Link til netbutik i et nyt vindue
Fra : Britt Sanne Frederik~

Dato : 06-05-06 20:59

Hej!

Jeg har problemer med et link til min netbutik fra hjemmesiden
www.bagge-mikk.dk. Jeg ønsker, at den skal åbne i nyt vindue, men
kan ikke få det til at virke? Det samme problem har jeg fx også
med gæstebogen. Jeg kan en smule html, men ellers er siden
oprindeligt lavet i CMS (Dynamic Web) på et kursus og så flyttet
over i Frontpage. Butikken er en færdig pakkeløsning fra
shoppingzone (hvis nok i javascript?) så vidt jeg kan se, og jeg
kan desværre ikke bruge tilbage-pilen for at komme tilbage til
forsiden på www. bagge-mikk.dk
Jeg håber, at det er nogle, som kan hjælpe mig med at få rettet
fejlene.
mvh
Britt

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Robert Nielsen

Dato : 06-05-06 21:17

>og jeg kan desværre ikke bruge tilbage-pilen for at komme tilbage
>til forsiden på www. bagge-mikk.dk

jeg bruger Firefox 1.5, og jeg har intet problem med at tage rundt
på din side og komme tilbage ved hjælp af pilene. Heller ikke fra
gæstebogen.

Fra : Britt Sanne Frederik~

Dato : 06-05-06 21:27

Robert Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> på din side og komme tilbage ved hjælp af pilene. >
> --
Jeg bruger explorer og har ikke internt problemer med pilene på
www.bagge-mikk.dk. Problemet opstår, når jeg vil tilbage fra
netbutikken på shoppingzone, så kan jeg ikke bruge pilene?

Fra : Per Rasmussen

Dato : 06-05-06 22:07

Britt Sanne Frederiksen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg bruger explorer og har ikke internt problemer med pilene på
> www.bagge-mikk.dk. Problemet opstår, når jeg vil tilbage fra
> netbutikken på shoppingzone, så kan jeg ikke bruge pilene?

2 hurtige klik på tilbageknappen i IE, så kommer du tilbage

PerR

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 07-05-06 19:18

> [...]
> www.bagge-mikk.dk. Problemet opstår, når jeg vil tilbage fra
> netbutikken på shoppingzone, så kan jeg ikke bruge pilene?

Problemet er regulært nok, men et par hurtige klik løser problemet. Men det
virkelige problem er, at du tror at programmer kan lave det, du selv burde
gøre Sandheden er at sådanne programmer findes ikke endnu. Det kan godt
nok se pænt ud på overfladen, både i IE og andre browsere og alligevel
fungerer det kun under bestemte forudsætninger, disse forudsætninger har du
ingen mulighed for at kende og små muligheder for, at gennemskue med mindre
du selv kan kode hver eneste linie.

Sagt på en anden måde, hvis du skal have det til at fungere, så må du kode
det selv og forstå hvorledes koden virker. Det er ikke så svært, hvis du gør
et alvorligt forsøg, vil du få masser af hjælp i webdesign grupperne.

Hvis du følgere grupperne dagligt mens du arbejder vil det tage mellem 3 og
6 måneder at lære det grundlæggende. Men undervejs vil du også lære en række
mere avancerede ting, der gør dig i stand til at få bedre udbytte af de
kræfter du bruger på din side.

Der er ingen nemme veje og selv om du havde været tyve, blondine og havde
store patter, så ville du stadig komme til at svede blod. Der er dem der
mener det er nemt, det gør jeg ikke, tværtimod.

Velfungerende hjemmesider kræver hårdt arbejde, blod, sved og tårer og de
bliver aldrig perfekte

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Det er brugeren der bestemmer http://www.webtilgængelighed.dk (på
dansk) = http://www.webaccessibility.dk (in english) Last: revision:

Fra : Britt Sanne Frederik~

Dato : 07-05-06 20:38

Johnny Winther Ronnenberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> bliver aldrig perfekte
>
> Ja, jeg har været doven...siden er, som sagt, lavet i cms på et kursus, og
jeg valgte den nemme løsning, men som så ikke virker optimalt på grund af
diverse fejl.
Jeg har faktisk taget et kursus i html via www.netskolen.dk, men det er dog
begrænset, hvad jeg kan.
Hvordan vil du anbefale mig at gribe det an? Hvilke programmer fx?
Jeg er interesseret i at lære noget mere og har også kigget lidt på tutorials
på siden.

Mvh
Britt

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-05-06 01:34

Britt Sanne Frederiksen skrev:

> Jeg har faktisk taget et kursus i html via
> www.netskolen.dk, men det er dog begrænset, hvad jeg
> kan.

Netskolen.dk er ikke ændret siden 2001, det bliver hurtigt
håbløst forældet

> Hvordan vil du anbefale mig at gribe det an?

Dit problem skyldes en fejl på http://shoppingzone.dk, som
du ikke kan lave om på, de har en masse javascriptkode i
deres shoppingmodul som gør at du ikke kan komme tilbage.

Den eneste måde er at få dem til at lave om på det, eller
finde noget andet.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 09-05-06 19:36

> jeg valgte den nemme løsning, men som så ikke virker optimalt på
> grund af diverse fejl.
> Jeg har faktisk taget et kursus i html via www.netskolen.dk, men det
> er dog begrænset, hvad jeg kan.

Så glem hvad du tror du kan Start fra bunden af og konstruer en skabelon
side der er fuldt funktionel og maks tre forskellige sider baseret på den.
Og test dem, til du er blå i hovedet og dine øjne ophovnede og røde

> Hvordan vil du anbefale mig at gribe det an? Hvilke programmer fx?
> Jeg er interesseret i at lære noget mere og har også kigget lidt på
> tutorials på siden.

Faktisk er du i gode hænder på html.dk hvor der er nogel glimrende
tutorials, når du har fået dem til at fungere. så er næste niveau
hjemmesideskolen.dk og tredie klasse er webdesign101.dk. I anden og tredie
klasse kan du småt begynde på ASP (til webshoppen) og det er der en speciel
webdesign gruppe til og der er de i almindelighed meget hjælpsomme specielt
hvis de kan se at folk virkelig prøver på at gøre det selv. Det gælder
forøvrigt alle de danske webdesigngrupper og såmænd også nogle udenlandske
grupper.

Bemærk venligst at du skriver fra html.dk, men du skriver i en nyhedsgruppe
og ikke i et forum. Du vil med fordel kunne bruge en rigtig nyhedslæser, det
vil gøre det nemmere for dig at følge en diskution gennem længere tid.

Programmer? Jeg anbefaler NotePad, EditPlus, TextPad. Efter min mening er
EditPlus den bedste editor til en begynder i manuel kodning. Men der er
rigtig mange meninger om den sag

Men start med en skabelon, test den og valider den, så er du længere end du
tror. Tag udgangspunkt i en af dine eksisterende sider og så ret og tilpas
indtil den sidder i øjet. Spørg og tag al kritik til dig og så går det meget
hurtigere

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : jopa

Dato : 06-05-06 21:41

Britt Sanne Frederiksen skriblede bla:
> [...]
> www.bagge-mikk.dk. Jeg ønsker, at den skal åbne i nyt vindue, men
> kan ikke få det til at virke? Det samme problem har jeg fx også

Hejsa
Det ultimative vil da være at inkludere både butik og gæstebog i selve
hjemmesiden.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk