24 pin?
Fra : sfc

Dato : 03-04-06 12:48

Hej

Jeg har fået et nyt bundkort som har et 24 pins strømstik, og min PSU har
kun 20 pin. Jeg har købt en omformer, men er det godt nok?
Jeg skal også bruge en omformer til et PCI-E grafikkort.
Det er en Antec 480W psu jeg har. Kan det betale sig at købe en ny PSU,
eller beholde den jeg har?

// Sfc

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 03-04-06 12:59

sfc <sfcFJERN@FJERNtiscali.dk> skrev 2006-04-03:

> Jeg har fået et nyt bundkort som har et 24 pins strømstik, og min PSU har
> kun 20 pin. Jeg har købt en omformer, men er det godt nok?

Teoretisk ja. Praktisk: afhænger af din PSU

> Jeg skal også bruge en omformer til et PCI-E grafikkort.
> Det er en Antec 480W psu jeg har. Kan det betale sig at købe en ny PSU,
> eller beholde den jeg har?

De nye grafikkort kræver ekstremt meget på 12V siden, så derfor er nyere
PSUer bygget med splitrails så den kan levere 2 uafhængige 12V linier
(tilsammen 30A). Ældre har kun 1 kraftig 12V (20A)

Din nuværende PSU er _måske_ gearet til dit setup, måske ikke. Afhænger af
hvor meget der trækkes på de givne linier og hvor meget du har brug for. Så
kan det være ligegyldigt at den hedder 480W, hvis den ikke kan levere den
mængde strøm der skal til på de givne linier.

Du kan jo prøve Du finder hurtigt ud af om det spiller eller ikke.

Thomas

Fra : sls\(2770\)

Dato : 03-04-06 17:16

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> PSUer bygget med splitrails så den kan levere 2 uafhængige 12V linier
> (tilsammen 30A). Ældre har kun 1 kraftig 12V (20A)

Tak for svaret..
Skal jeg så samle 2 molix stik, fra 2 forskellige ledninger til gfx kortet,
der er vel ingen ide i at tage 2 molix stik fra samme kabel?

// Sfc

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 03-04-06 18:19

sls(2770) <sls@FJERNsol.dk> skrev 2006-04-03:

> Tak for svaret..
> Skal jeg så samle 2 molix stik, fra 2 forskellige ledninger til gfx kortet,
> der er vel ingen ide i at tage 2 molix stik fra samme kabel?

Hvis din PSU (jeg ved ikke om Antec 480 er dual eller single plane) har 2
planes vil det fremgå tydeligt og så skal du tage de 2xMolex fra hver lane.
Hvis den kun er single lane så er det ligegyldigt hvordan du hiver 2x12V ud
af den.

På en dual lane vil der oftes stå noget i stil med:

12V1 12V2
20A 20A
--------
30A
combined

på siden af PSUen.

Thomas

Fra : sls\(2770\)

Dato : 03-04-06 19:17

> [...]
> ud
> af den.
>
> På en dual lane vil der oftes stå noget i stil med:

Tak, kan heller ikke helt huske hvad det er for en model jeg har. Skal først
skifte boardet når jeg købt et grafikkort, som de self. ikke har på lager
lige for tiden.

// Sfc