Valid path
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-01-01 14:26

Simpelt spørgsmål:

Er denne path/URL valid: http://stocholm.dk/image 1.gif ? Jeg er klar over,
at NN ikke kan hente siden, men spørgsmålet går mere på, om det er krævet,
at mellemrum skal udskiftes med %20 ... eller + (jeg kan ikke helt huske
det)

--
/Jesper
http://stocholm.dk
MSN Messenger: jesperstocholm at hotmail.com
My PGP-key has expired. Get the new at http://stocholm.dk/key.txt

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-01-01 15:07

Jesper Stocholm wrote:

> [...]
> at mellemrum skal udskiftes med %20 ... eller + (jeg kan ikke helt huske

<http://stocholm.dk/image%201.gif>

den skulle virker

--
/Lars

HTML software gratis: <http://go.to/HTMLEasyColors>
A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-01-01 23:56

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message

> <http://stocholm.dk/image%201.gif>
>
> den skulle virker

øh ... tak ... men det var ikke det jeg spurgte om ... eller i hvert fald
ikke det jeg mente. Der er nogle regler for, at en URL ikke kan indeholde
specialtegn som æøå etc. ... men inkluderer disse specialtegn også et
mellemrum ? Jeg har prøvet at finde disse specifikationer på www.w3.org, men
jeg har ikke kunne finde dem endnu ...

--
/Jesper
http://stocholm.dk
MSN Messenger: jesperstocholm at hotmail.com
My PGP-key has expired. Get the new at http://stocholm.dk/key.txt

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-01-01 02:25

Ja. IE vil dog automatisk indsætte %20 i stedet men Netscape (og
sikkert diverse andre browsere) vil ikke.

On Tue, 16 Jan 2001 23:56:14 +0100, "Jesper Stocholm"

Fra : Troels Arvin

Dato : 18-01-01 21:28

I artikel <942jk3$sgc$1@eising.k-net.dk>, skrev "Jesper Stocholm"
<spam@stocholm.dk>:

> Der er nogle regler for, at en URL ikke kan
> indeholde specialtegn som æøå etc. ... men inkluderer disse specialtegn
> også et mellemrum ?

Ja.

Der er RFCer, der definerer og specificerer URLs.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-01-01 23:04

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> wrote
> Der er RFCer, der definerer og specificerer URLs.

En god generel en om URI´er:

http://sunsite.dk/RFC/rfc/rfc1630.html

--
Jakob Andersen