CMOS checksum error, Chaintech 7aja0
Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 03-04-06 18:25

Hej gruppe

Spörgsmål (forklaring fölger):
1. Skal jeg indse slaget er tabt og köbe nyt bundkort osv. eller er
der alternativer?
2. Er der mulighed for at det er harddisken der er ödelagt eller kan
jeg regne med at 1 löser problemet?

Forklaring:
Jeg kom forleden til at tage idékablet til en harddisk et splitsekund
for tidligt för computeren slukkede.

Det gav ellers startproblemer.

Jeg har nu forsögt at tage ström og batteri på bundkortet og
derefter flashe bios'en om. Efter dette trick starter computeren nu men
allerede efter den har identificeret harddiske osv kommer en
fejlmeddelelse:

CMOS checksum error

Jeg kan så i bios'en enten loade fail safe indstillinger - så starter
den op og tildeler irq'er osv. Indtil meddelelsen:

verifying dmi pool data

Herefter fryser computeren. Så det tyder vel på hardwarefejl - nyt
bundkort?

VH Esben

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 03-04-06 19:57

Hej igen

Efter 50 genstarter hvor jeg har forsögt at release alle ressourcer i
BIOS'en og ellers rode rundt - startede den pludselig.

Jeg fatter ingenting eftersom jeg som sagt under alle 50 forsög har
gjort det samme...

Tak for hjälpen :)

VH Esben