Undgå scroll i textarea??
Fra : Sara Friberg Busch

Dato : 18-01-01 15:04

Hej
Hvordan kan jeg undgå scroll-funktionen i en textarea-formular?
På forhånd tak.

Grønne Kaj

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-01-01 22:09

On Thu, 18 Jan 2001 15:04:00 +0100, "Sara Friberg Busch"
<sarafb@yahoo.com> wrote:

>Hvordan kan jeg undgå scroll-funktionen i en textarea-formular?
>På forhånd tak.

Hvad tænker du på? At cursoren automatisk skal gå ned på næste linie,
når man når slutningen af et tekst-felt?

Prøv at indsætte:

<TEXTAREA .. WRAP=VIRTUAL>

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Sara Friberg Busch

Dato : 19-01-01 16:45

Tak for hjælpen, men det var nu ikke det jeg mente.
Det er fordi der kun må være en bestemt mængde tekst i formularen (fordi
teksten skal sendes videre til en ASP-side). Så jeg vil gerne låse
textarea'ens størrelse og altså undgå at textarea'en "udvider" sig p.g.a.
scroll-funktionen.
Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det nogen steder - men jeg kan ikke
forstå hvis det ikke kan lade sig gøre.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-01-01 05:34

On Fri, 19 Jan 2001 16:44:55 +0100, "Sara Friberg Busch"
<sarafb@yahoo.com> wrote:

>Tak for hjælpen, men det var nu ikke det jeg mente.

Hov, så lige, at du også havde svaret her i news.

>Så jeg vil gerne låse
>textarea'ens størrelse og altså undgå at textarea'en "udvider" sig p.g.a.
>scroll-funktionen.

Ah, okay.

Såvidt, jeg ved, er der ingen simpel måde at gøre det på i HTML. Måske
med en sjat JavaScript og lignende, men det kan i min mening let gå
hen og blive noget rod...

--
- Pede
Professionel nørd