Konstant blæsende feederventil
Fra : Lars Grønlykke

Dato : 20-04-06 20:40

En af mine kammier har købt en brugt tørdragt med en stor ocean pro
alu feederventil. Den kan ikke skilles ad og er limet fast.
Problemet er at når han sætter feederslangen på så begynder den
indblæsningen kontinuerligt. Ikke voldsomt meget men umuligt at dykke
med.
Eddikevand har ikke virket så er der andre der har gode forslag???

MVH Lars

Fra : Henrik

Dato : 21-04-06 06:05

Lars Grønlykke skrev:

> [...]
> med.
> Eddikevand har ikke virket så er der andre der har gode forslag???

Er det ikke muligt at skære den gamle ventil i stykker og montere en
ny -
der ikke pludselig sætter sig fast på et dyk ?

Henrik
www.scubasserne.dk

Fra : Lars Grønlykke

Dato : 21-04-06 07:20

Jo det kan man nok godt. Det var bare hvis der var en løsning, der
ikke var så drastisk.

--
LG

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 21-04-06 07:50

Hvis den sidder SÅ fast ville jeg prøve med lidt WD40 ind i ventilhullet, og
evt. også ind i udblæsningshullet på ventilen.

Claus Grell Hansen
Den skal glide godt før det virker...

Fra : P Kaasing

Dato : 21-04-06 08:55

Kan det muligvis være at feederslange og ventil ikke passer sammen? Det har
jeg oplevet med nogle BCD'er, hvor resultatet var det samme.

/Poul

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 21-04-06 09:10

P Kaasing wrote:
> Kan det muligvis være at feederslange og ventil ikke passer sammen? Det har
> jeg oplevet med nogle BCD'er, hvor resultatet var det samme.

Det er meget sandsynligt, da jeg mener Ocean PRO selv har lavet deres
helt egen feederventil og hvis ikke du har den rigtige kobling på
slangen, så vil det naturligvis ikke virke...

Thomas

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 21-04-06 16:59

"P Kaasing" <find@denselv.com> skrev i en meddelelse
> Kan det muligvis være at feederslange og ventil ikke passer sammen? Det
> har jeg oplevet med nogle BCD'er, hvor resultatet var det samme.

At feederslangen ikke passer kan _aldrig_ resultere i at der bliver pustet
luft ind i BCD'en/tørdragten. Derimod kan mellemtrykket muligvis være for
højt og gøre at ventilen ikke kan holde trykket tilbage.

--
www.dir-dk.org - An elite team of internet news posters
www.Andersbomholdt.dk - Total i orden dykker blog.

Fra : P Kaasing

Dato : 21-04-06 18:37

"Jonas Lüttichau"

> [...]
> luft ind i BCD'en/tørdragten. Derimod kan mellemtrykket muligvis være for
> højt og gøre at ventilen ikke kan holde trykket tilbage.

Ok, jeg har ellers oplevet et par gange at feederslangen ikke passede,
hvilket resulterede i at ved første tryk på ventilen, blev den bare ved med
at fylde. Da jeg så skiftede til den rigtige feederslange var der ingen
problemer.

/Poul

Fra : Lars Grønlykke

Dato : 22-04-06 21:15

Feederslangen er korrekt dog er problemet vist lokaliseret. Der
manglede en o-ring inde i vnetilen

--
LG

Fra : Lars Grønlykke