Summa: Betalt faktura
Fra : ThoMar

Dato : 08-04-06 07:52

Hej

Jeg har følgende problem i summa, når faktura bliver betalt.

Jeg bruger faktura delen til at lave faktura, og fakturaen bliver bogført på
56100/1000 når jeg udskriver det. Det virker perfekt.
Bogføring af mine udgift bilag bogføre jeg ca. 1-2 gange om måneden.

Problemmet er så at når fakturaene bliver betalt, så er jeg nød til at få
min bogføring up to date, frem til den data hvor fakturaen er betalt, og så
bogføre fakturaen i kassekladen, for at få denne faktura flytte fra 'ikke
betalte' til 'betalte' faktura.

Er det bare måden man skal gøre det på??

Jer som bruger summa, gør i det på en anden måde?

Mvh
Thomas

Fra : Søren Wendt

Dato : 12-04-06 12:12

--

> [...]

> så
> bogføre fakturaen i kassekladen, for at få denne faktura flytte fra 'ikke

Du går ind i kasse kladden og stiller dig i første linie. Vælger dato hvor
fakturaen er betalt. Dernæst vælger du kolonnen hvor der står faktura og
dobbeltklikker på den dernæst skal du vælge om det er en kreditor eller
debitor du skal have fat i. Du dobbeltklikker på korrekte faktura nummer og
data overføres til din kassekladde. Så enkelt er det! God arbejdslyst! mvh
Søren

Fra : ThoMar

Dato : 13-04-06 18:25

"Søren Wendt" <swe@privat.tele.dk> wrote in message news:443ce091$0$27579>
> [...]
og
> data overføres til din kassekladde. Så enkelt er det! God arbejdslyst! mvh

Jo, det er jeg helt med på. Det er ikke det som er problemmet.
Det som jeg ikke forstår er at jeg vel er nød til at bogføre alle
udgiftbilag frem til datoen hvor fakturaen er betalt.
Således at alle bilag bliver bogført i bortløbende dato og fortløben
bilagsnummer.
Er det ikke rigtigt at jeg er nød til det?
Eller har jeg misforstået noget?

ThoMar

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 14-04-06 07:50

> [...]
> bilagsnummer.
> Er det ikke rigtigt at jeg er nød til det?

Ja - du har misforstået noget.
Kassekladden behøves ikke bogføres i datoorden - det er kun
debitorfaktureringen der er restriktiv.

Jørn Rasmussen

Fra : ThoMar

Dato : 14-04-06 09:25

"Jørn Rasmussen" <joernras@cybercity.dk> wrote in message
news:443f462e$0$67255> Ja - du har misforstået noget.
> Kassekladden behøves ikke bogføres i datoorden - det er kun
> debitorfaktureringen der er restriktiv.

Ok
Vil det sige at jeg godt må bogføre således:
F.eks.
Dato - Bilagnr. - Tekst - xxxxx

7/4 - 12 - Faktura 234 betalt -xxxxxxx
Bogfør(F7)