Det indsatte ses ikke i Redigering
Fra : Hans Peter Pretsch

Dato : 03-05-06 13:48

I Menuen under HP-BANNER på min HP:
http://gaza-veteraner-fn-hold-13.webbyen.dk/ , nederst på siden
,kan ses de Banner fra TradeDoubler, som jeg forsøger at
indsætte.
Hvordan kan jeg få dem synlige i Rediger ?, ligesom de andre
ting, for at placere dem rigtig.
M.v.h. Hans Pretsch (70 År og Ny, første gang her!)
NB Ting indsat fra Webbyen, er synlige i Rediger.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Louis

Dato : 03-05-06 14:47

> Hvordan kan jeg få dem synlige i Rediger

Hvad mener du med "synlige i Rediger"?

Jeg kan se, at du laver din hjemmeside i Word. Dette er et glimrende
tekstbehandlingsprogram, men det egner sig ikke til fremstilling af
websider. Kildekoden bliver uoverskuelig og rodet, og jeg tror ikke, at der
er nogen, der kan gennemskue koden.
I dette forum laver folk som udgangspunkt deres hjemmesider fra bunden af,
dvs. med en forholdsvis simpel editor, og der tages tages udgangspunkt i
kildekoden. Det er ok, at spørge om hjælp, men det forventes, at hjemmesiden
validerer de standarder, der er fastsat af W3C http://validator.w3.org/. Din
side kan ikke valideres.

Louise

Fra : Hans Peter Pretsch

Dato : 03-05-06 15:37

Det lyder som om I er for Professionelle til at forstå almindeligt sprog og til
at kunne hjælpe mig.
Jeg har ikke brugt Word, men FrontPage, da mit kendskab til HTML, desværre
endnu er meget begrænset. Det kommer med alderen, så når jeg bliver 20 År ældre
og nærmer mig de 100 År, kan jeg måske være med.
Med synlig mener jeg, at normalt kan det ses i Designeren, som jeg kalder
Rediger Siden, efter at det er lagt ind i HTML, der kan jeg så se om det er
anbragt rigtig, hvad jeg ikke kan i dette tilfælde.
Jeg vil så gerne vide hvad jeg skal gøre, for at få de fire el. evt. fem Banner
sat ind på en linie efter hinanden og ikke under hinanden og hvorfor de ikke
kan ses i Designeren.
M.v.h.HP

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-06 16:15

"Hans Peter Pretsch" <hpp59@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder som om I er for Professionelle til at forstå almindeligt sprog
> og til
> at kunne hjælpe mig.

Ikke nødvendigvis - det er bare for uoverskuelig at skulle fejlrette i
sådanne koder

> Jeg har ikke brugt Word, men FrontPage, da mit kendskab til HTML, desværre
> endnu er meget begrænset.

Så tror jeg du får mere hjælp i frontpage gruppen:

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Knud

Dato : 04-05-06 02:16

Hej Hans Peter.
"Hans Peter Pretsch" <hpp59@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder som om I er for Professionelle til at forstå almindeligt sprog
> og til
[snip]
Godt gået, det er ikke hver dag en mand på syvti prøver på dette.

> M.v.h.HP

Ved ikke om du har fjernet din side? Men jeg kan ikke lige se den.
Når du starter på at lave hjemmeside nu, så prøv at lave noget i en
teksteditor, Frontpage duer ikke til at lave hjemmesider med.
Hvis du bruger et par timer på www.html.dk eller www.hjemmesideskolen.dk
fanger du den meget hurtigt.
Du vil med garanti aflevere hele din pension tilbage, for at blive 40 år
yngre, det er så spændende et medie at du slet ikke kan klare at dine børn
er lige midt i alt dette

[snip]

Godt set Louise, og hvad skal Hans Peter bruge det til?

Det var bedre du havde smidt et par link til dine gode side, som både
validerer og har den opbygning som HP efterlyser.

Only ......og så på dansk, mine kommentarer.
Venligst knud

Fra : Erik Nielsen

Dato : 03-05-06 21:01

"Knud" <manden-i-syd@mand.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når du starter på at lave hjemmeside nu, så prøv at lave noget i en
> teksteditor, Frontpage duer ikke til at lave hjemmesider med.

Jeg bruger frontpage, og validerer i xhtml strict.
Selvfølgelig skal jeg da lige rette de fejl jeg ved den laver i koden.

Jeg mener bare at det er lidt træls at den der med "ikke frontpage!"
kommer næsten automatisk i denne her gruppe.

Det er sgu' da meget nemmere end at sidde og fedte i ren kode.

Det er så vidt jeg husker kun Johnny Winther Ronnenberg (Jeg skal give dig
bank med mit baseballbat med søm i ... ) osv.,
der har et fornuftigt forhold til det emne.

--
Venligst Erik Nielsen

Fra : jopa

Dato : 03-05-06 21:35

Erik Nielsen skriblede bla:

> Jeg bruger frontpage, og validerer i xhtml strict.
> Selvfølgelig skal jeg da lige rette de fejl jeg ved den laver i koden.

Øhmm hvad er så fordelen ?

> Jeg mener bare at det er lidt træls at den der med "ikke frontpage!"
> kommer næsten automatisk i denne her gruppe.

Er det ikke logisk specielt når man betænker gruppens navn.
Frontpage har sin egen gruppe.

> Det er sgu' da meget nemmere end at sidde og fedte i ren kode.

Nej tværtimod det er en vanesag og kræver ikke dobbeltarbejde

> Det er så vidt jeg husker kun Johnny Winther Ronnenberg (Jeg skal
> give dig bank med mit baseballbat med søm i ... ) osv.,
> der har et fornuftigt forhold til det emne.

Johnny har ikke et fornuftigt forhold til noget som helst han siger bare
hvad der falder ham ind
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 03-05-06 21:51

jopa wrote:
> [...]
>
> Nej tværtimod det er en vanesag og kræver ikke dobbeltarbejde

> Johnny har ikke et fornuftigt forhold til noget som helst han siger

Jeg kan finde mit baseballbat og sømmene er slebet, men hvor fanden lagde
jeg den friske lava. Nå skidt, jeg skal huske dig, - jeg ved hvor du bor

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Der ikke kan se det indlæg, han selv skrev?? Kan andre?
--
Det er brugeren der bestemmer http://www.webtilgængelighed.dk (på
dansk) = http://www.webaccessibility.dk (in english) Last: revision:

Fra : jopa

Dato : 03-05-06 21:59

Johnny Winther Ronnenberg skriblede bla:

> Der ikke kan se det indlæg, han selv skrev?? Kan andre?

Nej jeg kan ikke se det men var det ikke noget med at du ikke kunne Java
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Knud

Dato : 05-05-06 03:55

Hej John.
"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> Johnny Winther Ronnenberg skriblede bla:

> Nej jeg kan ikke se det men var det ikke noget med at du ikke kunne Java

> [...]

Nu ikke drille Johnny, han kunne blive så sur, så Vojens blev solgt til
Tyskland
Det ville ikke være godt?
Mvh Knud
PS Så ikke cykle i alperne, kun skrive gode råd i nyhedsgrupper. Det ikke
godt for John

Fra : jopa

Dato : 04-05-06 20:26

Knud skriblede bla:

> Nu ikke drille Johnny, han kunne blive så sur, så Vojens blev solgt
> til Tyskland

Hej Knud.
Johnny bliver sgu aldrig sur

<ot>
Hold kæft hvor jeg glæder mig til Alperne
</ot>

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Erik Nielsen

Dato : 03-05-06 22:29

> [...]
>
> Nej tværtimod det er en vanesag og kræver ikke dobbeltarbejde

> Johnny har ikke et fornuftigt forhold til noget som helst han siger bare

Fordelen er at man kan se hvad man har lavet med det samme. (wysiwyg som er
endnu et fyord herinde).
Jeg bruger endda noget så gammelt som frontpage 2002.
Hvis man har sat den ordentligt op, og validerer løbende, lærer man hurtigt
de småfejl at kende som den laver,
og de er hurtige at lære at kende.
Jeg tjekker selv med Billyboy, Firefox, og Opera.

Vi siger vel alle sammen hvad der falder os ind, og selvom jeg ikke altid er
enig med Hr. Johnny W. R.,
bidrager han nu jævnligt med interessante input.

--
Venligst Erik Nielsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-05-06 22:36

Erik Nielsen skrev:

> Jeg bruger frontpage, og validerer i xhtml strict.
> Selvfølgelig skal jeg da lige rette de fejl jeg ved den
> laver i koden.

Der findes ældre versioner af Frontpage der er komplet
umulige med hensyn til kode, de sider har jeg rettet mange
af i tidens løb, eller rettere, startet helt forfra - så fylder
koden kun 20% af det oprindelige.

> Jeg mener bare at det er lidt træls at den der med "ikke
> frontpage!"

Jeg har set kode fra nyere versioner der er meget bedre.

> kommer næsten automatisk i denne her gruppe.

Det er fordi der findes en egen gruppe til frontpagespørgsmål,
og at meget få i denne gruppe bruger programmet.

> Det er sgu' da meget nemmere end at sidde og fedte i ren
> kode.

Det er jeg ikke enig i. Jeg bruger en almindelig teksteditor og
4 forskellige browsere, her er jeg mere sikker på at det bliver
vist på samme måde for andre, end hvis jeg kun brugte
Frontpages visningsvindue - vi har jo lige set at det ikke
viser alt

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Nielsen

Dato : 03-05-06 23:10

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> vist på samme måde for andre, end hvis jeg kun brugte
> Frontpages visningsvindue - vi har jo lige set at det ikke

Jov, Frontpages visningsvindue har nogle alvorlige fejl, men det er jo
småting,
men det kræver at man har lidt forstand på html at rette dem.

Frontpagegruppen er ikke særlig interessant efter min mening (jeg følger med
i den),
Som jeg har nævnt tidligere i tråden bruger jeg frontpage 2002, og synes det
er småfejl
det drejer sig om, som er nemme at rette.

Når først man kender disse fejl, behøver man ikke at tjekke i browserne (som
jeg nu ofte gør alligevel,
man er vel lidt pedant).

Ps. Min kode kan ikke decimeres til 20%, højst med 5 %, da jeg ikke er
perfekt.

--
Venligst Erik Nielsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-05-06 00:24

Erik Nielsen wrote:

> Frontpagegruppen er ikke særlig interessant efter min mening (jeg
> følger med i den),

Det er nu engang der, dem med forstand på Frontpage boltrer sig. Som andre
allerede har nævnt, har ikke ret mange i denne gruppe praktisk erfaring med
Frontpage. Chancen for et brugbart svar er derfor ret begrænset i denne
gruppe - ikke fordi vi ikke vil, men fordi vi ikke kan svare på
Fontpage-specifikke spørgsmål.

> Når først man kender disse fejl, behøver man ikke at tjekke i
> browserne

Man skal _altid_ tjekke i browsere - flere forskellige endda - uanset
hvilken editor man bruger. Hvordan skal man ellers kunne vide sig sikker på,
at siden ser rimeligt ens ud i de forskellige browsere?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 03-05-06 20:32

Hans Peter Pretsch wrote:
> Det lyder som om I er for Professionelle til at forstå almindeligt
> sprog og til at kunne hjælpe mig.

Dig tale dansk, mig tale dansk, vi forstå hinanden

Det er ikke så tit vi ser rigtigt voksne mennesker, så velkommen i
børnehaven.

> Jeg har ikke brugt Word, men FrontPage, da mit kendskab til HTML,
> desværre endnu er meget begrænset.

Du har i al fald Word genereret kode i dokumentet. Lektion 1: man må
_aldrig_ kopiere fra Word til FrontPage. (FrontPage skrives oftest som "FP"
i webdesign grupperne og er meget lidt respekteret.)

Det kommer med alderen, så når jeg
> bliver 20 År ældre og nærmer mig de 100 År, kan jeg måske være med.

Selvfølgelig kan du det, sagde drengerøven på halvtreds

> Med synlig mener jeg, at normalt kan det ses i Designeren, som jeg
> kalder Rediger Siden, efter at det er lagt ind i HTML, der kan jeg så
> se om det er anbragt rigtig, hvad jeg ikke kan i dette tilfælde.

Og det er der en grund til, forklaring følger.

> Jeg vil så gerne vide hvad jeg skal gøre, for at få de fire el. evt.
> fem Banner sat ind på en linie efter hinanden og ikke under hinanden
> og hvorfor de ikke kan ses i Designeren.

Problemet består af flere ting. Det meste af siden er indkapslet i en tabel,
det er den nederste del ikke. Derfor kan de ikke stå på linie.

Links til f.eks tradedoubler virker kun online og derfor kan du ikke se dem
i grafisk mode, men kun når siden er online.

Du er blevet rådet til at validere, glem det, jeg kunne ikke få dine sider
validere uden et meget stort arbejde, de er rent teknisk meget dårlige
Og det er ikke kun din skyld, den version af FrontPage som du benytter, er
både meget gammel og meget ringe.

Lektion 2:
Skriv under det du svarer på og slet det du ikke svarer på, ellers bliver du
upopulær og dem der sidder med de svar du har brug for, gider ikke svare
dig. Husk du behøver ikke besvare alt og du bestemmer selv, hvad du syntes
er relevant. Det hører under begrebet netettikette, som er noget lidt andet
end Emma Gad

Jeg kan se du skriver fra html.dk som har en gruppe specielt for FP brugere,
hvor de er lidt mildere stemt for dårlig kode. Men hvis du vil lære HTML, så
vil jeg anbefale, at du bliver i denne gruppe. Jeg vil også anbefale dig at
gennemgå nogle af de udmærkede tutorials der er på html.dk og lære at skrive
koden selv. Når du har en fornemmelse for, hvorledes koden fungerer, kan du
fortsætte på hjemmesideskolen.dk. Når du er på det stadie, så kan du lave
hjemmesider i NotePad og så kan du gå til tredie niveau, webdesign101.dk.
På det niveau kan du forlange gode penge for at lave hjemmesider

Anslået tidsforbrug 2 til 3 timer om dagen i seks måneder og jeg har med
regnet din alder

Bare fordi man bliver gammel, så behøver man ikke se TV Zulu og som regel
vil man helst være fri for det

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Louis

Dato : 03-05-06 21:42

> Det lyder som om I er for Professionelle til at forstå almindeligt sprog
> og til
> at kunne hjælpe mig.

Jeg er autodidakt amatør. "Rediger siden" er måske klar tale for dem, der
bruger FrontPage, men det er der vist ikke ret mange der gør i denne gruppe.

> [...]
> ældre
> og nærmer mig de 100 År, kan jeg måske være med.

Nææ, en weekend eller to i selskab med en begynderbog i HTLM, så er du
faktisk godt på vej. Da jeg i sin tid fik lyst til at lære at lave
hjemmesider, da var jeg faktisk slet ikke klar over, at der fandtes
programmer som fx FrontPage. Jeg fandt et hæfte til 30 kr. henne i kiosken,
og jeg brugte Notepad, som følger med Windows. Der er ingen grund til at
lade sig skræmme af dette. Du er jo en frisk fyr på kun 70 år

Det var en veninde, der introducerede mig for FrontPage. Den brugte jeg så i
et års tid, men jeg blev tiltagende irriteret over, at FrontPage laver alt
for mange rode-koder. Dertil kom, at jeg opdagede, at hjemmesiderne sjældent
så rigtig ud på andre pc'ere end min egen. FrontPage gav alt for mange
problemer på sigt, og det var ikke muligt at få hjælp til at løse opståede
problemer. Ud med den. (Jeg har i den mellemliggende tid delvist glemt
hvordan programmet fungerer.)

> [...]

> Banner
> sat ind på en linie efter hinanden og ikke under hinanden og hvorfor de

Det du kalder designeren (eller What-You-See-Is-What-You-Get) i FrontPage,
er efter mine erfaringer ikke til at stole på. Hjemmesiden kan nemlig se
forskellig ud i "designeren" i forhold til browseren (Internet Explorer
etc.) Jeg erindrer, at der netop var problemer med at få visse ting vist i
"designeren", uden dog at vide hvorfor.

Louise

Fra : Knud

Dato : 05-05-06 03:44

Og Louise, bankede på sit tastatur.
"Louis" <lousoe@sofanet.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

[en hel bunke ]
> Louise

Louise, kom dog med en af dine sider?
Det er da spændende at se en som kommer med en hel bunke guldkorn, også
viser en af sine sider.
Mvh Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-05-06 20:59

Knud skrev:

> "Louis" <lousoe@sofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Louise, kom dog med en af dine sider?

Prøv at se ovenstående, så er det nemt at gætte, ikke?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Louis

Dato : 04-05-06 21:04

> Louise, kom dog med en af dine sider?
> Det er da spændende at se en som kommer med en hel bunke guldkorn, også
> viser en af sine sider.
> Mvh Knud

Denne tråd handler ikke om mine sider, men om Hans Peter Pretsch' aktuelle
problem. Jeg lægger link ud til mine sider, når jeg selv søger råd i dette
forum, men det er altså min holdning, at man skal holde sig til det enme,
som spørgeren har lagt ud til besvarelse. Et link til mine sider vil ikke
være nogen hjælp for Hans Peter Pretsch.

Louise

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 03-05-06 21:57

Hans Peter Pretsch wrote:
> [...]

regnet din alder

Bare fordi man bliver gammel, så behøver man ikke se TV Zulu og som regel

begin 666 wink.gif
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end