Problemer med print
Fra : Lars

Dato : 17-05-06 08:27

www.vih.dk/langekurser/ har jeg problemer med udskrifter - altså
print. Faktisk skrives kun Vejle Idrætshøjskole ud på printet. Det
undrer mig, og jeg tænkte, om der er nogen, der måske kan hjælpe.

--
Lars Olesen

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 17-05-06 11:02

Prøv at validere din HTML hos http://validator.w3.org/ Der er mange
fejl. Når du har rettet de 10 første fejl så vend tilbage og ret de 10
næste den finder. Fortsæt til der ikke er flere fejl. Derefter kan du
så validere dine CSS Stylesheets http://jigsaw.w3.org/
Hvis siden stadig ikke printer korrekt efter du har rettet alle de
fundne fejl så vend tilbage her til gruppen. Indtil da vil det være
spild af tid at prøve at se hvad der ellers kan være galt.

Fra : Lars

Dato : 17-05-06 14:02

Ups, havde glemt en tr i en php-løkke. Men nu er der vist ingen
html-fejl, og der er kun en enkelt css-fejl (opacity). Hvordan skal det
egentlig laves i stedet, når den stædigt fastholder at sådan en
værdi ikke findes?

Jeg har forsøgt at fjerne stylesheetet, men kan stadig ikke printe.

Fra : Per Rasmussen

Dato : 17-05-06 22:04

Lars wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> værdi ikke findes?
>
> Jeg har forsøgt at fjerne stylesheetet, men kan stadig ikke printe.

Når du i din print.css har display: none; stående i nogle divs på siden,
så kommer de ikke med på printet.

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-05-06 23:13

Lars wrote:
> ...og der er kun en enkelt css-fejl (opacity). Hvordan skal
> det egentlig laves i stedet, når den stædigt fastholder at sådan en
> værdi ikke findes?

Du validerer bare css efter css3-normen, så bliver det godkendt.

Indsæt denne linje på siden:

<a
href="http://jigsaw.w3.org/css-validator/check/referer?profile=css3">Valider
css</a>

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Lars

Dato : 19-05-06 10:31

> Når du i din print.css har display: none; stående i nogle divs på siden,
> så kommer de ikke med på printet.

Ja, det er jeg med på, men de divs, jeg ikke har display:none; på
printes jo heller ikke :D

--
Lars

Fra : Per Rasmussen

Dato : 20-05-06 09:46

> Ja, det er jeg med på, men de divs, jeg ikke har display:none; på
> printes jo heller ikke :D
>
> --
> Lars

Men for mig at se er det i dem at det der skal printes ud ligger.