CSS - IE Vs. Opera
Fra : Thomas Ardal Simonse~

Dato : 16-01-01 16:39

Hey gruppe

Har lidt af et problem. Jeg har et style sheet der definerer forskellige
udformninger af links inddelt i classes. Kører jeg html siden i IE kræver
den at jeg f.eks. skriver:

A.smallLink { ... }

Kører jeg derimod filen i Opera kræver den at det skal se ud som følgende:

..smallLink { .. }

Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem.

OBS: Når man gør det modsat af hvad jeg har vist som eksempel oven over, gør
browseren det link musen er over (altså :hover) meget mindre. Jeg bruger
pixels til at definere teksstørrelserne.

På forhånd tak
Thomas Ardal Simonsen
http://www.ardal.dk

Fra : Thomas Ardal Simonse~

Dato : 16-01-01 17:39

Har fået hjælp fra et andet sted

Med venlig hilsen
Thomas Ardal Simonsen
http://www.ardal.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-01-01 19:04

"Thomas Ardal Simonsen" <thomas@ardal.dk> skrev i
<941tn3$pt6$1@news.net.uni-c.dk>:

>Har fået hjælp fra et andet sted

Kan man lokke dig til at sende forklaringen hertil?
Det kunne være der var flere med samme problem.

--
/Jens

Fra : Thomas Ardal Simonse~

Dato : 16-01-01 23:49

Ja selvfølgelig

Problemet var ikke i browsernes understøttelse for css, men derimod en fejl
fra min side. Jeg havde simpelthen glemt en del af style sheetet, som set i
eksemplet nedenfor:

FØR:
A.myLink {
}

EFTER
A.myLink:link {
}

Jeg mener IE kunne klare sig uden ':link', men det kunne Opera altså ikke

Med venlig hilsen
Thomas Ardal Simonsen
http://www.ardal.dk