalt ejer jeg bare ikke
tålmodighed, men stik mig en misrøgtet hund (eller en kat der
vantrives), og et års tid efter kan ingen genkende dyret igen.
Jeg har et eller andet talent med dyr, og det er faktisk kun fordi
andre har gjort mig opmærksom på det at jeg er klar over det, for det
er noget helt ubevidst. Hansen ( eller Hans som han jo egentlig
hedder) er et godt eksempel. Han kunne intet da vi fik ham som 11 mdr.
gammel. Han havde end ikke lært at sitte, men tisse på gulvet hvis jeg
fik råbt lidt for højt (og det var ligemeget hvem jeg råbte højt af),
det kunne han. I dag er han ikke bange for noget som helst, men det
tog laaaaaaang tid at få ham over det nervøse tisseri. Eneste sted han
stadig gør det er ved dyrlægen eller hvis han tvinges til at gøre
noget han ikke kan li'. (Få klippet negle f.eks. Eller første gang vi
skulle have ham ned ad trappen.)

Men hvis ikke man er indstillet på, at man altså kan få en urenlig
hund, som man skal tørre op efter i årevis, så ville jeg ikke anbefale
en "problemhund".
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 08-04-06 16:47

Leyna skriblede bla:

> Bare fordi det er en blandingshund, så behøver den altså ikke at være
> forsømt eller misrøgtet.

Nej men det skrev han jo lille skat. Hunden havde haft 2 ejere før hvoraf
den første vistnok bankede den.

> [...]
> gammel. Han havde end ikke lært at sitte, men tisse på gulvet hvis jeg
> fik råbt lidt for højt (og det var ligemeget hvem jeg råbte højt af),

<joke>Tissede din mand også i bukserne når du råbte </joke>

> Men hvis ikke man er indstillet på, at man altså kan få en urenlig
> hund, som man skal tørre op efter i årevis, så ville jeg ikke anbefale
> en "problemhund".
Fordi de kommer fra et internat behøver de ikke være problemhunde, men fra
brudte parforhold osv.
Der hvor jeg får Milo passet har/havde de kun en ud af ca 15-20 stk de ikke
kunne anbefale til førstegangshundeejere, og det var en samojede et eller
andet.
En dejlig bamse ellers.

Ps jeg har intet personligt imod blandingshunde men går målbevidst efter
netop den race der tiltaler mig og hvor jeg med næsten 100% garanti kan sige
hvordan udviklingen og det endelige resultat vil være, og det igennem flere
års kendskab til netop denne race giver.

Det er det samme med en Tysk bil der bliver du heller ikke snydt.
Kører kun i Tyske biler med Tyske hunde
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 08-04-06 17:15

jopa wrote:
> Det er det samme med en Tysk bil der bliver du heller ikke snydt.

*LOL*
Det tror du, næh Japansk mekanik er noget der virker,
jeg kender dog ingen Japanske hunderacer som jeg gider eje

/Jens

Fra : jopa

Dato : 08-04-06 17:32

pwh skriblede bla:
> Det tror du, næh Japansk mekanik er noget der virker,
> jeg kender dog ingen Japanske hunderacer som jeg gider eje

Nu er du igen OT Jens.
Vi snakker hunde ik!

ps intet er smukkere end en Tysk Vectra med indbygget Tysk Schæferhund, og
så er den naturligt tyverisikret.
Turde du åbne døren ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 08-04-06 17:40

jopa wrote:
> ps intet er smukkere end en Tysk Vectra med indbygget Tysk
> Schæferhund, og så er den naturligt tyverisikret.

En Vectra er en dejlig bil, min Far havde en som jeg lånte tit.
Nu har han klogeligt skiftet til en Toyota Carina, se den virker bare

> Turde du åbne døren ?

Jeg ville værer bange for at den faldt af

/Jens

Fra : jopa

Dato : 08-04-06 17:52

pwh skriblede bla:

> Jeg ville værer bange for at den faldt af

Ja armen
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anette

Dato : 09-04-06 00:10

jopa wrote:

> ps intet er smukkere end en Tysk Vectra med indbygget Tysk
> Schæferhund, og så er den naturligt tyverisikret.
> Turde du åbne døren ?

Lidt OT mere
Der er heller ikke nogen der tør åbne døren til en Mercedes v220 med
en PON og en Schappendoes højt råbende inden i - sååååå det behøver ikke
være en tysk hund Det kan også være polsk og hollandsk De ligner
plysbamser - men det er de slet ikke.

/ Anette

Fra : Leyna

Dato : 08-04-06 21:18

On Sat, 8 Apr 2006 17:46:57 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

><joke>Tissede din mand også i bukserne når du råbte </joke>

Ikke ret tit!

>Fordi de kommer fra et internat behøver de ikke være problemhunde, men fra
>brudte parforhold osv.

At skulle skifte ejer er vist altid problematisk, men jeg ville nu
osse selv have haft en internathund, men da vidste jeg jo heller ikke
at Vaks allerede var udvalgt til mig.

> [...]
>hvordan udviklingen og det endelige resultat vil være, og det igennem flere
>års kendskab til netop denne race giver.

Jeg kan lige så godt erkende det. Jeg ved ikke ret meget om racer,
eller om hunde i det hele taget, men jeg får alligevel nogle gode (og
nogenlunde velopdragne) hunde ud af det.

>Det er det samme med en Tysk bil der bliver du heller ikke snydt.
>Kører kun i Tyske biler med Tyske hunde

Hans er en Kleine Münsterländer blanding!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 08-04-06 21:22

Leyna skriblede bla:

> Jeg kan lige så godt erkende det. Jeg ved ikke ret meget om racer,
> eller om hunde i det hele taget, men jeg får alligevel nogle gode (og
> nogenlunde velopdragne) hunde ud af det.

Fint nok

> Hans er en Kleine Münsterländer blanding!

Der kan du se Tysk kvalitet

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 09-04-06 05:11

Leyna wrote:
> Jeg kan lige så godt erkende det. Jeg ved ikke ret meget om racer,
> eller om hunde i det hele taget,

Det er ligesom John, det er derfor han holder sig til Schæfere

/Jens (som ved alt om alt)

Fra : Leyna

Dato : 08-04-06 16:22

On Sat, 8 Apr 2006 13:42:17 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvad er den af, roser du en X-blanding John

Ja, det må du nok sige, men har han rost vores...?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 08-04-06 16:34

Leyna skriblede bla:

> Ja, det må du nok sige, men har han rost vores...?

Jeg har intet imod at rose dine, men Jens'es så skal jeg da være i godt
humør den dag

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 08-04-06 17:11

> Jeg har intet imod at rose dine, men Jens'es så skal jeg da være i
> godt humør den dag

De dumme møghunde fortjener heller ingen ros,
lige nu vogter de nidkært over at jeg laver kødsovs

/Jens (som laver ekstra til hundene)

Fra : Leyna

Dato : 08-04-06 21:13

On Sat, 8 Apr 2006 17:33:30 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Jeg har intet imod at rose dine, men Jens'es så skal jeg da være i godt
>humør den dag

*ROTFLMAO*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anette

Dato : 08-04-06 14:19

Is wrote:
>>> http://dch-haslev.dk/images/pic09/hund22.jpg

> Jeg ved det ikke - andet end det er en blanding.

Pyt med racen - hun er bare skøn. Hvor stor/høj er hun? ca som ruhåret
eller?

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Is

Dato : 08-04-06 15:21

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Pyt med racen - hun er bare skøn. Hvor stor/høj er hun? ca som ruhåret
> eller?

Lidt størrer vil jeg mene og noget kraftigere, hun vejer ca 47 Kg. nu.

Erik Isager

Fra : Jesper HVL

Dato : 08-04-06 13:00

Is wrote:

> http://dch-haslev.dk/images/pic09/hund22.jpg
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Isager

Den er da for lækker Men sikke et arbejde at vedligeholde pelsen?

Mvh
Jesper

Fra : Is

Dato : 08-04-06 15:28

> Den er da for lækker Men sikke et arbejde at vedligeholde pelsen?

Ja hun er da dejlig, og det er ikke så slemt med pelspleje. Hun fæller ikke
som min lab. gjorde, de fleste hår bliver siddende, og skal nærmest trækkes
af med en kam. Jeg vil sige hvis jeg bruger 5 min hver 14. dag så er hun
fin. Når eller vejret er til det, så er det ren hygge når hun står på taget
af hundehuse og bliver ordnet. (det er også på hundehuset hun sidder på
fotoet)

Erik Isager

Fra : Bodil

Dato : 08-04-06 07:11
Fra : Leyna

Dato : 08-04-06 16:17

On Sat, 08 Apr 2006 08:29:57 +0200, Lotte <lotte.sylvan@mail.tele.dk>
wrote:

>Her mine smuksakker
>Norton 2, Balder 1, og Laika 16 aar
>
>http://i4.photobucket.com/albums/y107/musplheim/Pict2390A.jpg

Ihhh... en Schæfer-skødehund!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 08-04-06 16:25

Leyna skriblede bla:

> Ihhh... en Schæfer-skødehund!

Det er faktisk meget normalt at en schæfer helst skal ligge i skødet på
ejeren.
Min er da for tung til den slags heldigvis.
Findes nok ikke mere ejerfixeret hund
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 08-04-06 09:14

fam. Ager wrote:

> den ene er en korthår, men hvad er den anden? en griffon af en slags? han
> ser herlig ud.. og skønne aktiviteter du har til dem.
>
> mvh. marie

Whiskyhunden er faktisk en ruhår, men en af de mere korthårede af
slagsen. Den anden pølse er en spinone, som egentlig burde være
totalt uegnet til agility, men det går da nu helt fint alligevel. Ikke
så hurtigt som en border, slet ikke, men det er jo også fornøjelsen,
og ikke kun stopuret der tæller.

Hilsen Kim

Fra : fam. Ager

Dato : 08-04-06 09:52

fam. Ager wrote:

> [...]

totalt uegnet til agility, men det går da nu helt fint alligevel. Ikke
så hurtigt som en border, slet ikke, men det er jo også fornøjelsen,

det var faktisk min første tanke, at det var en spinone.. men gik ikke ud
fra at det kunne være en sådan.. han er ret lækker.
man skal vist ikke sammenligne ret mange racer med borderen, når det kommer
til agility.. mine boxere er også glade for sporten, men det er kun for sjov
jeg ved faktisk ikke hvem af os der synes at det er mest sjovt, de 4 benede
eller mig..

mvh. marie

Fra : H. Jensen

Dato : 09-04-06 09:31

fam. Ager wrote:

> [...]
>
> mvh. marie

>Whiskyhunden er faktisk en ruhår, men en af de mere korthårede af

Nårh ok, ja så det kunne jeg så se her :0)

Heidi

Fra : Kim Christensen

Dato : 08-04-06 09:16

> den ene er en korthår, men hvad er den anden? en griffon af en slags? han
> ser herlig ud.. og skønne aktiviteter du har til dem.
>
> mvh. marie

Google åd mit første svar, så jeg prøver igen. ..

Whiskyhnden er en ruhår, bare en af de mere korthårede af slagsen.
Den anden er en spinone, som er lidt for tung til agility, men holder
meget af det alligevel. Det er jo ikke kun stopuret, men også
fornøjelsen der tæller!

Hilsen Kim

Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 08-04-06 19:01

> [...]
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=230494
>
> Så må det være op til vores hunde at starte en tråd med "vis mig dit

På denne side www.frejashundehus.dk kan man finde lidt billeder af Freja -
en blanding af Labrador og Islandsk Fårehund. Hun bliver 4 år til skt. Hans

Torben

Fra : pwh

Dato : 08-04-06 19:23

> På denne side www.frejashundehus.dk kan man finde lidt billeder af
> Freja - en blanding af Labrador og Islandsk Fårehund. Hun bliver 4 år
> til skt. Hans
>
> Torben

Dejlig hund.
Jeg kan se på dine andre billeder at vi er kendte i de samme områder,
jeg boede i Søborg som knægt (Laugårds alle) og gik i Søborg skole.
Senere flyttede vi så til Bagsværd (Værebroparken) og jeg legede meget
i Hareskoven og mosen der lå ved siden af.
Men det er ved at værer 25 år siden, man er ved at blive gammel

/Jens (der nu bor i Rødovre)

Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 08-04-06 19:44

> [...]
> i Hareskoven og mosen der lå ved siden af.
> Men det er ved at værer 25 år siden, man er ved at blive gammel

Det er nemlig rigtigt, da Freja flyttede ind boede jeg i Rundgården bag
Søborg Torv. Hurtigt flyttede vi til Mørkhøj lige overfor TV-Byen og Freja
kom en dag til at gå lidt for tæt på deres svingdør og pludselig stod hun
inde i forhallen. Hun blev nu vel modtaget og fik hundekiks, og hvad lærer
man så af det?
Jo næste gang vi benyttede DR's arealer til hundeluftning, så gik turen ind
til de flinke i receptionen for at få flere hundekiks.
Hun blev hurtigt dus med de fleste af dem vi ser på skærmen, og Nissen var
en af de bedre syntes hun.
Vi er i dag flyttet til Jersie men hun kan da stadig huske stemmerne når de
er på TV-avisen...

Torben

Fra : H. Jensen

Dato : 09-04-06 09:47

Her er så mine 3 lømler:

Jason (vores første, import fra Sverige, en rigtig dejlig nusse trold) -
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2943

Leia (Hende fik vi Juli 2005 - hun er også fra Sverige, meget smuk og meget
sød) - http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6360

Zarro (Årh vores tysker, han burde have heddet Adolf, han ødelægger ALT, i
nat har han taget en helt trappetrin og en liste på vægen, vores hus er
ellers solgt - ikke skide smart) -
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8366

Heidi

Fra : Anette

Dato : 09-04-06 16:36

H. Jensen wrote:
> Her er så mine 3 lømler:

De er bare vildt skønne.

> Jason (vores første, import fra Sverige, en rigtig dejlig nusse
> trold) - http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2943

Skægt, et af billederne af din Jason er næsten magen til et billede af
vores Philana, på
www.philana.dk/side3.htm

En hel masse pels, en sort snude, sne og modvind

/ Anette

Fra : H. Jensen

Dato : 09-04-06 18:39

> Skægt, et af billederne af din Jason er næsten magen til et billede af
> vores Philana, på
> www.philana.dk/side3.htm
>
> En hel masse pels, en sort snude, sne og modvind

Ja det var da sjovt - Jason ELSKER sne :0)

Heidi

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-04-06 19:21

Jesper HVL skrev:
> Efter at have fulgt nyhdesgruppen her et stykke tid synes jeg at der
> mangler denne tråd: "Vis mig din hund".
>
> Kriterier: Billeder af vores vovser (links).

Her er Noah.

--
Hilsen Martin.

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-04-06 19:22

Martin Vollert skrev:

> Her er Noah.

Jeg tænkte nok jeg glemte noget
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6408

Fra : Leyna

Dato : 09-04-06 22:23

On Sun, 09 Apr 2006 20:21:57 +0200, Martin Vollert <"Mit
fornavn"@ertele.dk> wrote:

>Jeg tænkte nok jeg glemte noget
>http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6408

Nej jeg tør ikke sige noget, for så bliver jeg drillet!

<hviske> Hvor er han bare LÆKKER </hviske>
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 09-04-06 22:46

Leyna skriblede bla:

> <hviske> Hvor er han bare LÆKKER </hviske>
<hviske> Hvor har du ret. Godt Jens ikke hører os </hviske>

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 10-04-06 05:14

jopa wrote:
> Leyna skriblede bla:

> <hviske> Hvor har du ret. Godt Jens ikke hører os </hviske>

Schæfere er såmænd smukke nok, det er bare deres
sind der ikke passer sammen med mit

/Jens (som får rigeligt af røvrenderi i hvalpetiden)

Fra : Søren LH

Dato : 10-04-06 20:31

> Schæfere er såmænd smukke nok, det er bare deres
> sind der ikke passer sammen med mit
>
> /Jens (som får rigeligt af røvrenderi i hvalpetiden)

Schæfere er nu også forskellige. Min render overhovedet ikke i røven. Hun er
meget selvstændig og er da gerne fri for vores selskab - hun vil da meget
hellere være i haven eller ude i gangen .

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 11-04-06 05:10

> [...]
> Hun er meget selvstændig og er da gerne fri for vores selskab - hun
> vil da meget hellere være i haven eller ude i gangen .

Det er jo så fra den ene yderlighed til den anden .-)
Man forbinder nok det at værer førerfikseret specielt med Schæfere,
og det værdsætter jeg altså kun til en vis grænse.

/Jens

Fra : Jlitgov

Dato : 10-04-06 09:07

Hej Anette

Tak - jeg synes jo også selv de er verdens dejligste

Dine plysbamser ser da også ret nuttede ud. Kan se du har fra Anita
på Fyn.

Hilsen Janne
www.litgov.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 10-04-06 09:21

H. Jensen wrote:

> Er det en Spinone du har? Hvor den så fra, hvilken kennel osv.? Jeg er helt
> skøre med Spinonerne, men der er ikke så frygtelig mange af dem her i
> landet....
>
> Heidi

Min gut er fra Finland, årg 2003 fra Wolfsirius. Antallet her i landet
har jeg ikke noget konkret om, men jeg tror ikke det er mere ned 30-50
stykker.
For mit vedkommende er det min første spinone, men det bliver også
den sidste. Ruhår er nemmere at have med at gøre.

Hilsen Kim

Fra : kalinnea

Dato : 10-04-06 21:08

"Jesper HVL" <jhvl@nospa-mail.tele.dk> wrote in message
> Efter at have fulgt nyhdesgruppen her et stykke tid synes jeg at der
> mangler denne tråd: "Vis mig din hund".
>
> Kriterier: Billeder af vores vovser (links).

Ja, nu har jeg så fulgt denne tråd et stykke tid og nu må det være min tur
til a vise frem.
Gravhunden Tinke er den yngste, hun ved (tror) at verden er skab for hendes
skyld!
Labben Rhodo er evigglad og madglad.
Missekatten Alfred, den ældste, og han har altid det sidste ord!
http://linnea.frac.dk/

God fornøjelse
Mange hilsner Linnea.

Fra : BettinaP

Dato : 11-04-06 13:08

> [...]
>
> Der gives ikke point for kunstnerisk indtryk, kvalitet eller nyhedsværdi.
> Blot links til vovse-billeder. Lad os se de kære!

Her sidder Mocka og troner

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1262

BettinaP

Fra : Jesper HVL

Dato : 12-04-06 11:22

BettinaP wrote:
> "Jesper HVL" <jhvl@nospa-mail.tele.dk> wrote in message

> Her sidder Mocka og troner
>
> http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1262
>
> BettinaP

Kanon flot farve!

Jeg anede faktisk ikke der var noget der hed en RR (hunden - ikke bilen
før jeg begyndte at søge på oplysninger om spor-træning på nettet.

Fra : BettinaP

Dato : 18-04-06 09:47

"Jesper HVL" <jhvl@nospammail.tele.dk> wrote in message

> Kanon flot farve!
>
> Jeg anede faktisk ikke der var noget der hed en RR (hunden - ikke bilen
> før jeg begyndte at søge på oplysninger om spor-træning på nettet.
>
> Mvh

uh ajo...det er naturligvis verdens smukkeste og dejligste race (altså hvis
du spørger mig)
og det ved de så absolut godt *G*

BettinaP