Hvilket bundkort til HTPC?
Fra : P Kaasing

Dato : 06-04-06 19:48

Hej

Skal bygge en HTPC for en kammerat, men er lidt i tvivl om valg af bundkort.

Det skal helst være ATX, ikke mATX, pga behov for PCI slots.

Der skal være et godt onboard grafikkort, mindst Geforce 6100 med DVI, eller
ATI tilsvarende.

Der må kun være passiv køling på.

Gigabit LAN er at foretrække.

Hvis der kan fåes et uden onboard lyd vil det være fint, men bare det kan
disables er det vel ok, for kan ikke selv finde et uden.

Skal være socket 754, da der skal sidde en turion cpu i.

/Poul

Fra : JK

Dato : 07-04-06 08:01

On Thu, 6 Apr 2006 20:47:52 +0200, "P Kaasing" <find@denselv.com>
wrote:

> [...]
>
>Det skal helst være ATX, ikke mATX, pga behov for PCI slots.
>
>Der skal være et godt onboard grafikkort, mindst Geforce 6100 med DVI, eller

Onboard grafikkort understøtter i reglen ikke opløsningen 1360x768,
som er attraktiv til et LCD-TV. Jeg er ialfald ikke stødt på en
onboard, der kunne, endnu.

God jagt !

(TV-Out er ikke godt, hellere vga/dvi, hdmi eller component til TV)

mvh

John

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-04-06 08:38

JK wrote:
> Onboard grafikkort understøtter i reglen ikke opløsningen 1360x768,
> som er attraktiv til et LCD-TV. Jeg er ialfald ikke stødt på en
> onboard, der kunne, endnu.

Naturligvis gør de det.. det er et spørgsmål om at få driveren til
at acceptere det.

Hvis man bruger DVI-udgangen kan man ihvertfald godt gennemtvinge
underlige opløsninger når man bruger X i Linux(eller en anden
UNIX-variant).

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : P Kaasing

Dato : 07-04-06 08:41

Det skal ikke tilsluttes et LCD tv, men derimod en projektor, som kører
1280x720.

/Poul