Hjælp - Open source eller Excel...
Fra : BS

Dato : 12-04-06 08:12

Hejsa

Jeg er ikke den store haj til ragnskaber men er ved at have styr på det dog.
Det jeg har er blot en mini mini fritids onlinebiks hvor jeg køber en vare
og sælger igen - cirka 20-30 enheder om måneden.
Men trods dets lille fritids størrelse er jeg afligevel på jagt efter enten
et lækkert excel ark eller et open source program til at føre mit regnskab
i - moms og skat skal jeg jo betale :D

Er der nogle der har et lækkert regneark de vil dele eller kender til lidt
godt gratis software ?

TAKKER !

Fra : Michael Zedeler

Dato : 12-04-06 23:18

BS wrote:
> [...]
> i - moms og skat skal jeg jo betale :D
>
> Er der nogle der har et lækkert regneark de vil dele eller kender til lidt

Der er OpenOffice (www.openoffice.org), som er en hel kontorpakke.

Hvis du skal bruge et reelt regnskabssystem med dobbeltposteringer,
statusregnskab og hele baduljen, er der SQL Ledger, se
www.sql-ledger.org. Kan klart anbefales! Det kræver dog at du kører det
på en Linux-server, da det er webbaseret.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : BS

Dato : 14-04-06 09:06

> [...]
> Kan klart anbefales! Det kræver dog at du kører det på en Linux-server, da

Ok takker - måske jeg blot skulle jagte et lækkert excel regneark til mit
minimale forbrug ?

Nogen der har et de vil dele ?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-04-06 09:43

"BS" <saftkongen@REMOVE_THIShotmail.com> wrote in message

> Men trods dets lille fritids størrelse er jeg afligevel på jagt efter
> enten et lækkert excel ark eller et open source program til at føre mit
> regnskab i - moms og skat skal jeg jo betale :D

Måske SummaSummarum kan bruges ?

> Er der nogle der har et lækkert regneark de vil dele eller kender til lidt
> godt gratis software ?

Jeg anvender selv et regneark, men det er 100% indrettet efter mine behov,
så det er næppe værd at dele.

hilsen
Uffe

Fra : Elmand

Dato : 14-04-06 10:40

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Måske SummaSummarum kan bruges ?

> Jeg anvender selv et regneark, men det er 100% indrettet efter mine behov,

Men skal regnearket bruges som officiel dokumentation er det intet hver,
idet man kan rette
i et regneark efter færdigpostering.

Med venlig hilsen
Espersen El & Antenne

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-04-06 22:30

"Elmand" <elmand@vip.cybercity nospam.dk> wrote in message

> Men skal regnearket bruges som officiel dokumentation er det intet hver,
> idet man kan rette i et regneark efter færdigpostering.

Nævn mig det stykke software, hvor man ikke kan rette efterfølgende, hvis
man har de rigtige kvalifikationer. Eller det stykke papirbaserede regnskab,
som ikke kan skrives om fra bunden, hvis man vil ændre noget.

Det staves i øvrigt "værd" - ikke "hver".

hilsen
Uffe

Fra : Elmand

Dato : 15-04-06 09:04

> [...]
> "Elmand" <elmand@vip.cybercity nospam.dk> wrote in message
>>
> Det staves i øvrigt "værd" - ikke "hver".

Naturligvis, det ligner ikke mig at lave sådan en bøf.

Med venlig hilsen

Espersen El & Antenne

Fra : Kim Malmberg

Dato : 14-04-06 15:44

"BS" <saftkongen@REMOVE_THIShotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> regnskab i - moms og skat skal jeg jo betale :D
>
> Er der nogle der har et lækkert regneark de vil dele eller kender til lidt

Skal det være gratis er der måske en mulighed i www.saldi.dk
Kører på linux server.
Ellers vil jeg anbefale dig at købe SummaSummarum
Der er efterhånden rigtigt mange revisorer der også bruger det.
God påske

Fra : Claus Agerskov

Dato : 19-04-06 11:43

BS wrote:

> [...]
> regnskab i - moms og skat skal jeg jo betale :D
>
> Er der nogle der har et lækkert regneark de vil dele eller kender til lidt

Saldi.

Du kan vælge at hente, installere og køre det selv kvit og frit, eller
benytte en af vores webtjenester, hvor en af dem er gratis - dog uden
sikkerhedskopiering og support. Resten er betalingsudgaver, hvor både
sikkerhedskopiering og support er med.

Saldi er blevet vurderet 4½ ud af 5 af Anette Sand fra Inloco Regnskab.

Du finder Saldi på hjemmesiden http://www.saldi.dk/ og finder
brugervejledningen på http://www.saldi.dk/dok/bruger/

De herligste hilsner
--
Claus Agerskov, koordinator, ca@saldi.dk, 27 59 69 96
c/o Agerskov, Råbrovej 34, 2765 Smørum

Saldi - det frie, danske økonomisystem .oO( www.saldi.dk )

Fra : Per Krabbe

Dato : 20-04-06 07:48

Kig på www.stjernerevision.dk

Fra : Ezyryd3r

Dato : 29-04-06 13:41

On 2006-04-12 09:11:39 +0200, "BS" <saftkongen@REMOVE_THIShotmail.com> said:

> [...]
> regnskab i - moms og skat skal jeg jo betale :D
>
> Er der nogle der har et lækkert regneark de vil dele eller kender til

OpenOffice dækker 95% af MS Office specs. Et godt alternativ ..
--
Regards

Charlie Nielsen
www.commbizz.net
The box said "Requires Windows or better" - So I bought a MAC ..