Hvordan kom I igang med..... ?
Fra : Kim Larsen

Dato : 14-06-01 21:51

Hej gruppe

Jeg trænger til Jeres råd og spørger derfor : hvordan kom I igang med med
skiftet fra sutteflasken til grødspisningen.

Vores 4 mdr. gl. datter skal igang med skiftet og indtil nu, hyler hun op
hver gang vi forsøger at give hende grød. Lægger vi bunden med mælk, går det
lettere og så spiser hun da også en del af grøden, men det var jo ikke lige
meningen at hun skulle have "forret" hver gang !

Hvordan greb I forløbet an ?

Kim

Fra : Tine Andersen

Dato : 15-06-01 09:25

"Kim Larsen" <webpoint@gmx.net> wrote in message
> [...]
lige
> meningen at hun skulle have "forret" hver gang !

Kære Kim

Vi ventede til hun havde tungereflekserne i orden - efter 5-6 måneder. De
skal kunne transportere mad fra fortungen til bagtungen og videre ned, og
det har ikke alle 4mdrs børn udviklet endnu.

Med venlig hilsen
Tine (mor til Karen ammet i 9 mdr og Niels ammet i 2 år)

Fra : Thomas Saxtoft

Dato : 15-06-01 10:33

Hej Kim

Start med meget lidt af gangen. Få skefulde. I lang tid skal mælken
stadig være hovedmåltidet. Din datter skal lige lære at det er mad, og
ikke noget andet sjovt.
Da børn godt kan lide rutine, kunne det også være en god idé ikke at
veksle imellem forskellige grødtyper. Kør med en slags af gangen.
Da vi startede med at give vores datter grød, begyndte vi også hurtigt
at give hende frugtmos engang imellem.

mvh

Thomas

Fra : Br@ndt

Dato : 15-06-01 17:08

Kim Larsen wrote:

> Jeg trænger til Jeres råd og spørger derfor : hvordan kom I igang med med
> skiftet fra sutteflasken til grødspisningen.

Prøv:
mælk på sutteflaske --> vælling på sutteflaske (kræver større hul) -->
vælling med ske --> grød med ske

Fra : Ida Nielsen

Dato : 15-06-01 20:18

Prøv evt. med gulerodsmos, det er lidt sødt og har sådan en fin farve som er
meget spændende at putte i munden.
Christian blev gal over at der ikke var mere da han fik " rigtig mad
gulerodsmos) første gang.

Ida

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 18-06-01 13:48

Kim Larsen wrote:

> [...]
> lettere og så spiser hun da også en del af grøden, men det var jo ikke lige
> meningen at hun skulle have "forret" hver gang !

Well, for vores vedkommende ventede vi, til det var klart at interessen
var til stede. Han rækker ud efter alt hvad der står på bordet og er
potentielt spiseligt fx.

Dernæst handler det om tålmodighed. Vi forsøger ikke at give ham skemad,
hvis han er meget sulten. Gør vi det alligevel, bliver han hurtigt
utålmodig og giver sig til at hyle (i øvrigt uden at interessen for
maden forsvinder).

Vi har derfor ofte forsøgt at give ham mad *før* han selv registrerede
at han er sulten, så er hans tålmodighed større, og vi kan få ham til at
spise mere, inden han skal have skyldet efter med en bab.

--
Kristian Damm Jensen | Feed the hungry. Go to
kristian-damm.jensen@capgemini.dk | http://www.thehungersite.com

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-06-01 17:20

Hej alle sammen

Tak for de mange gode råd !

Vi har nu fået fastlagt en kurs som ser ud som om den virker.

Vi har skåret hendes flasker ned til 4 gange dagligt og servere nu "mellem"
måltider med ske og grød. Og da hun ikke er supersulten på det tidspunkt,
men alligevel gerne vil have noget glider grøden flot og roligt ned !

Jeg har sat stor pris på alle jeres svar ! Tak !

Kim