Bulleted list med firkant i stedet for cir~
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-01-01 23:35

Hej,

Jeg vil gerne lave en bulleted list, men jeg vil gerne have en
(selvdefineret) firkant i stedet for den normale prik.

Hvordan gør jeg det ?

--
/Jesper
http://stocholm.dk
MSN Messenger: jesperstocholm at hotmail.com
My PGP-key has expired. Get the new at http://stocholm.dk/key.txt

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 17-01-01 23:47

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> skrev i
<9456hk$93r$1@eising.k-net.dk>:

> Jeg vil gerne lave en bulleted list, men jeg vil gerne have en
> (selvdefineret) firkant i stedet for den normale prik.

at kunne huske at den er depreceated til fordel for css og
<ul style="list-style-type: square;"><li>... (alternativerne er disc og
circle for unorderd list).

--
Mvh.
Sune B. Fibæk

<http://fibaek.dk/> - eksempler på html, css og serverside (php/mysql)

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-01-01 00:10

"Sune B. Fibæk" <oh-wonderful-spam@fibaek.dk> wrote in message

> at kunne huske at den er depreceated til fordel for css og
> <ul style="list-style-type: square;"><li>... (alternativerne er disc og
> circle for unorderd list).

fabelagtigt !

Det virker bare ...

/Jesper

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-01-01 00:31

Sune B. Fibæk <oh-wonderful-spam@fibaek.dk> skrev:

> at kunne huske at den er depreceated til fordel for css og
> <ul style="list-style-type: square;"><li>... (alternativerne er disc og
> circle for unorderd list).

Endelig er der

list-style: url(billeder/pil.gif);

hvor du selv bestemmer hvordan din bullit skal se ud.

--
Allan Vebel
allan@vebel.dk

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 18-01-01 00:38

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev i
<FWp96.379$r4.16850@news.get2net.dk>:

> list-style: url(billeder/pil.gif);
>
> hvor du selv bestemmer hvordan din bullit skal se ud.

Som i: jeg vil da bare selv have lov til at tegne en firkant

Æder netscape egenligt den? Jeg synes jeg har haft lidt problemer med
at definere henvisninger til a la : url(./url/fil.format); i netscape på
det seneste. Men det er muligvis kun mig...

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-01-01 01:15

Sune B. Fibæk <oh-wonderful-spam@fibaek.dk> skrev:

> Som i: jeg vil da bare selv have lov til at tegne en firkant
>
> Æder netscape egenligt den?

Nej.
Så avanceret css-understøttelse har NN4 ikke, men jeg går da ud fra at det
fungerer i NN6.

> Jeg synes jeg har haft lidt problemer med
> at definere henvisninger til a la : url(./url/fil.format); i netscape på
> det seneste. Men det er muligvis kun mig...

Jeg tror ikke at nogen af disse url(fil.format) fingerer i NN4. Jeg har dog
kun prøvet på <li> og her fungerer det ikke.

--
Allan

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 18-01-01 01:22

<Kzq96.402$r4.16965@news.get2net.dk>:

> Nej. Så avanceret css-understøttelse har NN4 ikke, men jeg går da ud

tænkte det nok. (og ja det var den jeg mente selvom jeg glemte at
skrive det

> fra at det fungerer i NN6.

sikkert - har ikke mulighed for at teste (min stakkels gamle pentium
vil ikke køre installationsscriptet til 6'eren...)

> Jeg tror ikke at nogen af disse url(fil.format) fingerer i NN4. Jeg
> har dog kun prøvet på <li> og her fungerer det ikke.

hvis jeg ikke tager meget fejl var det på body tagget jeg omdefinerede
(+ et par andre ting som er gået tabt i forglemmelsens tåger). Og,
stadig hvis jeg husker rigtigt, virkede det vist nok i enten ie eller
nn med ./url/fil mens det virkede uden . i den anden. Vil lige
undersøge det lidt...

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-01-01 01:47

Sune B. Fibæk <oh-wonderful-spam@fibaek.dk> skrev:

> hvis jeg ikke tager meget fejl var det på body tagget

Jo, der er noget der fungerer på body, men det fungerer ikke optimalt i NN4.
Prøv Knuds side

http://smedeparken.mobilixnet.dk/webhjaelp/baggrund/

i hhv. NN og IE, så ser du forskellen.

--
Allan

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 18-01-01 02:05

<z1r96.408$r4.17451@news.get2net.dk>:

> Jo, der er noget der fungerer på body, men det fungerer ikke optimalt
> i NN4.

nej så absolut ikke! hvilket egenligt også var det jeg ville frem til.
Min erfaring var at virkede det i den ene browser, så virkede det ikke
i den anden... jeg valgte selvsagt at bruge gode den gode gamle
background property på body-tagget. Det virker da heldigvis endnu (det
var en gentagende baggrund så ingen grund til fix-faxerier her)

> Prøv Knuds side
>
> http://smedeparken.mobilixnet.dk/webhjaelp/baggrund/
>
> i hhv. NN og IE, så ser du forskellen.

jeg har desværre ikke ie på den maskine jeg sidder ved lige nu, men vil
lige prøve at kigge på den i morgen når jeg kommer i nærheden af en
windåse.

dog lader det til at background-image url(sti/fil) virker fint i
netscape (4.75 linux) men at samme ignorere alle Knuds fine forsøg på
at formatere den...