Skærme
Fijala 3554
Er Dell skærme gode?
Fra : Johs32

Dato : 23-05-06 21:16

Jeg har kig på denne Dell skærm:

Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD Flat

den er sat ned fra 5300 til 3700, men er Dell skærme noget man skal holde
sig fra eller kan de godt konkurrere med andre mærker?

mvh
Johs

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 23-05-06 23:05

Johs32 wrote:
> Jeg har kig på denne Dell skærm:
>
> Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD Flat
>
> den er sat ned fra 5300 til 3700, men er Dell skærme noget man skal holde
> sig fra eller kan de godt konkurrere med andre mærker?

Jeg har selv sådan en og er meget tilfreds, dejligt skarpt, klart og
lyst billede

Da jeg købte den kostede den 6500 men havde lige været sat ned til 5500
(dell kaldte det vist 25% rabat)... Jeg ville ikke betale 6500 for den
så jeg ringede til dell og fik prisen bragt ned til 5500 og var også
tilfreds med købet!

Men jeg har senere fortrudt, for 4 mdr senere kunne man få en Dell 24"
skærm til 6800 kr, så hvis jeg havde ventet 4 mdr og brugt 1300 mere
havde jeg haft en 24" skærm foran mig nu...

Dette er én af grundene til at jeg er lidt træt af at handle med Dell

Men ellers kig på www.prad.de hvilke skærme der bruger samme panel,
synes der er en del på edbpriser i det prisleje og med den opløsning...
Selve skærmens kvalitet har jeg intet at udsætte på i hvertfald... Højst
at foden virker lidt plasticagtig, men det er dækket af papirer og DVDer
hos mig alligevel

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 12:19

Johs32 wrote:
> [...]
>
> den er sat ned fra 5300 til 3700, men er Dell skærme noget man skal holde
> sig fra eller kan de godt konkurrere med andre mærker?

Når Dell kører deres slagtilbud så er der vidst ikke mange der kan
matche ydelse/pris

Det er en udemærket skærm, køb med ro i sindet.

--
Claus 'Claude' Albæk (kbh.)

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 28-05-06 10:06

"Johs32" <sdfs@dss.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har kig på denne Dell skærm:
>
> Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD Flat
>
> den er sat ned fra 5300 til 3700, men er Dell skærme noget man skal holde
> sig fra eller kan de godt konkurrere med andre mærker?

Det lyder som et godt tilbud.

Baggrunden er nok, at afløseren allerede er i produktion og på markedet i
bla. USA.

Jeg har også kigget lidt på den gl. og den nye.

Iflg. en af de anmeldelser, jeg har set, er der ikke den kæmpestore forskel.
http://www.prad.de/en/monitore/review-dell-2007wfp-part10.html#conclusion

Og tilbuddet kunne jo netop gøre, at man - bevidst om den nye model - køber
den gamle.

Her er en anden anmeldelse - og der er helt sikkert flere
http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1958319,00.asp

Finn, Roskilde
NG1001(at)alias.hotpop.com

Fra : Main

Dato : 28-05-06 10:32

"Johs32" skrev:

> Jeg har kig på denne Dell skærm:
>
> Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD Flat

Det havde jeg også. Der stod det galdt til 31/5, men kan ikke finde den på
siden længere. Har du et link, hvor den er?

Main

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 30-05-06 10:48

> [...]
>
> den er sat ned fra 5300 til 3700, men er Dell skærme noget man skal holde
> sig fra eller kan de godt konkurrere med andre mærker?

Afløseren 2007WFP er nu til salg på Dells hjemmeside - DKK 5050 inkl. lev.

Der er nogle indlæg rundt omkring mht. banding-problemer, når DVI-indgangen
benyttes.

Måske er det løst, men prøv at google inden evt. køb. Fx. "dell 2007WFP
banding"

Finn, Roskilde
NG1001(at)alias.hotpop.com

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 13:09

nilfri (4000) wrote:
> [...]
> benyttes.
>
> Måske er det løst, men prøv at google inden evt. køb. Fx. "dell 2007WFP

en firmware upgrade tilgængelig fra Dell skulle fixe problemet.

--
Claus 'Claude' Albæk (kbh.)

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 30-05-06 15:13

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> en firmware upgrade tilgængelig fra Dell skulle fixe problemet.

Jaeh, det kommer vist an på...

Jeg har jo kun læst om det. Nogle ejere er vist godt nok tilfredse, andre er
ikke.

Se fx. de mange indlæg på:

http://www.engadget.com/2006/05/26/dell-fesses-up-to-2007wfp-banding-problems

http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid=31&threadid=1867022&frmKeyword=&STARTPAGE=1&FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

Tilsyneladende har problemerne påvirket prisen i USA så meget, at den nu er
noget nær det halve af den danske pris...

PS: De ny-producerede modeller skulle vist være inkl. det nævnte fix - så må
man jo bare håbe på ikke at få en hyldeveteran (normalt ikke et
Dell-problem).

Finn, Roskilde
NG1001(at)alias.hotpop.com

Fra : JK

Dato : 30-05-06 11:33

On Tue, 23 May 2006 22:15:53 +0200, "Johs32" <sdfs@dss.com> wrote:

>Jeg har kig på denne Dell skærm:
>
>Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD Flat
>
>den er sat ned fra 5300 til 3700, men er Dell skærme noget man skal holde
>sig fra eller kan de godt konkurrere med andre mærker?

Det er da en kanon skærm. Lavet af LG

http://www.prad.de/guide/screen1523.html

ser man på specifikationerne på 2007FPW, har jeg svært ved at se, at
den er ret meget bedre: 200 mere i kontrast.

mvh

John