malta
Fra : peter skallebæk

Dato : 10-04-06 22:53

hej ng

jeg skal til Malta her i uge 19 og så tænkte jeg på om der er nogle gode
dykker steder
er der nogle der kan hjælpe mig

mvh
Peter s

Fra : Søren Arnvig

Dato : 11-04-06 06:53

"peter skallebæk" <ps@camelclub.dk> wrote in message
> hej ng
>
> jeg skal til Malta her i uge 19 og så tænkte jeg på om der er nogle
> [...]

Malta er et stort dykkersted !

http://www.google.dk/search?hl=da&q=malta+scuba&meta=

giver over 2.600.000 hits.

De har sansynligvis verdens højeste antal dykkercentre pr. indbygger.

Søren Arnvig

Fra : kews

Dato : 11-04-06 07:46

peter skallebæk wrote:
> hej ng
>
> jeg skal til Malta her i uge 19 og så tænkte jeg på om der er nogle gode
> [...]

Hej Peter,

Se evt. artiklen på Dyk's hjemmeside fra Malta:

http://www.dykmag.net/dk/docs/c_rejse/dyk_rejs_europa.php?rej_id=19

/kews

Fra : AK

Dato : 12-04-06 17:56

Hej,

du er utrolig heldig, Malta er et virkelig fedt sted at dykke.
jeg vil anbefale dykket ved blue hole på gozo - og der er også andre
fremragende grotte dyk.

Malta er også velsignet med mange fede vrag, et af mine ynglings er
vraget af Um-el-Faroud.

tag evt. kontakt til www.tecdeepblue.com eller deres søsterfirma
www.divedeepblue.com

god tur

Anders Knudsen

Fra : peter skallebæk

Dato : 12-04-06 18:38

mange tak for hjælpen

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 14-04-06 06:31

Jeg skal til Malta i uge 22 og dykke nogle tek vrag (50m+), er der nogle som
har noget kendskab til disse?
/Sune

Fra : AK

Dato : 14-04-06 12:04

lidt,
havde kun 1 + 50m vragdyk på Malta, grundet dårligt vejr.
det var på ubåden HMS Stubborn fedt vrag, ingen penetrering, så det
passer fint til en 25min bundtid ( min dybde 53m max dybde 56m ).

ellers skulle Polynesian som er 143m lang og ligger mellem 53m og 70m
også være et rigtig flot vrag.

det eneste problem med deco dyknink på Malta er at man når man når 9
og 6m stoppet ikke længere kan se vraget, og man bliver svimmel af
bare at se ud i det blå det er bare alt for blåt.

desværre er mange af de dybere vrag meget vejrfølsomme.

god tur

Anders Knudsen

ps. snyd ikke dig selv for nogle af de lavere dyk - de er stadig fede
og helium er vildt dyrt på Malta.

Fra : Lars-Bo Bendixen

Dato : 14-04-06 21:36

Hej Peter.

Hvis du ikke endnu er blevet helt grøn i hovedet af alle opslag omkring
Malta - kan du smutte omkring min hjemme side - der er et par beskrivelser
fra Malta - God tur