Javascript, der kan "gemme" hele sidens HT~
Fra : Mette Stephansen

Dato : 15-06-01 09:20

Jeg har en Notes appl. hvor jeg har brug for at gemme indholdet
af browseren i en flad fil - altså HTML sourcen bag siden. Kan
jeg få adgang til hele dokumentets HTML source via JS ? Altså
faktisk i JS udføre en "vis kilde" og "gem som" ...

mvh
Mette

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Peter

Dato : 15-06-01 09:30

> [...]
> jeg få adgang til hele dokumentets HTML source via JS ? Altså
> faktisk i JS udføre en "vis kilde" og "gem som" ...

Nej.
Du skal bruge et serverside sprog som Perl, ASP, PHP eller andet CGI

--
Venlig hilsen

Peter Heinzl

Cgi Shop
Aprilvænget 32
DK-6000 Kolding

mobil: 21 77 57 93
Tlf: +45 75 51 99 22
Fax: +45 75 51 99 24

Mail: peter@cgi-shop.dk
web: www.cgi-shop.dk

Fra : Mette

Dato : 15-06-01 09:37

Jeg tror ikke lige at min Notes server "fatter" Perl eller andet - men
hvis man kan lave en DOCUMENT.WRITE - findes der så ikke en tilsvarende
metode til READ ? Det ville være det bedste hvis den kunne "grabbe"
den direkte på klienten ..

mvh
Mette

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-06-01 14:21

Mette wrote:

> Jeg tror ikke lige at min Notes server "fatter" Perl eller andet - men
> hvis man kan lave en DOCUMENT.WRITE - findes der så ikke en tilsvarende
> metode til READ ?

Nej

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-06-01 14:57

On Fri, 15 Jun 2001 15:20:32 +0200, Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac>
wrote:

>Nej

Man kan dog måske forsøge sig med noget Java i stedet for - følgende
skulle vist virke i Netscape:

kilde=java.io.DataInputStream(java.net.URL(location).openstream());

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 15-06-01 15:00

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> just offered me, he muttered some weird stuff,
and I had to correct this gibberish:

>Man kan dog måske forsøge sig med noget Java i stedet for - følgende
>skulle vist virke i Netscape:
>
>kilde=java.io.DataInputStream(java.net.URL(location).openstream());

Mjaeh, men så får du jo kun kilden, du kan stadig ikke gemme det på
brugerens harddisk.
--
Venlig hilsen / Best regards
Martin Mouritzen - martin@eisenstein.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-06-01 15:11

On Fri, 15 Jun 2001 16:00:26 +0200, Martin Mouritzen
<martin@eisenstein.dk> wrote:

>Mjaeh, men så får du jo kun kilden, du kan stadig ikke gemme det på
>brugerens harddisk.

Det er selvfølgelig rigtigt nok; jeg valgte blot at forholde mig til
om man kunne æde kildeteksten ind i noget script-sjov.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Mette

Dato : 20-06-01 09:36

Hvis man så bare kan proppe resultatet af det ind i et nyt felt på
skærmen (det er jo nemt med felter i Notes), så er jeg glad. Men jeg
aner ikke en dyt om Java ... hvor kan jeg lige (læs: hurtigt) blive
klogere på hvordan jeg løser min konkrete opgave ?

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 20-06-01 14:50

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Mette
<mes@fona-gruppen.dk> just offered me, he muttered some weird stuff,
> [...]

>aner ikke en dyt om Java ... hvor kan jeg lige (læs: hurtigt) blive
>klogere på hvordan jeg løser min konkrete opgave ?

<Text reformattet for your pleasure>

Du kan jo bruge teste lidt med den kode Peter sendte.
Jeg kunne dog ikke selv få den til at virke (Netscape 4.7 og IE).