/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
DI-524 får ikke WAN
Fra : SD


Dato : 13-04-06 19:52

Hej

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende mit problem med min
router ?

Jeg har igår købt en D-link DI-524 router med trådløst accespoint og 4 ports
switch, men lige meget hvad jeg gør kommer der ikke lys (aktivitet) i WAN
porten.
Har prøvet med 4 forskellige netkabler fra kabelmodem (samsung Inforanger
SCM 120U) til router, men lige meget hjælper det ?
Har kun haft lys i WAN, da jeg satte netkabel direkte mellem PC og WAN-port,
bare fordi det var det sidste jeg endnu ikke havde prøvet ! (Og
selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved power-on test)

Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel til kabelmodem.

Venlig hilsen
Søren D



 
 
Bjarke Hansen (13-04-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 13-04-06 21:04

"SD" <cmb41@fakehotmail.com> wrote in message
news:6776e$443e9d23$3e3d84bb$32523@news.arrownet.dk...
> Hej
>
> Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende mit problem med min
> router ?
>
> Jeg har igår købt en D-link DI-524 router med trådløst accespoint og 4
> ports
> switch, men lige meget hvad jeg gør kommer der ikke lys (aktivitet) i WAN
> porten.
> Har prøvet med 4 forskellige netkabler fra kabelmodem (samsung Inforanger
> SCM 120U) til router, men lige meget hjælper det ?
> Har kun haft lys i WAN, da jeg satte netkabel direkte mellem PC og
> WAN-port,
> bare fordi det var det sidste jeg endnu ikke havde prøvet ! (Og
> selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved power-on test)
>
> Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel til kabelmodem.

Vel fordi den ikke for en IP adresse.. Nogen routere lyser vist ikke i lan
før den har fået IP adresse. Du skal sansynligt ind og konfigurere noget hos
arrownet for at give adgang til routeren. Eller du kan gå ind i routerens
opsætning og finde "klon MAC" e.l som kan kopiere dit netkorts MAC adresse
som du før har koblet op til nettet.



SD (14-04-2006)
Kommentar
Fra : SD


Dato : 14-04-06 07:40


"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:J8y%f.148$5Z3.65@news.get2net.dk...
> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> wrote in message
> news:6776e$443e9d23$3e3d84bb$32523@news.arrownet.dk...
> > Hej
> >
> > Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende mit problem med min
> > router ?
> >
> > Jeg har igår købt en D-link DI-524 router med trådløst accespoint og 4
> > ports
> > switch, men lige meget hvad jeg gør kommer der ikke lys (aktivitet) i
WAN
> > porten.
> > Har prøvet med 4 forskellige netkabler fra kabelmodem (samsung
Inforanger
> > SCM 120U) til router, men lige meget hjælper det ?
> > Har kun haft lys i WAN, da jeg satte netkabel direkte mellem PC og
> > WAN-port,
> > bare fordi det var det sidste jeg endnu ikke havde prøvet ! (Og
> > selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved power-on test)
> >
> > Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel til
kabelmodem.
>
> Vel fordi den ikke for en IP adresse.. Nogen routere lyser vist ikke i lan
> før den har fået IP adresse. Du skal sansynligt ind og konfigurere noget
hos
> arrownet for at give adgang til routeren. Eller du kan gå ind i routerens
> opsætning og finde "klon MAC" e.l som kan kopiere dit netkorts MAC adresse
> som du før har koblet op til nettet.
>


Vil det ikke være MAC-adressen fra det accespoint jeg bruger nu som skal
klones over i den nye accespoint/router ?
Synes det er underligt den ene accespoint sagtens kan få forbindelse med mit
kabelmodem, mne det nye ikke kan, på trods af at jeg har haft tændt og
slukket det flere gange og iøvrigt fulgt vejledningen fra D-Link slavisk,
men det er måske der fejlen ligger

Søren D



Michael Rasmussen (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 17-04-06 10:09

"SD" <cmb41@fakehotmail.com> wrote:

> Vil det ikke være MAC-adressen fra det accespoint jeg bruger nu som skal
> klones over i den nye accespoint/router ?

Jo, men bemærk at routerne har flere MAC-adresser - Det er WAN-sidens
MAC adresse i den gamle router som du skal klone over på WAN-siden i den
nye router.

Gætter på du er kommet til at klone LAN-sidens MAC-adresser...



<mlr>

--

Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed dog den mest besynderlige..

Kingomand (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Kingomand


Dato : 14-04-06 08:11

Har du haft kontakt til Arrownet, for at høre om de kan se din router?

"SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
news:6776e$443e9d23$3e3d84bb$32523@news.arrownet.dk...
> Hej
>
> Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende mit problem med min
> router ?
>
> Jeg har igår købt en D-link DI-524 router med trådløst accespoint og 4
> ports
> switch, men lige meget hvad jeg gør kommer der ikke lys (aktivitet) i WAN
> porten.
> Har prøvet med 4 forskellige netkabler fra kabelmodem (samsung Inforanger
> SCM 120U) til router, men lige meget hjælper det ?
> Har kun haft lys i WAN, da jeg satte netkabel direkte mellem PC og
> WAN-port,
> bare fordi det var det sidste jeg endnu ikke havde prøvet ! (Og
> selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved power-on test)
>
> Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel til kabelmodem.
>
> Venlig hilsen
> Søren D
>
>



Kingomand (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Kingomand


Dato : 14-04-06 08:31

P.S.
har du været tålmodig? Der kan jo gå helt op til 3 timer før den registreres
i deres system.
Det er ganske vist sjældent, men det skal da tages med i betragning.

"Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4abfd$443f4aee$3e3d8f0e$4935@news.arrownet.dk...
> Har du haft kontakt til Arrownet, for at høre om de kan se din router?
>
> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:6776e$443e9d23$3e3d84bb$32523@news.arrownet.dk...
>> Hej
>>
>> Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende mit problem med min
>> router ?
>>
>> Jeg har igår købt en D-link DI-524 router med trådløst accespoint og 4
>> ports
>> switch, men lige meget hvad jeg gør kommer der ikke lys (aktivitet) i WAN
>> porten.
>> Har prøvet med 4 forskellige netkabler fra kabelmodem (samsung Inforanger
>> SCM 120U) til router, men lige meget hjælper det ?
>> Har kun haft lys i WAN, da jeg satte netkabel direkte mellem PC og
>> WAN-port,
>> bare fordi det var det sidste jeg endnu ikke havde prøvet ! (Og
>> selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved power-on test)
>>
>> Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel til kabelmodem.
>>
>> Venlig hilsen
>> Søren D
>>
>>
>
>



SD (14-04-2006)
Kommentar
Fra : SD


Dato : 14-04-06 08:53

Nej, tålmodig har jeg nok aldrig fået skyld for at være
Men du mener jeg bør slutte det hele til som beskrevet i manualen til
routeren, og vente op til 3 timer for at se om der kommer lys i WAN dioden ?

Søren D

"Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:cbb08$443f4fb8$3e3d8f0e$11969@news.arrownet.dk...
> P.S.
> har du været tålmodig? Der kan jo gå helt op til 3 timer før den
registreres
> i deres system.
> Det er ganske vist sjældent, men det skal da tages med i betragning.
>
> "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4abfd$443f4aee$3e3d8f0e$4935@news.arrownet.dk...
> > Har du haft kontakt til Arrownet, for at høre om de kan se din router?
> >
> > "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:6776e$443e9d23$3e3d84bb$32523@news.arrownet.dk...
> >> Hej
> >>
> >> Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende mit problem med
min
> >> router ?
> >>
> >> Jeg har igår købt en D-link DI-524 router med trådløst accespoint og 4
> >> ports
> >> switch, men lige meget hvad jeg gør kommer der ikke lys (aktivitet) i
WAN
> >> porten.
> >> Har prøvet med 4 forskellige netkabler fra kabelmodem (samsung
Inforanger
> >> SCM 120U) til router, men lige meget hjælper det ?
> >> Har kun haft lys i WAN, da jeg satte netkabel direkte mellem PC og
> >> WAN-port,
> >> bare fordi det var det sidste jeg endnu ikke havde prøvet ! (Og
> >> selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved power-on test)
> >>
> >> Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel til
kabelmodem.
> >>
> >> Venlig hilsen
> >> Søren D
> >>
> >>
> >
> >
>
>



Kingomand (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Kingomand


Dato : 14-04-06 08:56

Nemlig,
jeg har tit siddet hos kunder og ventet.
Men det er meget sjældent jeg har ventet over en time.
Det har som regel været når det har drejet sig om adsl forbindelser.
Og så er det ligemeget om det Tele2 eller TDC
Vh
Kingomand

"SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
news:71b5f$443f5442$3e3d84bb$18610@news.arrownet.dk...
> Nej, tålmodig har jeg nok aldrig fået skyld for at være
> Men du mener jeg bør slutte det hele til som beskrevet i manualen til
> routeren, og vente op til 3 timer for at se om der kommer lys i WAN dioden
> ?
>
> Søren D
>
> "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:cbb08$443f4fb8$3e3d8f0e$11969@news.arrownet.dk...
>> P.S.
>> har du været tålmodig? Der kan jo gå helt op til 3 timer før den
> registreres
>> i deres system.
>> Det er ganske vist sjældent, men det skal da tages med i betragning.
>>
>> "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4abfd$443f4aee$3e3d8f0e$4935@news.arrownet.dk...
>> > Har du haft kontakt til Arrownet, for at høre om de kan se din router?
>> >
>> > "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
>> > news:6776e$443e9d23$3e3d84bb$32523@news.arrownet.dk...
>> >> Hej
>> >>
>> >> Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende mit problem med
> min
>> >> router ?
>> >>
>> >> Jeg har igår købt en D-link DI-524 router med trådløst accespoint og 4
>> >> ports
>> >> switch, men lige meget hvad jeg gør kommer der ikke lys (aktivitet) i
> WAN
>> >> porten.
>> >> Har prøvet med 4 forskellige netkabler fra kabelmodem (samsung
> Inforanger
>> >> SCM 120U) til router, men lige meget hjælper det ?
>> >> Har kun haft lys i WAN, da jeg satte netkabel direkte mellem PC og
>> >> WAN-port,
>> >> bare fordi det var det sidste jeg endnu ikke havde prøvet ! (Og
>> >> selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved power-on test)
>> >>
>> >> Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel til
> kabelmodem.
>> >>
>> >> Venlig hilsen
>> >> Søren D
>> >>
>> >>
>> >
>> >
>>
>>
>
>



SD (14-04-2006)
Kommentar
Fra : SD


Dato : 14-04-06 08:45

Nu har jeg sendt Arrownet en mail, da jeg tvivler på de er på arbejde idag.

Men kommer i tanke om jeg har en fast IP-adresse til et netkort der sidder i
en anden maskine, hvis jeg kloner det over i routeren, ville det ikke gøre
det lettere ??
Bare en tanke ?

Søren D

"Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4abfd$443f4aee$3e3d8f0e$4935@news.arrownet.dk...
> Har du haft kontakt til Arrownet, for at høre om de kan se din router?
>
> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:6776e$443e9d23$3e3d84bb$32523@news.arrownet.dk...
> > Hej
> >
> > Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende mit problem med min
> > router ?
> >
> > Jeg har igår købt en D-link DI-524 router med trådløst accespoint og 4
> > ports
> > switch, men lige meget hvad jeg gør kommer der ikke lys (aktivitet) i
WAN
> > porten.
> > Har prøvet med 4 forskellige netkabler fra kabelmodem (samsung
Inforanger
> > SCM 120U) til router, men lige meget hjælper det ?
> > Har kun haft lys i WAN, da jeg satte netkabel direkte mellem PC og
> > WAN-port,
> > bare fordi det var det sidste jeg endnu ikke havde prøvet ! (Og
> > selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved power-on test)
> >
> > Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel til
kabelmodem.
> >
> > Venlig hilsen
> > Søren D
> >
> >
>
>



Kingomand (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Kingomand


Dato : 14-04-06 08:50

Det er jeg lidt usikker på.
Min faste ip er tilknyttet min router via dens wan mac adresse.
Supporten hos arrownet er nok først fra kl. 12 i dag.

"SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1e5d6$443f5259$3e3d84bb$15766@news.arrownet.dk...
> Nu har jeg sendt Arrownet en mail, da jeg tvivler på de er på arbejde
> idag.
>
> Men kommer i tanke om jeg har en fast IP-adresse til et netkort der sidder
> i
> en anden maskine, hvis jeg kloner det over i routeren, ville det ikke gøre
> det lettere ??
> Bare en tanke ?
>
> Søren D
>
> "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4abfd$443f4aee$3e3d8f0e$4935@news.arrownet.dk...
>> Har du haft kontakt til Arrownet, for at høre om de kan se din router?
>>
>> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:6776e$443e9d23$3e3d84bb$32523@news.arrownet.dk...
>> > Hej
>> >
>> > Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende mit problem med
>> > min
>> > router ?
>> >
>> > Jeg har igår købt en D-link DI-524 router med trådløst accespoint og 4
>> > ports
>> > switch, men lige meget hvad jeg gør kommer der ikke lys (aktivitet) i
> WAN
>> > porten.
>> > Har prøvet med 4 forskellige netkabler fra kabelmodem (samsung
> Inforanger
>> > SCM 120U) til router, men lige meget hjælper det ?
>> > Har kun haft lys i WAN, da jeg satte netkabel direkte mellem PC og
>> > WAN-port,
>> > bare fordi det var det sidste jeg endnu ikke havde prøvet ! (Og
>> > selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved power-on test)
>> >
>> > Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel til
> kabelmodem.
>> >
>> > Venlig hilsen
>> > Søren D
>> >
>> >
>>
>>
>
>



SD (14-04-2006)
Kommentar
Fra : SD


Dato : 14-04-06 16:39

Tja nu har min nye router stået 6 timer koblet til mit kabelmodem og den har
stadig ikke fået en IP-adresse, tror ikke det sker sådan uden videre mere.
Prøver at ringe til support, som det ser ud til også er i weekend og
helligdage

Søren D
P.S Men tusind tak for hjælpen alle sammen.

"Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4175a$443f5412$3e3d8f0e$18286@news.arrownet.dk...
> Det er jeg lidt usikker på.
> Min faste ip er tilknyttet min router via dens wan mac adresse.
> Supporten hos arrownet er nok først fra kl. 12 i dag.
>
> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1e5d6$443f5259$3e3d84bb$15766@news.arrownet.dk...
> > Nu har jeg sendt Arrownet en mail, da jeg tvivler på de er på arbejde
> > idag.
> >
> > Men kommer i tanke om jeg har en fast IP-adresse til et netkort der
sidder
> > i
> > en anden maskine, hvis jeg kloner det over i routeren, ville det ikke
gøre
> > det lettere ??
> > Bare en tanke ?
> >
> > Søren D
> >
> > "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:4abfd$443f4aee$3e3d8f0e$4935@news.arrownet.dk...
> >> Har du haft kontakt til Arrownet, for at høre om de kan se din router?
> >>
> >> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> >> news:6776e$443e9d23$3e3d84bb$32523@news.arrownet.dk...
> >> > Hej
> >> >
> >> > Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende mit problem med
> >> > min
> >> > router ?
> >> >
> >> > Jeg har igår købt en D-link DI-524 router med trådløst accespoint og
4
> >> > ports
> >> > switch, men lige meget hvad jeg gør kommer der ikke lys (aktivitet) i
> > WAN
> >> > porten.
> >> > Har prøvet med 4 forskellige netkabler fra kabelmodem (samsung
> > Inforanger
> >> > SCM 120U) til router, men lige meget hjælper det ?
> >> > Har kun haft lys i WAN, da jeg satte netkabel direkte mellem PC og
> >> > WAN-port,
> >> > bare fordi det var det sidste jeg endnu ikke havde prøvet ! (Og
> >> > selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved power-on test)
> >> >
> >> > Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel til
> > kabelmodem.
> >> >
> >> > Venlig hilsen
> >> > Søren D
> >> >
> >> >
> >>
> >>
> >
> >
>
>



Kingomand (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Kingomand


Dato : 16-04-06 18:50

Tja, hvad skal man sige.
Der kan jo være tale om hardware fejl.
Håber du får løst dit problem.
"SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44695$443fc167$3e3d84bb$25479@news.arrownet.dk...
> Tja nu har min nye router stået 6 timer koblet til mit kabelmodem og den
> har
> stadig ikke fået en IP-adresse, tror ikke det sker sådan uden videre mere.
> Prøver at ringe til support, som det ser ud til også er i weekend og
> helligdage
>
> Søren D
> P.S Men tusind tak for hjælpen alle sammen.
>
> "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4175a$443f5412$3e3d8f0e$18286@news.arrownet.dk...
>> Det er jeg lidt usikker på.
>> Min faste ip er tilknyttet min router via dens wan mac adresse.
>> Supporten hos arrownet er nok først fra kl. 12 i dag.
>>
>> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:1e5d6$443f5259$3e3d84bb$15766@news.arrownet.dk...
>> > Nu har jeg sendt Arrownet en mail, da jeg tvivler på de er på arbejde
>> > idag.
>> >
>> > Men kommer i tanke om jeg har en fast IP-adresse til et netkort der
> sidder
>> > i
>> > en anden maskine, hvis jeg kloner det over i routeren, ville det ikke
> gøre
>> > det lettere ??
>> > Bare en tanke ?
>> >
>> > Søren D
>> >
>> > "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> > news:4abfd$443f4aee$3e3d8f0e$4935@news.arrownet.dk...
>> >> Har du haft kontakt til Arrownet, for at høre om de kan se din router?
>> >>
>> >> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
>> >> news:6776e$443e9d23$3e3d84bb$32523@news.arrownet.dk...
>> >> > Hej
>> >> >
>> >> > Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende mit problem med
>> >> > min
>> >> > router ?
>> >> >
>> >> > Jeg har igår købt en D-link DI-524 router med trådløst accespoint og
> 4
>> >> > ports
>> >> > switch, men lige meget hvad jeg gør kommer der ikke lys (aktivitet)
>> >> > i
>> > WAN
>> >> > porten.
>> >> > Har prøvet med 4 forskellige netkabler fra kabelmodem (samsung
>> > Inforanger
>> >> > SCM 120U) til router, men lige meget hjælper det ?
>> >> > Har kun haft lys i WAN, da jeg satte netkabel direkte mellem PC og
>> >> > WAN-port,
>> >> > bare fordi det var det sidste jeg endnu ikke havde prøvet ! (Og
>> >> > selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved power-on
>> >> > test)
>> >> >
>> >> > Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel til
>> > kabelmodem.
>> >> >
>> >> > Venlig hilsen
>> >> > Søren D
>> >> >
>> >> >
>> >>
>> >>
>> >
>> >
>>
>>
>
>



SD (17-04-2006)
Kommentar
Fra : SD


Dato : 17-04-06 09:53

Nej desværre fik jeg ikke løst mit problem, trods alle mulige tiltag. Så nu
må jeg vente på at Dlink vender tilbage, men en masse lort og krumspring jeg
skal prøve af, for a få det til at virke !

Desværre ved jeg dog lidt om computere, men hvad gør folk som er nybegyndere
??
De ved jo sjældent der er hjælp a hente i nyhedsgrupper, deres eneste
mulighed er vel at skulle tilbage til butikken, stå der og diskutere med en
sælger i 2 timer, før de måske får en router emd samme fejl igen.

Tro mig det har jeg prøvet !

Det værste er,at hver gang jeg giver op med den nye router, sætter jeg det
gamle accesspoint til igen, og bang den får en IP-adresse med det samme og
kører bare.
Den nye router ænser bare ingen trafik på WAN porten, selv da den stod tændt
med kabelmodem i 6 timer.

Søren D

"Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:12607$444283b7$3e3d8f0e$26591@news.arrownet.dk...
> Tja, hvad skal man sige.
> Der kan jo være tale om hardware fejl.
> Håber du får løst dit problem.
> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:44695$443fc167$3e3d84bb$25479@news.arrownet.dk...
> > Tja nu har min nye router stået 6 timer koblet til mit kabelmodem og den
> > har
> > stadig ikke fået en IP-adresse, tror ikke det sker sådan uden videre
mere.
> > Prøver at ringe til support, som det ser ud til også er i weekend og
> > helligdage
> >
> > Søren D
> > P.S Men tusind tak for hjælpen alle sammen.
> >
> > "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:4175a$443f5412$3e3d8f0e$18286@news.arrownet.dk...
> >> Det er jeg lidt usikker på.
> >> Min faste ip er tilknyttet min router via dens wan mac adresse.
> >> Supporten hos arrownet er nok først fra kl. 12 i dag.
> >>
> >> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> >> news:1e5d6$443f5259$3e3d84bb$15766@news.arrownet.dk...
> >> > Nu har jeg sendt Arrownet en mail, da jeg tvivler på de er på arbejde
> >> > idag.
> >> >
> >> > Men kommer i tanke om jeg har en fast IP-adresse til et netkort der
> > sidder
> >> > i
> >> > en anden maskine, hvis jeg kloner det over i routeren, ville det ikke
> > gøre
> >> > det lettere ??
> >> > Bare en tanke ?
> >> >
> >> > Søren D
> >> >
> >> > "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> >> > news:4abfd$443f4aee$3e3d8f0e$4935@news.arrownet.dk...
> >> >> Har du haft kontakt til Arrownet, for at høre om de kan se din
router?
> >> >>
> >> >> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> >> >> news:6776e$443e9d23$3e3d84bb$32523@news.arrownet.dk...
> >> >> > Hej
> >> >> >
> >> >> > Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende mit problem
med
> >> >> > min
> >> >> > router ?
> >> >> >
> >> >> > Jeg har igår købt en D-link DI-524 router med trådløst accespoint
og
> > 4
> >> >> > ports
> >> >> > switch, men lige meget hvad jeg gør kommer der ikke lys
(aktivitet)
> >> >> > i
> >> > WAN
> >> >> > porten.
> >> >> > Har prøvet med 4 forskellige netkabler fra kabelmodem (samsung
> >> > Inforanger
> >> >> > SCM 120U) til router, men lige meget hjælper det ?
> >> >> > Har kun haft lys i WAN, da jeg satte netkabel direkte mellem PC og
> >> >> > WAN-port,
> >> >> > bare fordi det var det sidste jeg endnu ikke havde prøvet ! (Og
> >> >> > selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved power-on
> >> >> > test)
> >> >> >
> >> >> > Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel til
> >> > kabelmodem.
> >> >> >
> >> >> > Venlig hilsen
> >> >> > Søren D
> >> >> >
> >> >> >
> >> >>
> >> >>
> >> >
> >> >
> >>
> >>
> >
> >
>
>



Kingomand (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Kingomand


Dato : 22-04-06 17:12

Hej igen,
så tror jeg løsningen er nær.
Det drejer sig simtelthen om at få nulstillet macadresserne hos Arrownet.
Har lige haft det samme problem hos en kunde. Var lige ved at blive idiot,
da jeg kom i tanke om at jeg har haft det problem en gang før.
En opringning til Arrownet og problemet var løst 4 min. efter.

"SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
news:86707$444356d8$3e3d84bb$4805@news.arrownet.dk...
> Nej desværre fik jeg ikke løst mit problem, trods alle mulige tiltag. Så
> nu
> må jeg vente på at Dlink vender tilbage, men en masse lort og krumspring
> jeg
> skal prøve af, for a få det til at virke !
>
> Desværre ved jeg dog lidt om computere, men hvad gør folk som er
> nybegyndere
> ??
> De ved jo sjældent der er hjælp a hente i nyhedsgrupper, deres eneste
> mulighed er vel at skulle tilbage til butikken, stå der og diskutere med
> en
> sælger i 2 timer, før de måske får en router emd samme fejl igen.
>
> Tro mig det har jeg prøvet !
>
> Det værste er,at hver gang jeg giver op med den nye router, sætter jeg det
> gamle accesspoint til igen, og bang den får en IP-adresse med det samme og
> kører bare.
> Den nye router ænser bare ingen trafik på WAN porten, selv da den stod
> tændt
> med kabelmodem i 6 timer.
>
> Søren D
>
> "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:12607$444283b7$3e3d8f0e$26591@news.arrownet.dk...
>> Tja, hvad skal man sige.
>> Der kan jo være tale om hardware fejl.
>> Håber du får løst dit problem.
>> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:44695$443fc167$3e3d84bb$25479@news.arrownet.dk...
>> > Tja nu har min nye router stået 6 timer koblet til mit kabelmodem og
>> > den
>> > har
>> > stadig ikke fået en IP-adresse, tror ikke det sker sådan uden videre
> mere.
>> > Prøver at ringe til support, som det ser ud til også er i weekend og
>> > helligdage
>> >
>> > Søren D
>> > P.S Men tusind tak for hjælpen alle sammen.
>> >
>> > "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> > news:4175a$443f5412$3e3d8f0e$18286@news.arrownet.dk...
>> >> Det er jeg lidt usikker på.
>> >> Min faste ip er tilknyttet min router via dens wan mac adresse.
>> >> Supporten hos arrownet er nok først fra kl. 12 i dag.
>> >>
>> >> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
>> >> news:1e5d6$443f5259$3e3d84bb$15766@news.arrownet.dk...
>> >> > Nu har jeg sendt Arrownet en mail, da jeg tvivler på de er på
>> >> > arbejde
>> >> > idag.
>> >> >
>> >> > Men kommer i tanke om jeg har en fast IP-adresse til et netkort der
>> > sidder
>> >> > i
>> >> > en anden maskine, hvis jeg kloner det over i routeren, ville det
>> >> > ikke
>> > gøre
>> >> > det lettere ??
>> >> > Bare en tanke ?
>> >> >
>> >> > Søren D
>> >> >
>> >> > "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> >> > news:4abfd$443f4aee$3e3d8f0e$4935@news.arrownet.dk...
>> >> >> Har du haft kontakt til Arrownet, for at høre om de kan se din
> router?
>> >> >>
>> >> >> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
>> >> >> news:6776e$443e9d23$3e3d84bb$32523@news.arrownet.dk...
>> >> >> > Hej
>> >> >> >
>> >> >> > Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende mit problem
> med
>> >> >> > min
>> >> >> > router ?
>> >> >> >
>> >> >> > Jeg har igår købt en D-link DI-524 router med trådløst accespoint
> og
>> > 4
>> >> >> > ports
>> >> >> > switch, men lige meget hvad jeg gør kommer der ikke lys
> (aktivitet)
>> >> >> > i
>> >> > WAN
>> >> >> > porten.
>> >> >> > Har prøvet med 4 forskellige netkabler fra kabelmodem (samsung
>> >> > Inforanger
>> >> >> > SCM 120U) til router, men lige meget hjælper det ?
>> >> >> > Har kun haft lys i WAN, da jeg satte netkabel direkte mellem PC
>> >> >> > og
>> >> >> > WAN-port,
>> >> >> > bare fordi det var det sidste jeg endnu ikke havde prøvet ! (Og
>> >> >> > selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved power-on
>> >> >> > test)
>> >> >> >
>> >> >> > Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel til
>> >> > kabelmodem.
>> >> >> >
>> >> >> > Venlig hilsen
>> >> >> > Søren D
>> >> >> >
>> >> >> >
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >
>> >> >
>> >>
>> >>
>> >
>> >
>>
>>
>
>



SD (22-04-2006)
Kommentar
Fra : SD


Dato : 22-04-06 18:01

Tja...Arrownet vil ikke hjælpe mig !
Har lige talt med dem igen, efter at have prøvet løsningsforslaget fra
Dlink, som var at sætte netkabel direkte mellem WAN og en LAN-port for at se
om den tildelte IP-adresser og det gjorde den
Men hvis det var tilfældet var det internet udbyderen jeg skulle have fat i
vedrørende problemet !!!
Og de vil ikke yde support på det !!!!!!!!

Desværre er de eneste gange der overhovedet er lys i WAN porten og
aktivitet, er når man sætter kabel mellem WAN-port og PC eller fra WAN til
en af dens egen LAN-porte

Så nu er routeren pakket sammen igen og så må jeg prøve een fra et andet
mærke, f.eks Linksys som er samme mærke som min nuværende accespoint, som
kører uden problemer !

Men hold kæft hvor det her bare fucking sucks !!

Søren D


"Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4f47d$444a55de$5293f004$28678@news.arrownet.dk...
> Hej igen,
> så tror jeg løsningen er nær.
> Det drejer sig simtelthen om at få nulstillet macadresserne hos Arrownet.
> Har lige haft det samme problem hos en kunde. Var lige ved at blive idiot,
> da jeg kom i tanke om at jeg har haft det problem en gang før.
> En opringning til Arrownet og problemet var løst 4 min. efter.
>
> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:86707$444356d8$3e3d84bb$4805@news.arrownet.dk...
> > Nej desværre fik jeg ikke løst mit problem, trods alle mulige tiltag.

> > nu
> > må jeg vente på at Dlink vender tilbage, men en masse lort og krumspring
> > jeg
> > skal prøve af, for a få det til at virke !
> >
> > Desværre ved jeg dog lidt om computere, men hvad gør folk som er
> > nybegyndere
> > ??
> > De ved jo sjældent der er hjælp a hente i nyhedsgrupper, deres eneste
> > mulighed er vel at skulle tilbage til butikken, stå der og diskutere med
> > en
> > sælger i 2 timer, før de måske får en router emd samme fejl igen.
> >
> > Tro mig det har jeg prøvet !
> >
> > Det værste er,at hver gang jeg giver op med den nye router, sætter jeg
det
> > gamle accesspoint til igen, og bang den får en IP-adresse med det samme
og
> > kører bare.
> > Den nye router ænser bare ingen trafik på WAN porten, selv da den stod
> > tændt
> > med kabelmodem i 6 timer.
> >
> > Søren D
> >
> > "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:12607$444283b7$3e3d8f0e$26591@news.arrownet.dk...
> >> Tja, hvad skal man sige.
> >> Der kan jo være tale om hardware fejl.
> >> Håber du får løst dit problem.
> >> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> >> news:44695$443fc167$3e3d84bb$25479@news.arrownet.dk...
> >> > Tja nu har min nye router stået 6 timer koblet til mit kabelmodem og
> >> > den
> >> > har
> >> > stadig ikke fået en IP-adresse, tror ikke det sker sådan uden videre
> > mere.
> >> > Prøver at ringe til support, som det ser ud til også er i weekend og
> >> > helligdage
> >> >
> >> > Søren D
> >> > P.S Men tusind tak for hjælpen alle sammen.
> >> >
> >> > "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> >> > news:4175a$443f5412$3e3d8f0e$18286@news.arrownet.dk...
> >> >> Det er jeg lidt usikker på.
> >> >> Min faste ip er tilknyttet min router via dens wan mac adresse.
> >> >> Supporten hos arrownet er nok først fra kl. 12 i dag.
> >> >>
> >> >> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> >> >> news:1e5d6$443f5259$3e3d84bb$15766@news.arrownet.dk...
> >> >> > Nu har jeg sendt Arrownet en mail, da jeg tvivler på de er på
> >> >> > arbejde
> >> >> > idag.
> >> >> >
> >> >> > Men kommer i tanke om jeg har en fast IP-adresse til et netkort
der
> >> > sidder
> >> >> > i
> >> >> > en anden maskine, hvis jeg kloner det over i routeren, ville det
> >> >> > ikke
> >> > gøre
> >> >> > det lettere ??
> >> >> > Bare en tanke ?
> >> >> >
> >> >> > Søren D
> >> >> >
> >> >> > "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> >> >> > news:4abfd$443f4aee$3e3d8f0e$4935@news.arrownet.dk...
> >> >> >> Har du haft kontakt til Arrownet, for at høre om de kan se din
> > router?
> >> >> >>
> >> >> >> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> >> >> >> news:6776e$443e9d23$3e3d84bb$32523@news.arrownet.dk...
> >> >> >> > Hej
> >> >> >> >
> >> >> >> > Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende mit
problem
> > med
> >> >> >> > min
> >> >> >> > router ?
> >> >> >> >
> >> >> >> > Jeg har igår købt en D-link DI-524 router med trådløst
accespoint
> > og
> >> > 4
> >> >> >> > ports
> >> >> >> > switch, men lige meget hvad jeg gør kommer der ikke lys
> > (aktivitet)
> >> >> >> > i
> >> >> > WAN
> >> >> >> > porten.
> >> >> >> > Har prøvet med 4 forskellige netkabler fra kabelmodem (samsung
> >> >> > Inforanger
> >> >> >> > SCM 120U) til router, men lige meget hjælper det ?
> >> >> >> > Har kun haft lys i WAN, da jeg satte netkabel direkte mellem PC
> >> >> >> > og
> >> >> >> > WAN-port,
> >> >> >> > bare fordi det var det sidste jeg endnu ikke havde prøvet !
(Og
> >> >> >> > selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved power-on
> >> >> >> > test)
> >> >> >> >
> >> >> >> > Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel til
> >> >> > kabelmodem.
> >> >> >> >
> >> >> >> > Venlig hilsen
> >> >> >> > Søren D
> >> >> >> >
> >> >> >> >
> >> >> >>
> >> >> >>
> >> >> >
> >> >> >
> >> >>
> >> >>
> >> >
> >> >
> >>
> >>
> >
> >
>
>



Kingomand (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Kingomand


Dato : 22-04-06 21:22

Det fatter jeg ikke,
da jeg ringede ind var der overhovedet ingen problemer.
Arrownet jo er mange steder i landet, men det må være den samme support.
Jeg er lokal teknikker i mit område, der må også være en i dit.
Kan du ikke kontakte ham?


"SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a426c$444a60b4$3e3d84bb$13646@news.arrownet.dk...
> Tja...Arrownet vil ikke hjælpe mig !
> Har lige talt med dem igen, efter at have prøvet løsningsforslaget fra
> Dlink, som var at sætte netkabel direkte mellem WAN og en LAN-port for at
> se
> om den tildelte IP-adresser og det gjorde den
> Men hvis det var tilfældet var det internet udbyderen jeg skulle have fat
> i
> vedrørende problemet !!!
> Og de vil ikke yde support på det !!!!!!!!
>
> Desværre er de eneste gange der overhovedet er lys i WAN porten og
> aktivitet, er når man sætter kabel mellem WAN-port og PC eller fra WAN til
> en af dens egen LAN-porte
>
> Så nu er routeren pakket sammen igen og så må jeg prøve een fra et andet
> mærke, f.eks Linksys som er samme mærke som min nuværende accespoint, som
> kører uden problemer !
>
> Men hold kæft hvor det her bare fucking sucks !!
>
> Søren D
>
>
> "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4f47d$444a55de$5293f004$28678@news.arrownet.dk...
>> Hej igen,
>> så tror jeg løsningen er nær.
>> Det drejer sig simtelthen om at få nulstillet macadresserne hos Arrownet.
>> Har lige haft det samme problem hos en kunde. Var lige ved at blive
>> idiot,
>> da jeg kom i tanke om at jeg har haft det problem en gang før.
>> En opringning til Arrownet og problemet var løst 4 min. efter.
>>
>> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:86707$444356d8$3e3d84bb$4805@news.arrownet.dk...
>> > Nej desværre fik jeg ikke løst mit problem, trods alle mulige tiltag.
> Så
>> > nu
>> > må jeg vente på at Dlink vender tilbage, men en masse lort og
>> > krumspring
>> > jeg
>> > skal prøve af, for a få det til at virke !
>> >
>> > Desværre ved jeg dog lidt om computere, men hvad gør folk som er
>> > nybegyndere
>> > ??
>> > De ved jo sjældent der er hjælp a hente i nyhedsgrupper, deres eneste
>> > mulighed er vel at skulle tilbage til butikken, stå der og diskutere
>> > med
>> > en
>> > sælger i 2 timer, før de måske får en router emd samme fejl igen.
>> >
>> > Tro mig det har jeg prøvet !
>> >
>> > Det værste er,at hver gang jeg giver op med den nye router, sætter jeg
> det
>> > gamle accesspoint til igen, og bang den får en IP-adresse med det samme
> og
>> > kører bare.
>> > Den nye router ænser bare ingen trafik på WAN porten, selv da den stod
>> > tændt
>> > med kabelmodem i 6 timer.
>> >
>> > Søren D
>> >
>> > "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> > news:12607$444283b7$3e3d8f0e$26591@news.arrownet.dk...
>> >> Tja, hvad skal man sige.
>> >> Der kan jo være tale om hardware fejl.
>> >> Håber du får løst dit problem.
>> >> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
>> >> news:44695$443fc167$3e3d84bb$25479@news.arrownet.dk...
>> >> > Tja nu har min nye router stået 6 timer koblet til mit kabelmodem og
>> >> > den
>> >> > har
>> >> > stadig ikke fået en IP-adresse, tror ikke det sker sådan uden videre
>> > mere.
>> >> > Prøver at ringe til support, som det ser ud til også er i weekend og
>> >> > helligdage
>> >> >
>> >> > Søren D
>> >> > P.S Men tusind tak for hjælpen alle sammen.
>> >> >
>> >> > "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> >> > news:4175a$443f5412$3e3d8f0e$18286@news.arrownet.dk...
>> >> >> Det er jeg lidt usikker på.
>> >> >> Min faste ip er tilknyttet min router via dens wan mac adresse.
>> >> >> Supporten hos arrownet er nok først fra kl. 12 i dag.
>> >> >>
>> >> >> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
>> >> >> news:1e5d6$443f5259$3e3d84bb$15766@news.arrownet.dk...
>> >> >> > Nu har jeg sendt Arrownet en mail, da jeg tvivler på de er på
>> >> >> > arbejde
>> >> >> > idag.
>> >> >> >
>> >> >> > Men kommer i tanke om jeg har en fast IP-adresse til et netkort
> der
>> >> > sidder
>> >> >> > i
>> >> >> > en anden maskine, hvis jeg kloner det over i routeren, ville det
>> >> >> > ikke
>> >> > gøre
>> >> >> > det lettere ??
>> >> >> > Bare en tanke ?
>> >> >> >
>> >> >> > Søren D
>> >> >> >
>> >> >> > "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> >> >> > news:4abfd$443f4aee$3e3d8f0e$4935@news.arrownet.dk...
>> >> >> >> Har du haft kontakt til Arrownet, for at høre om de kan se din
>> > router?
>> >> >> >>
>> >> >> >> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
>> >> >> >> news:6776e$443e9d23$3e3d84bb$32523@news.arrownet.dk...
>> >> >> >> > Hej
>> >> >> >> >
>> >> >> >> > Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende mit
> problem
>> > med
>> >> >> >> > min
>> >> >> >> > router ?
>> >> >> >> >
>> >> >> >> > Jeg har igår købt en D-link DI-524 router med trådløst
> accespoint
>> > og
>> >> > 4
>> >> >> >> > ports
>> >> >> >> > switch, men lige meget hvad jeg gør kommer der ikke lys
>> > (aktivitet)
>> >> >> >> > i
>> >> >> > WAN
>> >> >> >> > porten.
>> >> >> >> > Har prøvet med 4 forskellige netkabler fra kabelmodem (samsung
>> >> >> > Inforanger
>> >> >> >> > SCM 120U) til router, men lige meget hjælper det ?
>> >> >> >> > Har kun haft lys i WAN, da jeg satte netkabel direkte mellem
>> >> >> >> > PC
>> >> >> >> > og
>> >> >> >> > WAN-port,
>> >> >> >> > bare fordi det var det sidste jeg endnu ikke havde prøvet !
> (Og
>> >> >> >> > selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved
>> >> >> >> > power-on
>> >> >> >> > test)
>> >> >> >> >
>> >> >> >> > Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel til
>> >> >> > kabelmodem.
>> >> >> >> >
>> >> >> >> > Venlig hilsen
>> >> >> >> > Søren D
>> >> >> >> >
>> >> >> >> >
>> >> >> >>
>> >> >> >>
>> >> >> >
>> >> >> >
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >
>> >> >
>> >>
>> >>
>> >
>> >
>>
>>
>
>



Kingomand (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Kingomand


Dato : 22-04-06 21:26

Og jeg tror ikke det løser dit problem. Jeg skiftede fra Dlink'en til
Netgear.
Problemet var der stadig. Bed om at få nulstillet de wan mac adresser de kan
se i deres system.

"Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:42ed6$444a906c$5293f004$11425@news.arrownet.dk...
> Det fatter jeg ikke,
> da jeg ringede ind var der overhovedet ingen problemer.
> Arrownet jo er mange steder i landet, men det må være den samme support.
> Jeg er lokal teknikker i mit område, der må også være en i dit.
> Kan du ikke kontakte ham?
>
>
> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:a426c$444a60b4$3e3d84bb$13646@news.arrownet.dk...
>> Tja...Arrownet vil ikke hjælpe mig !
>> Har lige talt med dem igen, efter at have prøvet løsningsforslaget fra
>> Dlink, som var at sætte netkabel direkte mellem WAN og en LAN-port for at
>> se
>> om den tildelte IP-adresser og det gjorde den
>> Men hvis det var tilfældet var det internet udbyderen jeg skulle have fat
>> i
>> vedrørende problemet !!!
>> Og de vil ikke yde support på det !!!!!!!!
>>
>> Desværre er de eneste gange der overhovedet er lys i WAN porten og
>> aktivitet, er når man sætter kabel mellem WAN-port og PC eller fra WAN
>> til
>> en af dens egen LAN-porte
>>
>> Så nu er routeren pakket sammen igen og så må jeg prøve een fra et andet
>> mærke, f.eks Linksys som er samme mærke som min nuværende accespoint, som
>> kører uden problemer !
>>
>> Men hold kæft hvor det her bare fucking sucks !!
>>
>> Søren D
>>
>>
>> "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4f47d$444a55de$5293f004$28678@news.arrownet.dk...
>>> Hej igen,
>>> så tror jeg løsningen er nær.
>>> Det drejer sig simtelthen om at få nulstillet macadresserne hos
>>> Arrownet.
>>> Har lige haft det samme problem hos en kunde. Var lige ved at blive
>>> idiot,
>>> da jeg kom i tanke om at jeg har haft det problem en gang før.
>>> En opringning til Arrownet og problemet var løst 4 min. efter.
>>>
>>> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:86707$444356d8$3e3d84bb$4805@news.arrownet.dk...
>>> > Nej desværre fik jeg ikke løst mit problem, trods alle mulige tiltag.
>> Så
>>> > nu
>>> > må jeg vente på at Dlink vender tilbage, men en masse lort og
>>> > krumspring
>>> > jeg
>>> > skal prøve af, for a få det til at virke !
>>> >
>>> > Desværre ved jeg dog lidt om computere, men hvad gør folk som er
>>> > nybegyndere
>>> > ??
>>> > De ved jo sjældent der er hjælp a hente i nyhedsgrupper, deres eneste
>>> > mulighed er vel at skulle tilbage til butikken, stå der og diskutere
>>> > med
>>> > en
>>> > sælger i 2 timer, før de måske får en router emd samme fejl igen.
>>> >
>>> > Tro mig det har jeg prøvet !
>>> >
>>> > Det værste er,at hver gang jeg giver op med den nye router, sætter jeg
>> det
>>> > gamle accesspoint til igen, og bang den får en IP-adresse med det
>>> > samme
>> og
>>> > kører bare.
>>> > Den nye router ænser bare ingen trafik på WAN porten, selv da den stod
>>> > tændt
>>> > med kabelmodem i 6 timer.
>>> >
>>> > Søren D
>>> >
>>> > "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>> > news:12607$444283b7$3e3d8f0e$26591@news.arrownet.dk...
>>> >> Tja, hvad skal man sige.
>>> >> Der kan jo være tale om hardware fejl.
>>> >> Håber du får løst dit problem.
>>> >> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> >> news:44695$443fc167$3e3d84bb$25479@news.arrownet.dk...
>>> >> > Tja nu har min nye router stået 6 timer koblet til mit kabelmodem
>>> >> > og
>>> >> > den
>>> >> > har
>>> >> > stadig ikke fået en IP-adresse, tror ikke det sker sådan uden
>>> >> > videre
>>> > mere.
>>> >> > Prøver at ringe til support, som det ser ud til også er i weekend
>>> >> > og
>>> >> > helligdage
>>> >> >
>>> >> > Søren D
>>> >> > P.S Men tusind tak for hjælpen alle sammen.
>>> >> >
>>> >> > "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>> >> > news:4175a$443f5412$3e3d8f0e$18286@news.arrownet.dk...
>>> >> >> Det er jeg lidt usikker på.
>>> >> >> Min faste ip er tilknyttet min router via dens wan mac adresse.
>>> >> >> Supporten hos arrownet er nok først fra kl. 12 i dag.
>>> >> >>
>>> >> >> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> >> >> news:1e5d6$443f5259$3e3d84bb$15766@news.arrownet.dk...
>>> >> >> > Nu har jeg sendt Arrownet en mail, da jeg tvivler på de er på
>>> >> >> > arbejde
>>> >> >> > idag.
>>> >> >> >
>>> >> >> > Men kommer i tanke om jeg har en fast IP-adresse til et netkort
>> der
>>> >> > sidder
>>> >> >> > i
>>> >> >> > en anden maskine, hvis jeg kloner det over i routeren, ville det
>>> >> >> > ikke
>>> >> > gøre
>>> >> >> > det lettere ??
>>> >> >> > Bare en tanke ?
>>> >> >> >
>>> >> >> > Søren D
>>> >> >> >
>>> >> >> > "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>> >> >> > news:4abfd$443f4aee$3e3d8f0e$4935@news.arrownet.dk...
>>> >> >> >> Har du haft kontakt til Arrownet, for at høre om de kan se din
>>> > router?
>>> >> >> >>
>>> >> >> >> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> >> >> >> news:6776e$443e9d23$3e3d84bb$32523@news.arrownet.dk...
>>> >> >> >> > Hej
>>> >> >> >> >
>>> >> >> >> > Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende mit
>> problem
>>> > med
>>> >> >> >> > min
>>> >> >> >> > router ?
>>> >> >> >> >
>>> >> >> >> > Jeg har igår købt en D-link DI-524 router med trådløst
>> accespoint
>>> > og
>>> >> > 4
>>> >> >> >> > ports
>>> >> >> >> > switch, men lige meget hvad jeg gør kommer der ikke lys
>>> > (aktivitet)
>>> >> >> >> > i
>>> >> >> > WAN
>>> >> >> >> > porten.
>>> >> >> >> > Har prøvet med 4 forskellige netkabler fra kabelmodem
>>> >> >> >> > (samsung
>>> >> >> > Inforanger
>>> >> >> >> > SCM 120U) til router, men lige meget hjælper det ?
>>> >> >> >> > Har kun haft lys i WAN, da jeg satte netkabel direkte mellem
>>> >> >> >> > PC
>>> >> >> >> > og
>>> >> >> >> > WAN-port,
>>> >> >> >> > bare fordi det var det sidste jeg endnu ikke havde prøvet !
>> (Og
>>> >> >> >> > selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved
>>> >> >> >> > power-on
>>> >> >> >> > test)
>>> >> >> >> >
>>> >> >> >> > Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel til
>>> >> >> > kabelmodem.
>>> >> >> >> >
>>> >> >> >> > Venlig hilsen
>>> >> >> >> > Søren D
>>> >> >> >> >
>>> >> >> >> >
>>> >> >> >>
>>> >> >> >>
>>> >> >> >
>>> >> >> >
>>> >> >>
>>> >> >>
>>> >> >
>>> >> >
>>> >>
>>> >>
>>> >
>>> >
>>>
>>>
>>
>>
>
>



SD (23-04-2006)
Kommentar
Fra : SD


Dato : 23-04-06 10:10

Den ene af dem jeg talte med i telefonen hos Arrownet var også superflink og
hjælpsom, ham jeg tale med 20 minutter efter var et dumt svin !
Og ham jeg talte med igår havde vidst været for længe i support jobbet, han
lød som om han var træt af livet
Det jeg ikke kan forstå er hvorfor LED'en i WAN bare blinker een gang når
jeg sætter den til modemmet, det er som om det er de forkerte netkabler jeg
bruger ??
Men har prøvet med 4 forskellige, inklusiv det der fulgte med routeren og
det der altid har siddet mellem accespoint og kabelmodem ?
Routeren skulle selv kunne finde ud af om man bruger lige eller krydset
netkabel.

Søren D

"Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:c5b93$444a916b$5293f004$12377@news.arrownet.dk...
> Og jeg tror ikke det løser dit problem. Jeg skiftede fra Dlink'en til
> Netgear.
> Problemet var der stadig. Bed om at få nulstillet de wan mac adresser de
kan
> se i deres system.
>
> "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:42ed6$444a906c$5293f004$11425@news.arrownet.dk...
> > Det fatter jeg ikke,
> > da jeg ringede ind var der overhovedet ingen problemer.
> > Arrownet jo er mange steder i landet, men det må være den samme support.
> > Jeg er lokal teknikker i mit område, der må også være en i dit.
> > Kan du ikke kontakte ham?
> >
> >
> > "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:a426c$444a60b4$3e3d84bb$13646@news.arrownet.dk...
> >> Tja...Arrownet vil ikke hjælpe mig !
> >> Har lige talt med dem igen, efter at have prøvet løsningsforslaget fra
> >> Dlink, som var at sætte netkabel direkte mellem WAN og en LAN-port for
at
> >> se
> >> om den tildelte IP-adresser og det gjorde den
> >> Men hvis det var tilfældet var det internet udbyderen jeg skulle have
fat
> >> i
> >> vedrørende problemet !!!
> >> Og de vil ikke yde support på det !!!!!!!!
> >>
> >> Desværre er de eneste gange der overhovedet er lys i WAN porten og
> >> aktivitet, er når man sætter kabel mellem WAN-port og PC eller fra WAN
> >> til
> >> en af dens egen LAN-porte
> >>
> >> Så nu er routeren pakket sammen igen og så må jeg prøve een fra et
andet
> >> mærke, f.eks Linksys som er samme mærke som min nuværende accespoint,
som
> >> kører uden problemer !
> >>
> >> Men hold kæft hvor det her bare fucking sucks !!
> >>
> >> Søren D
> >>
> >>
> >> "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> >> news:4f47d$444a55de$5293f004$28678@news.arrownet.dk...
> >>> Hej igen,
> >>> så tror jeg løsningen er nær.
> >>> Det drejer sig simtelthen om at få nulstillet macadresserne hos
> >>> Arrownet.
> >>> Har lige haft det samme problem hos en kunde. Var lige ved at blive
> >>> idiot,
> >>> da jeg kom i tanke om at jeg har haft det problem en gang før.
> >>> En opringning til Arrownet og problemet var løst 4 min. efter.
> >>>
> >>> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> >>> news:86707$444356d8$3e3d84bb$4805@news.arrownet.dk...
> >>> > Nej desværre fik jeg ikke løst mit problem, trods alle mulige
tiltag.
> >> Så
> >>> > nu
> >>> > må jeg vente på at Dlink vender tilbage, men en masse lort og
> >>> > krumspring
> >>> > jeg
> >>> > skal prøve af, for a få det til at virke !
> >>> >
> >>> > Desværre ved jeg dog lidt om computere, men hvad gør folk som er
> >>> > nybegyndere
> >>> > ??
> >>> > De ved jo sjældent der er hjælp a hente i nyhedsgrupper, deres
eneste
> >>> > mulighed er vel at skulle tilbage til butikken, stå der og diskutere
> >>> > med
> >>> > en
> >>> > sælger i 2 timer, før de måske får en router emd samme fejl igen.
> >>> >
> >>> > Tro mig det har jeg prøvet !
> >>> >
> >>> > Det værste er,at hver gang jeg giver op med den nye router, sætter
jeg
> >> det
> >>> > gamle accesspoint til igen, og bang den får en IP-adresse med det
> >>> > samme
> >> og
> >>> > kører bare.
> >>> > Den nye router ænser bare ingen trafik på WAN porten, selv da den
stod
> >>> > tændt
> >>> > med kabelmodem i 6 timer.
> >>> >
> >>> > Søren D
> >>> >
> >>> > "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> >>> > news:12607$444283b7$3e3d8f0e$26591@news.arrownet.dk...
> >>> >> Tja, hvad skal man sige.
> >>> >> Der kan jo være tale om hardware fejl.
> >>> >> Håber du får løst dit problem.
> >>> >> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> >>> >> news:44695$443fc167$3e3d84bb$25479@news.arrownet.dk...
> >>> >> > Tja nu har min nye router stået 6 timer koblet til mit kabelmodem
> >>> >> > og
> >>> >> > den
> >>> >> > har
> >>> >> > stadig ikke fået en IP-adresse, tror ikke det sker sådan uden
> >>> >> > videre
> >>> > mere.
> >>> >> > Prøver at ringe til support, som det ser ud til også er i weekend
> >>> >> > og
> >>> >> > helligdage
> >>> >> >
> >>> >> > Søren D
> >>> >> > P.S Men tusind tak for hjælpen alle sammen.
> >>> >> >
> >>> >> > "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> >>> >> > news:4175a$443f5412$3e3d8f0e$18286@news.arrownet.dk...
> >>> >> >> Det er jeg lidt usikker på.
> >>> >> >> Min faste ip er tilknyttet min router via dens wan mac adresse.
> >>> >> >> Supporten hos arrownet er nok først fra kl. 12 i dag.
> >>> >> >>
> >>> >> >> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> >>> >> >> news:1e5d6$443f5259$3e3d84bb$15766@news.arrownet.dk...
> >>> >> >> > Nu har jeg sendt Arrownet en mail, da jeg tvivler på de er på
> >>> >> >> > arbejde
> >>> >> >> > idag.
> >>> >> >> >
> >>> >> >> > Men kommer i tanke om jeg har en fast IP-adresse til et
netkort
> >> der
> >>> >> > sidder
> >>> >> >> > i
> >>> >> >> > en anden maskine, hvis jeg kloner det over i routeren, ville
det
> >>> >> >> > ikke
> >>> >> > gøre
> >>> >> >> > det lettere ??
> >>> >> >> > Bare en tanke ?
> >>> >> >> >
> >>> >> >> > Søren D
> >>> >> >> >
> >>> >> >> > "Kingomand" <finnthor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> >>> >> >> > news:4abfd$443f4aee$3e3d8f0e$4935@news.arrownet.dk...
> >>> >> >> >> Har du haft kontakt til Arrownet, for at høre om de kan se
din
> >>> > router?
> >>> >> >> >>
> >>> >> >> >> "SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> >>> >> >> >> news:6776e$443e9d23$3e3d84bb$32523@news.arrownet.dk...
> >>> >> >> >> > Hej
> >>> >> >> >> >
> >>> >> >> >> > Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende mit
> >> problem
> >>> > med
> >>> >> >> >> > min
> >>> >> >> >> > router ?
> >>> >> >> >> >
> >>> >> >> >> > Jeg har igår købt en D-link DI-524 router med trådløst
> >> accespoint
> >>> > og
> >>> >> > 4
> >>> >> >> >> > ports
> >>> >> >> >> > switch, men lige meget hvad jeg gør kommer der ikke lys
> >>> > (aktivitet)
> >>> >> >> >> > i
> >>> >> >> > WAN
> >>> >> >> >> > porten.
> >>> >> >> >> > Har prøvet med 4 forskellige netkabler fra kabelmodem
> >>> >> >> >> > (samsung
> >>> >> >> > Inforanger
> >>> >> >> >> > SCM 120U) til router, men lige meget hjælper det ?
> >>> >> >> >> > Har kun haft lys i WAN, da jeg satte netkabel direkte
mellem
> >>> >> >> >> > PC
> >>> >> >> >> > og
> >>> >> >> >> > WAN-port,
> >>> >> >> >> > bare fordi det var det sidste jeg endnu ikke havde prøvet !
> >> (Og
> >>> >> >> >> > selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved
> >>> >> >> >> > power-on
> >>> >> >> >> > test)
> >>> >> >> >> >
> >>> >> >> >> > Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel
til
> >>> >> >> > kabelmodem.
> >>> >> >> >> >
> >>> >> >> >> > Venlig hilsen
> >>> >> >> >> > Søren D
> >>> >> >> >> >
> >>> >> >> >> >
> >>> >> >> >>
> >>> >> >> >>
> >>> >> >> >
> >>> >> >> >
> >>> >> >>
> >>> >> >>
> >>> >> >
> >>> >> >
> >>> >>
> >>> >>
> >>> >
> >>> >
> >>>
> >>>
> >>
> >>
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste