Newbie: Hjælp til RH7.1 og X-Win32
Fra : Jens Eriksen

Dato : 14-06-01 13:20

Hejsa

Jeg har sat Red Hat 7.1 op på min Pc, og vil nu gerne kunne tilgå den vha.
X-win32, men jeg kan ikke få noget som helst til at virke, og jeg må jo
indrømme at jeg er ret grøn udi Linux, så jeg føler hele tiden at jeg støder
hovedet mod en mur!

Så vidt jeg har kunne læse mig til på Nettet skulle det letteste være at
sætte kommunikationen op til "xdm" via broadcast, da jeg så skulle få en
liste over mulige X-servere jeg kan vælge at bruge..men der sker intet. jeg
har prøvet de andre protocoller men uden held.

Er der ikke en venlig sjæl der gider skrive en "x-win32 for dummies" til
mig?

/Jens

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 15-06-01 20:30

> Er der ikke en venlig sjæl der gider skrive en "x-win32 for dummies" til
> mig?

Jeg kender ikke xwin32, men jeg ville benytte VNC til at få X op på en
Windows-maskine.
Der er rpm-pakker til VNC og du kan reelt nøjes med en enkelt lille
viewer-fil på din Windows-maskine.

ftp://ftp.redhat.com/pub/redhat/redhat-7.1-en/os/i386/RedHat/RPMS/vnc-server
-3.3.3r2-14.i386.rpm
ftp://ftp.redhat.com/pub/redhat/redhat-7.1-en/os/i386/RedHat/RPMS/vnc-doc-3.
3.3r2-14.i386.rpm
ftp://ftp.redhat.com/pub/redhat/redhat-7.1-en/os/i386/RedHat/RPMS/vnc-3.3.3r
2-14.i386.rpm

Resten finder du her:
http://www.uk.research.att.com/vnc/download.html

--