Hardware fejl - men hvor?
Fra : Mads Frandsen

Dato : 15-06-01 12:20

Hey

Jeg har lige et problem med min computer - den fryser, laver fejl og
genstarter af sig selv hele tiden...
Jeg prøvede at formatere - og nu kan den ikke engang gennemføre win98
installationen. Jeg har også prøvet at installere WinME samt Linux -
uden noget godt resultat...

Jeg har prøvet at pille alt hardware ud af den, og skiftet
grafikkortet, ram og harddisk - uden held...

Der er ikke noget af det der er overclocket...

Er der nogen som har nogle gode ideer??

Den ser i øjeblikket således ud:

300W Codegen strømforsyning
Asus K7M motherboard
700mhz Athlon m/ Golden Orb køler
128mb ram
Chaintech GeForce 2 mx200
HP 9100 brænder
52x CDrom drev
IBM 16,8gb Harddisk
   http://www.storage.ibm.com/hardsoft/diskdrdl/desk/ds16gp.htm

normalt sidder der desuden et netkort, et trådløst nerkort samt et
TV-kort, men de er allesammen pillet ud i øjeblikket...

Det eneste jeg ikke har prøvet endnu er at skifte processor...
Kunne det hjælpe ?
Hvad hvis det ikke gør - er det så MB?

mvh
Mads

Fra : SilentHunter

Dato : 15-06-01 14:47

"Mads Frandsen" <mads@south-park.dk> wrote in message
> [...]
> TV-kort, men de er allesammen pillet ud i øjeblikket...
>
> Det eneste jeg ikke har prøvet endnu er at skifte processor...

Hejsa
Det lyder som et varme problem,har du checket hvor varm din cpu bliver??
Det kan evt også være et fejl på dit bundkort.

Fra : BachFire

Dato : 15-06-01 19:56

Hejsa

Jeg har selv meget dårlig erfaring, med at have 2 netkort i maskinen.. Min
den resetter af sig selv, når man mest forventer det..... Hvis jeg piller
det ene ud, er alt godt.

Fra : Mads Frandsen

Dato : 16-06-01 12:24

Hey

Jeg byttede lige processor med en af mine venner, og så virkede begge
maskiner upåklageligt... Underligt - men jeg er tilfreds!

mvh
Mads