Noresize i Netscape
Fra : Thomas Bjørn

Dato : 18-01-01 23:40

Hvordan undgår jeg man kan resize sit browser vindue i Netscape ?

<FRAMESET border=0 cols=*,800,* frameBorder=0 frameSpacing=0>
<FRAME marginHeight=0 marginWidth=0 scrolling=no noResize scrolling=no
src="left.htm">
<FRAME marginHeight=0 marginWidth=0 name=Intro noResize scrolling=no
src="intro.htm">
<FRAME marginHeight=0 marginWidth=0 scrolling=no noResize scrolling=no
src="right.htm">
</FRAMESET>

Fra : Stefan Holm

Dato : 19-01-01 00:03

"Thomas Bjørn" <45t@lk.dk> skrev:

> Hvordan undgår jeg man kan resize sit browser vindue i Netscape ?

<sarkasme>
window.close(); skulle kunne klare det. Den løser faktisk en del af de
problemer visse webdesignere har med at få siderne til at være ens i
alle tilfælde.
</sarkasme>

--
"Tidsfluer kan lide en pil.
Frugt flyver som en banan."

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 19-01-01 12:47

Brug i stedet et javascript som lukker browseren hvis man kommer på dine
sider med Netscape - det er alligevel sådan nogen krævende skiderikker
der bruger den browser, så de er ude på få sekunder hvis du tvinger dem
til en bestemt vindus-størrelse osv...

(jeps - jeg er selv NN bruger, og ja - godt læst - jeg synes at du skal
lade være)

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm

Fra : Thomas Bjørn

Dato : 19-01-01 15:32

hæ hæ...det er nogle seriøse svar jeg får på dette simple spørgsmål, men
svaret er altså at det ikke muligt ?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-01-01 15:51

"Thomas Bjørn" <45t@lk.dk> wrote in message
> hæ hæ...det er nogle seriøse svar jeg får på dette simple spørgsmål, men
> svaret er altså at det ikke muligt ?

næeh ... svaret er, at det ikke er en god idé.

--
/Jesper
http://stocholm.dk
MSN Messenger: jesperstocholm at hotmail.com
My PGP-key has expired. Get the new at http://stocholm.dk/key.txt

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 19-01-01 17:37

"Thomas Bjørn" <45t@lk.dk> skrev i <bdY96.71$MD2.2756@news.get2net.dk>:

> hæ hæ...det er nogle seriøse svar jeg får på dette simple spørgsmål,
> men svaret er altså at det ikke muligt ?

hvorfor hvil du undgå at alle vi netscape brugere ændre størrelsen på
vores vinduer? må vi ikke selv have lov til at bestemme hvordan vi ser
seiden? hvis det er så stort et problem eller at siden bliver uendeligt
grim med en anden størrelse tror du så ikke vi alligevel forsvinde så
hurtigt forbindelsen kan bære os?

--
Mvh.
Sune B. Fibæk

<http://fibaek.dk/> - eksempler på html, css og serverside (php/mysql)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 25-01-01 17:35

"Thomas Bjørn" wrote:
> hæ hæ...det er nogle seriøse svar jeg får på dette simple spørgsmål, men
> svaret er altså at det ikke muligt ?

Nej da - hvis du insisterer så kan du da godt få lov til at ødelægge
vores mulighed for at rette lidt op på at du ikke har nogen mulighed for
at designe efter alle skærmstørrelser...

min største indvending mod noresize er at resize var den eneste seriøse
fordel der er ved frames...

<FRAMESET FRAMEBORDER="1" BORDER="5" FRAMESPACING="5" ROWS="100%"
COLS="50%,*">
   <FRAME SRC="1.html" NAME="Ramme 1.1" SCROLLING="auto" NORESIZE>
   <FRAME SRC="2.html" NAME="Ramme 2.1" SCROLLING="auto">
</FRAMESET>

Den kan i hvert fald ikke resizes hverken i min NN4.76 eller 6.0...

Venlig Hilsen

Jesper

" H C Andersen-Centrets sider: <http://www.andersen.sdu.dk/>