Placering af billede i DIV
Fra : Nederbasse

Dato : 20-05-06 19:09

Hej
I en div som allerede indeholder en menu vil jeg gerne placere et billede i
bunden af denne div
Uanset hvad jeg gør virker det ikke rigtigt
Jeg har bl.a. prøvet med en nested div og vertical-aling
Hvordan skal der lige skrues sammen ?

<LarsN />
www.neder.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-05-06 23:35

Nederbasse wrote:
> [...]
> bunden af denne div
> Uanset hvad jeg gør virker det ikke rigtigt
> Jeg har bl.a. prøvet med en nested div og vertical-aling

To måder:
1.
Hvis du har en absolut højde på div'en:

div#divID img#pix {
position:absolute;
width:whatever;
height:whatever;
left:0;
bottom:0;
}

2.
Hvis du ikke har en absolut højde på div'en:

div#divID {
background-image:billede.jpg;
background-position: left bottom;
background-repeat:no-repeat;
}

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Nederbasse

Dato : 22-05-06 09:25

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> To måder:
> 1.
> Hvis du har en absolut højde på div'en:
>
> div#divID img#pix {
> position:absolute;
> width:whatever;
> height:whatever;
> left:0;
> bottom:0;
> }
>
> 2.
> Hvis du ikke har en absolut højde på div'en:

> [...]

Virker stadig ikke
Se http://www.neder.dk/test/

LarsN

Fra : per christoffersen

Dato : 22-05-06 09:39

"Nederbasse" <ln@noham.dk> skrev i en meddelelse
> Virker stadig ikke
> Se http://www.neder.dk/test/

Flyt dit baggrundsbillede til menu-div og drop menupix-div.
som det er nu placerer du baggrundsbilledet i en div, der ligger inde i
menu, og der placerer den ikke i bunden af menu.

/Per