/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Båd med tysk moms. Er der nogen der tjekke~
Fra : Morten Mikkelsen


Dato : 17-04-06 19:17

Hej

Ved køb af ny båd med tysk moms. Skal båden være mindst 3 måneder og have
sejlet 100 timer før den må komme i dansk havn.

Men er der nogen der tjekker det ? Har i hørt om nogen ?

Det er selgølgelig ikke for at vi vil prøve det.

--
Mvh Mikkel
Med en båd som er klargjort, polerte, vokset og bundsmurt.





 
 
T (18-04-2006)
Kommentar
Fra : T


Dato : 18-04-06 21:17

On Mon, 17 Apr 2006 20:17:08 +0200, "Morten Mikkelsen"
<1mikkel@fdf.dk> wrote:

>Hej
>
>Ved køb af ny båd med tysk moms. Skal båden være mindst 3 måneder og have
>sejlet 100 timer før den må komme i dansk havn.
>
>Men er der nogen der tjekker det ? Har i hørt om nogen ?
>
>Det er selgølgelig ikke for at vi vil prøve det.

Hvorfor spørger du så?

Hvor har du reglen fra?
Kommer vel an på hvad båden koster, der er da en grænse for beløb.

Torben

Bjarke Christensen (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 18-04-06 23:29

Nej der er ingen beløbsgrænser, men reglerne er som beskrevet.

Det er imidlertid ikke noget stort problem da nye både ofte står et par
måneder på kajen og venter på forår og 100 timer er "brug" og ikke
nødvendigvis sejlads. Så bestiller man båden i september, får den leveret i
januar og tager derned i maj og bruger en uges tid inden man sejler den
hjem, så er der vist ingen problemer.

- men det er jo noget rigtigt mange danskere prøver, så der er sikkert mange
praktiske erfaringer derude.....

Bjarke

"T" <ttt@tele2adsl.dkkkkk> wrote in message
news:l5ia42pmdn2lf36ojnlg752inndma2o3jt@4ax.com...
> On Mon, 17 Apr 2006 20:17:08 +0200, "Morten Mikkelsen"
> <1mikkel@fdf.dk> wrote:
>
>>Hej
>>
>>Ved køb af ny båd med tysk moms. Skal båden være mindst 3 måneder og have
>>sejlet 100 timer før den må komme i dansk havn.
>>
>>Men er der nogen der tjekker det ? Har i hørt om nogen ?
>>
>>Det er selgølgelig ikke for at vi vil prøve det.
>
> Hvorfor spørger du så?
>
> Hvor har du reglen fra?
> Kommer vel an på hvad båden koster, der er da en grænse for beløb.
>
> Torben



Børge Wedel Müller (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Børge Wedel Müller


Dato : 19-04-06 18:21

Og på vores havn, var der en der sejlede båden hjem, satte den op på det
gamle stativ han havde (det forstås vel at han havde købt større båd).

Et vindstød, væltede båden, og den blev totalt skadet.

Hvem skal nu betale

mvh
/Børge

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
news:4445682f$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Nej der er ingen beløbsgrænser, men reglerne er som beskrevet.
>
> Det er imidlertid ikke noget stort problem da nye både ofte står et par
> måneder på kajen og venter på forår og 100 timer er "brug" og ikke
> nødvendigvis sejlads. Så bestiller man båden i september, får den leveret
> i januar og tager derned i maj og bruger en uges tid inden man sejler den
> hjem, så er der vist ingen problemer.
>
> - men det er jo noget rigtigt mange danskere prøver, så der er sikkert
> mange praktiske erfaringer derude.....
>
> Bjarke
>
> "T" <ttt@tele2adsl.dkkkkk> wrote in message
> news:l5ia42pmdn2lf36ojnlg752inndma2o3jt@4ax.com...
>> On Mon, 17 Apr 2006 20:17:08 +0200, "Morten Mikkelsen"
>> <1mikkel@fdf.dk> wrote:
>>
>>>Hej
>>>
>>>Ved køb af ny båd med tysk moms. Skal båden være mindst 3 måneder og have
>>>sejlet 100 timer før den må komme i dansk havn.
>>>
>>>Men er der nogen der tjekker det ? Har i hørt om nogen ?
>>>
>>>Det er selgølgelig ikke for at vi vil prøve det.
>>
>> Hvorfor spørger du så?
>>
>> Hvor har du reglen fra?
>> Kommer vel an på hvad båden koster, der er da en grænse for beløb.
>>
>> Torben
>
>



Bjarke Christensen (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 19-04-06 22:47

Man skal selvfølgelig forsikre den. Den kan man fra det øjeblik man er ejer
af den uanset hvor i verdenen den befinder sig.

Bjarke

"Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> wrote in message
news:44467176$0$16993$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Og på vores havn, var der en der sejlede båden hjem, satte den op på det
> gamle stativ han havde (det forstås vel at han havde købt større båd).
>
> Et vindstød, væltede båden, og den blev totalt skadet.
>
> Hvem skal nu betale
>
> mvh
> /Børge
>
> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
> være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
> news:4445682f$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Nej der er ingen beløbsgrænser, men reglerne er som beskrevet.
>>
>> Det er imidlertid ikke noget stort problem da nye både ofte står et par
>> måneder på kajen og venter på forår og 100 timer er "brug" og ikke
>> nødvendigvis sejlads. Så bestiller man båden i september, får den leveret
>> i januar og tager derned i maj og bruger en uges tid inden man sejler den
>> hjem, så er der vist ingen problemer.
>>
>> - men det er jo noget rigtigt mange danskere prøver, så der er sikkert
>> mange praktiske erfaringer derude.....
>>
>> Bjarke
>>
>> "T" <ttt@tele2adsl.dkkkkk> wrote in message
>> news:l5ia42pmdn2lf36ojnlg752inndma2o3jt@4ax.com...
>>> On Mon, 17 Apr 2006 20:17:08 +0200, "Morten Mikkelsen"
>>> <1mikkel@fdf.dk> wrote:
>>>
>>>>Hej
>>>>
>>>>Ved køb af ny båd med tysk moms. Skal båden være mindst 3 måneder og
>>>>have
>>>>sejlet 100 timer før den må komme i dansk havn.
>>>>
>>>>Men er der nogen der tjekker det ? Har i hørt om nogen ?
>>>>
>>>>Det er selgølgelig ikke for at vi vil prøve det.
>>>
>>> Hvorfor spørger du så?
>>>
>>> Hvor har du reglen fra?
>>> Kommer vel an på hvad båden koster, der er da en grænse for beløb.
>>>
>>> Torben
>>
>>
>
>



Egon Stich (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 19-04-06 19:16


"T" <ttt@tele2adsl.dkkkkk> skrev i en meddelelse
news:l5ia42pmdn2lf36ojnlg752inndma2o3jt@4ax.com...
> On Mon, 17 Apr 2006 20:17:08 +0200, "Morten Mikkelsen"
> <1mikkel@fdf.dk> wrote:
>
> >Hej
> >
> >Ved køb af ny båd med tysk moms. Skal båden være mindst 3 måneder og have
> >sejlet 100 timer før den må komme i dansk havn.
> >
> >Men er der nogen der tjekker det ? Har i hørt om nogen ?
> >


Det kan du være ganske og aldeles sikker på, at der er.
Forestil dig, at du selv skulle købe en båd.
Ville du købe den, hvis ikke der fulgte officiel dokumentation for betalt
moms med?
Nej - vel?
Men selvfølgelig kan du undgå kontrol, hvis du beholder båden til den
skrottes, og du forøvrigt ikke sejler til udlandet i den.
For der bliver du kontrolleret, og bonet, hvis du ikke har dokumentationen i
orden.

Så:
Mon ikke det er en anelse dumt, at snyde?

MVH
Egon



Bjarke Christensen (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 19-04-06 22:50

Nej, nu må i holde op. Mere end halvdelen af alle nye både købes uden for
Danmark til en lavere momssats og det er ikke noget problem. Hvis man er
usikker på hvorledes det skal gøres kan man endda betale en dansk forhandler
for at formidle betalingen til tyskland inkl. afregning af tysk moms.

Det er ikke et spørgsmål om at snyde. Det er et spørgsmål om at kende
reglerne og udnytte dem. Og der er ingen varige problemer i det.

Bjarke


"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message
news:444681bb$0$38715$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "T" <ttt@tele2adsl.dkkkkk> skrev i en meddelelse
> news:l5ia42pmdn2lf36ojnlg752inndma2o3jt@4ax.com...
>> On Mon, 17 Apr 2006 20:17:08 +0200, "Morten Mikkelsen"
>> <1mikkel@fdf.dk> wrote:
>>
>> >Hej
>> >
>> >Ved køb af ny båd med tysk moms. Skal båden være mindst 3 måneder og
>> >have
>> >sejlet 100 timer før den må komme i dansk havn.
>> >
>> >Men er der nogen der tjekker det ? Har i hørt om nogen ?
>> >
>
>
> Det kan du være ganske og aldeles sikker på, at der er.
> Forestil dig, at du selv skulle købe en båd.
> Ville du købe den, hvis ikke der fulgte officiel dokumentation for betalt
> moms med?
> Nej - vel?
> Men selvfølgelig kan du undgå kontrol, hvis du beholder båden til den
> skrottes, og du forøvrigt ikke sejler til udlandet i den.
> For der bliver du kontrolleret, og bonet, hvis du ikke har dokumentationen
> i
> orden.
>
> Så:
> Mon ikke det er en anelse dumt, at snyde?
>
> MVH
> Egon
>
>



Claus Tersgov (20-04-2006)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 20-04-06 10:20


"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev

> Nej, nu må i holde op. Mere end halvdelen af alle nye både købes uden for
> Danmark til en lavere momssats og det er ikke noget problem. Hvis man er
> usikker på hvorledes det skal gøres kan man endda betale en dansk
> forhandler for at formidle betalingen til tyskland inkl. afregning af tysk
> moms.

Det kan hurtigt blive et problem. En gut i lynetten købte en Hanseboot til
levering i tyskland for at spare moms. Det udviklede sig til en kedelig
affære. Først var hans vinduer utætte, og skulle omfuges. Så måtte
apteringen udskiftes pga. fugtskader, og tilsidst måtte teakdækket lægges
om, fordi det også var dårligt lavet. Hvergang måtte han sejle båden ned.
Tilsidst kom det til at koste ham penge..

Det var en 30 fods båd, så den indledende momsbesparelse har været
overkommelig.....

Claus



Torben Bach (20-04-2006)
Kommentar
Fra : Torben Bach


Dato : 20-04-06 18:48

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> wrote in message
news:4446b0a0$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Nej, nu må i holde op. Mere end halvdelen af alle nye både købes uden for
> Danmark til en lavere momssats og det er ikke noget problem. Hvis man er
> usikker på hvorledes det skal gøres kan man endda betale en dansk
> forhandler for at formidle betalingen til tyskland inkl. afregning af tysk
> moms.
>
> Det er ikke et spørgsmål om at snyde. Det er et spørgsmål om at kende
> reglerne og udnytte dem. Og der er ingen varige problemer i det.
>
> Bjarke

Ja - skrækhistorier er der nok af.
Jeg vil nok ikke anvende utrykket at udnytte , men snarere at *anvende*
gældende regelsæt (udnytte har en negativ klang som noget i retning af
misbruge eller det, der er værre).
Det har jo ikke noget at gøre med at snyde den ene eller anden, og det er jo
også det du, Bjarke, slår på - helt enig!

Her hvor jeg befinder mig, er der også en, der har købt en Hanse-båd til
næsten en Mille. Den havde visse fabrikationsfejl i skroget, men alt er
udbedret af den lokale bådebygger i samarbejde og for sælgers regning.
Man skal altså ikke absolut og nødvendigvis sejle syd for grænsen, hver
eneste gang, der konstateres fejl eller mangler.

Mvh
Torben


--
Husk at *hvis* du vågner -
er hver morgen den første dag
i resten af dit liv.
http://www.skovbach.nyka.dk




fjern (20-04-2006)
Kommentar
Fra : fjern


Dato : 20-04-06 20:17

Egon Stich wrote:
> "T" <ttt@tele2adsl.dkkkkk> skrev i en meddelelse
> news:l5ia42pmdn2lf36ojnlg752inndma2o3jt@4ax.com...
>
>>On Mon, 17 Apr 2006 20:17:08 +0200, "Morten Mikkelsen"
>><1mikkel@fdf.dk> wrote:
>>
>>
>>>Hej
>>>
>>>Ved køb af ny båd med tysk moms. Skal båden være mindst 3 måneder og have
>>>sejlet 100 timer før den må komme i dansk havn.
>>>
>>>Men er der nogen der tjekker det ? Har i hørt om nogen ?
>>>
>
>
>
> Det kan du være ganske og aldeles sikker på, at der er.
> Forestil dig, at du selv skulle købe en båd.
> Ville du købe den, hvis ikke der fulgte officiel dokumentation for betalt
> moms med?
> Nej - vel?
> Men selvfølgelig kan du undgå kontrol, hvis du beholder båden til den
> skrottes, og du forøvrigt ikke sejler til udlandet i den.
> For der bliver du kontrolleret, og bonet, hvis du ikke har dokumentationen i
> orden.
>
> Så:
> Mon ikke det er en anelse dumt, at snyde?
>
> MVH
> Egon
>
>
Bliver pludselig betænkelig -
Jeg har købt en gammel båd af en gut for et par år siden, udover et
stykke papir hvor der står at nu skylder jeg ham ikke flere penge for
den har jeg intet der beviser den er min - Skal jeg så holde mig i
danmark for ikke at få fingrene i noget lovmaskineri?
mvh
Søren

Egon Stich (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 21-04-06 08:50


"fjern" <"skogstadNielsen(fjern)"@ddf.dk> skrev i en meddelelse
news:4447de1d$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Egon Stich wrote:
> > "T" <ttt@tele2adsl.dkkkkk> skrev i en meddelelse
> > news:l5ia42pmdn2lf36ojnlg752inndma2o3jt@4ax.com...
> >
> >>On Mon, 17 Apr 2006 20:17:08 +0200, "Morten Mikkelsen"
> >><1mikkel@fdf.dk> wrote:
> >>
> >>
> >>>Hej
> >>>
> >>>Ved køb af ny båd med tysk moms. Skal båden være mindst 3 måneder og
have
> >>>sejlet 100 timer før den må komme i dansk havn.
> >>>
> >>>Men er der nogen der tjekker det ? Har i hørt om nogen ?
> >>>
> >
> >
> >
> > Det kan du være ganske og aldeles sikker på, at der er.
> > Forestil dig, at du selv skulle købe en båd.
> > Ville du købe den, hvis ikke der fulgte officiel dokumentation for
betalt
> > moms med?
> > Nej - vel?
> > Men selvfølgelig kan du undgå kontrol, hvis du beholder båden til den
> > skrottes, og du forøvrigt ikke sejler til udlandet i den.
> > For der bliver du kontrolleret, og bonet, hvis du ikke har
dokumentationen i
> > orden.
> >
> > Så:
> > Mon ikke det er en anelse dumt, at snyde?
> >
> > MVH
> > Egon
> >
> >
> Bliver pludselig betænkelig -
> Jeg har købt en gammel båd af en gut for et par år siden, udover et
> stykke papir hvor der står at nu skylder jeg ham ikke flere penge for
> den har jeg intet der beviser den er min - Skal jeg så holde mig i
> danmark for ikke at få fingrene i noget lovmaskineri?
> mvh
> Søren

EU reglerne for opkrævning - dokumentation - for moms indeholder en
årstalbegrænsning.
Jeg husker ikke det nøjagtige årstal, men det er vist sidst i 80erne.
DVS, at både med byggeår før, ikke risikere at blive opkrævet moms en gang
til.

Man kan hos langtursejlerne, b.la, enskaffe sig et fint "certifikat", der
dokumenterer forholdene.
På den måde undgår man evt. bøvl med udenlandske myndigheder under
ferieturen.

Men er båden man køber bygget efter skæringsdatoen, er det et must, at der
medfølger original dokumentation for betalt moms.
Alt andet er at invitere til økonomiske problemer.

MVH
Egon










Kent Friis (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 21-04-06 12:32

Den Fri, 21 Apr 2006 09:50:19 +0200 skrev Egon Stich:
>
> EU reglerne for opkrævning - dokumentation - for moms indeholder en
> årstalbegrænsning.
> Jeg husker ikke det nøjagtige årstal, men det er vist sidst i 80erne.
> DVS, at både med byggeår før, ikke risikere at blive opkrævet moms en gang
> til.
>
> Man kan hos langtursejlerne, b.la, enskaffe sig et fint "certifikat", der
> dokumenterer forholdene.
> På den måde undgår man evt. bøvl med udenlandske myndigheder under
> ferieturen.
>
> Men er båden man køber bygget efter skæringsdatoen, er det et must, at der
> medfølger original dokumentation for betalt moms.
> Alt andet er at invitere til økonomiske problemer.

Er der også begrænsning på størrelsen? Jeg tror da ikke lige jeg har
bon'en længere fra jeg købte kajakken, og jeg sejler mest på Flensborg
fjord.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

Torben Bach (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Torben Bach


Dato : 22-04-06 20:12

"Morten Mikkelsen" <1mikkel@fdf.dk> wrote in message
news:4443dba5$0$922$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Ved køb af ny båd med tysk moms. Skal båden være mindst 3 måneder og have
> sejlet 100 timer før den må komme i dansk havn.
>
> Men er der nogen der tjekker det ? Har i hørt om nogen ?
>
> Det er selgølgelig ikke for at vi vil prøve det.
>
> --
> Mvh Mikkel
> Med en båd som er klargjort, polerte, vokset og bundsmurt.

Ja - Morten
Hvis det skal være, så skal du snart til at skynde dig lidt.
Skattefar er ved at gøre noget ved det.
Se DR tekst-tv side: 118

" SKAT VIL STOPPE TYSKMOMS-HANDEL"
Skat stopper nu en momsfidus i Tyskland, som dræner den danske statskasse
for milliarder af kroner hvert år.
Med udgangspunkt i campingbranchen indstiller Skat til Skatterådet, at det
er ulovligt og uden realitet, når en dansk forhandler sælger en vare til en
dansk kunde i Danmark, fragter den til Tyskland til afhentning, og derpå
afregner med lav tysk moms.
I campingbranchen går halvdelen af salget via Tyskland, og i bådbranchen går
næsten det totale salg via Tyskland.
Skats fortolkning af reglerne vedr. Tyskhandel bliver forelagt Skatterådet
den 16. maj. " Citat slut.

Læg mærke til at bådbranchen også nævnes. Det skal da blive interessant at
se, hvad resultatet bliver i forhold til de regler, der er gældende nu, men
det hører vi vel om.

Udover det, så kan jeg ikke snuppe, at man tale om, at den danske statskasse
drænes. Det er i mine øjne det værste sludder. Når man dræner noget, tager
man noget fra noget.
Her er der højst tale om, at man går glip af noget, og det er da en forskel,
der vil noget.

Torben

--
Husk at *hvis* du vågner -
er hver morgen den første dag
i resten af dit liv.
http://www.skovbach.nyka.dk



Bjarke Christensen (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 22-04-06 20:49

Ja, der var et klip om det i TV avisen kl 18:30. Jeg fik det optaget, men
kan ikke rigtigt finde ud af at få det sendt til Jer ....

Bjarke

"Torben Bach" <tsbach*fjern*@nyka.dk> wrote in message
news:b8513$444a8003$5293eea8$21326@news.arrownet.dk...
snip
>
> Ja - Morten
> Hvis det skal være, så skal du snart til at skynde dig lidt.
> Skattefar er ved at gøre noget ved det.
> Se DR tekst-tv side: 118
>
> " SKAT VIL STOPPE TYSKMOMS-HANDEL"
> Skat stopper nu en momsfidus i Tyskland, som dræner den danske statskasse
> for milliarder af kroner hvert år.
> Med udgangspunkt i campingbranchen indstiller Skat til Skatterådet, at det
> er ulovligt og uden realitet, når en dansk forhandler sælger en vare til
> en dansk kunde i Danmark, fragter den til Tyskland til afhentning, og
> derpå afregner med lav tysk moms.
> I campingbranchen går halvdelen af salget via Tyskland, og i bådbranchen
> går næsten det totale salg via Tyskland.
> Skats fortolkning af reglerne vedr. Tyskhandel bliver forelagt
> Skatterådet den 16. maj. " Citat slut.
>
> Læg mærke til at bådbranchen også nævnes. Det skal da blive interessant at
> se, hvad resultatet bliver i forhold til de regler, der er gældende nu,
> men det hører vi vel om.
>
> Udover det, så kan jeg ikke snuppe, at man tale om, at den danske
> statskasse drænes. Det er i mine øjne det værste sludder. Når man dræner
> noget, tager man noget fra noget.
> Her er der højst tale om, at man går glip af noget, og det er da en
> forskel, der vil noget.
>
> Torben
>
> --
> Husk at *hvis* du vågner -
> er hver morgen den første dag
> i resten af dit liv.
> http://www.skovbach.nyka.dk
>



Bjarke Christensen (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 22-04-06 21:46

Så fik jeg den fisket ud af systemet, Desværre er den stadig meget stor (16
mega), men til gengæld er kvaliteten lav.

Jeg har lagt den på http://www.maximalt.dk/moms.mpg. Jeg må prøve at få den
til at fylde lidt mindre (foreløbig kun for ADSL brugere), men det er ikke
min stærke side ...

Bjarke

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> wrote in message
news:444a88bd$0$60784$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Ja, der var et klip om det i TV avisen kl 18:30. Jeg fik det optaget, men
> kan ikke rigtigt finde ud af at få det sendt til Jer ....
>
> Bjarke
>
> "Torben Bach" <tsbach*fjern*@nyka.dk> wrote in message
> news:b8513$444a8003$5293eea8$21326@news.arrownet.dk...
> snip
>>
>> Ja - Morten
>> Hvis det skal være, så skal du snart til at skynde dig lidt.
>> Skattefar er ved at gøre noget ved det.
>> Se DR tekst-tv side: 118
>>
>> " SKAT VIL STOPPE TYSKMOMS-HANDEL"
>> Skat stopper nu en momsfidus i Tyskland, som dræner den danske statskasse
>> for milliarder af kroner hvert år.
>> Med udgangspunkt i campingbranchen indstiller Skat til Skatterådet, at
>> det er ulovligt og uden realitet, når en dansk forhandler sælger en vare
>> til en dansk kunde i Danmark, fragter den til Tyskland til afhentning, og
>> derpå afregner med lav tysk moms.
>> I campingbranchen går halvdelen af salget via Tyskland, og i bådbranchen
>> går næsten det totale salg via Tyskland.
>> Skats fortolkning af reglerne vedr. Tyskhandel bliver forelagt
>> Skatterådet den 16. maj. " Citat slut.
>>
>> Læg mærke til at bådbranchen også nævnes. Det skal da blive interessant
>> at se, hvad resultatet bliver i forhold til de regler, der er gældende
>> nu, men det hører vi vel om.
>>
>> Udover det, så kan jeg ikke snuppe, at man tale om, at den danske
>> statskasse drænes. Det er i mine øjne det værste sludder. Når man dræner
>> noget, tager man noget fra noget.
>> Her er der højst tale om, at man går glip af noget, og det er da en
>> forskel, der vil noget.
>>
>> Torben
>>
>> --
>> Husk at *hvis* du vågner -
>> er hver morgen den første dag
>> i resten af dit liv.
>> http://www.skovbach.nyka.dk
>>
>
>



Claus Tersgov (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 26-04-06 23:19


"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev

> Ja, der var et klip om det i TV avisen kl 18:30. Jeg fik det optaget, men
> kan ikke rigtigt finde ud af at få det sendt til Jer ....

Send det til mig, så kan jeg lægge det til DL. Jeg kan streame med 20mbit,
men det må altså gerne ligge væsentligt under..

Claus



Egon Stich (23-04-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 23-04-06 09:08


"Torben Bach" <tsbach*fjern*@nyka.dk> skrev i en meddelelse
news:b8513$444a8003$5293eea8$21326@news.arrownet.dk...
..
>
> Ja - Morten
> Hvis det skal være, så skal du snart til at skynde dig lidt.
> Skattefar er ved at gøre noget ved det.
> Se DR tekst-tv side: 118
>
> Torben
>

Det er jo alene den form, hvor man køber hos dansk forhandler, og så tager
turen omkring tyskland, der er tale om.
Uanset hvor meget skattevæsen og finansminister end skriger, kan de ikke
forhindre een i at tage til udlandet, købe båd, og sejle hjem.
Med sparede penge for moms.
EU regler

MVH
Egon



Morten Mikkelsen (24-04-2006)
Kommentar
Fra : Morten Mikkelsen


Dato : 24-04-06 18:07

Ja det er også sådan vi ser på det. Det vi benytter os af er indførsel af
brugt båd. 3 mdr og 100 timer.


"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:444b35fc$1$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Torben Bach" <tsbach*fjern*@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> news:b8513$444a8003$5293eea8$21326@news.arrownet.dk...
> .
>>
>> Ja - Morten
>> Hvis det skal være, så skal du snart til at skynde dig lidt.
>> Skattefar er ved at gøre noget ved det.
>> Se DR tekst-tv side: 118
>>
>> Torben
>>
>
> Det er jo alene den form, hvor man køber hos dansk forhandler, og så tager
> turen omkring tyskland, der er tale om.
> Uanset hvor meget skattevæsen og finansminister end skriger, kan de ikke
> forhindre een i at tage til udlandet, købe båd, og sejle hjem.
> Med sparede penge for moms.
> EU regler
>
> MVH
> Egon
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste