/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Wallas 2400 Bådvarmer (Petrolium)
Fra : JP Kolding


Dato : 07-04-06 17:00


Hej Gruppe

Kan nogen hjælpe med et mærkeligt problem med Sj.

Efter at have kørt uden problemer i en uges tid, er den begyndt at
stoppe efter at have kørt en times tid.

Har nogen erfaringer med en lignende fejl?

mvh JP Kolding (fjerndette i email)

 
 
Ukendt (07-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-04-06 19:53

Jeg har lige sendt min 1700 af sted til Olympic i Lunderskov på fyn, fordi
det efter kun at have brændt 30 L. Brændstof, ryger og oser og holdt op med
at varme mere end en lunken fis? Det har ellers kørt godt lige end til
forleden dag. Jeg har prøvet det er gået ud 1 gang, også at det ikke tændte,
det sidste var fordi, det var ved at løbe tør for strøm. Hvis ellers det er
monteret efter forskriften og du ikke får det til at køre, vil jeg tro du
også skal have det af sted. Surt, surt venter mit tilbage i næste uge.
Jeg tænker på, hvorfor mon Gertsen & Olufsen AS i Hørsholm ikke sælger dem
mere, det var ellers der jeg købte mit lige før jul?
Håber du finder en løsning!

--

Mvh.
Jens_a 3060 Nordsjælland
e-mail: Jens_a.jens(snabelbøf)jubii(prik)dk
>>>>>>>---------------------------------------------------->


"JP Kolding" <jp.kolding.slet@privat.slet.dk> skrev i en meddelelse
news:9e2d32d0skvqn9lggmcd4nmkti5bf1fj8v@4ax.com...
>
> Hej Gruppe
>
> Kan nogen hjælpe med et mærkeligt problem med Sj.
>
> Efter at have kørt uden problemer i en uges tid, er den begyndt at
> stoppe efter at have kørt en times tid.
>
> Har nogen erfaringer med en lignende fejl?
>
> mvh JP Kolding (fjerndette i email)



Per Krabbe (07-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Krabbe


Dato : 07-04-06 20:03

"Jens_a 3060" <Jens_a.jens(snabelbøf)jubii(prik)dk> skrev i en meddelelse
news:DKadnSkMluqeKKvZnZ2dnUVZ8qSdnZ2d@giganews.com...
> Jeg har lige sendt min 1700 af sted til Olympic i Lunderskov på fyn, fordi

Helt sikkert uvæsentligt for historien ! men mere for hvis du agter at køre
over og hente den selv - så mener jeg altså at Lunderskov ligger i Jylland ?

p




Ukendt (07-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-04-06 20:15

Det gør det ikke bedre føj for den l... , hvis det er problemer vi skal til
at leve med fremover. Jeg er lidt sur, fordi de på Halsskov havn sagde den
gang, at jeg hellere skulle købe et Webasto, men fordi installation var der
til det gamle 1700B Wallas, og min bådsmand i Ishøj sagde det var meget
besværligt, at lave det om, så valgte jeg måske uklogt en ny model 1700.

--

Mvh.
Jens_a 3060 Nordsjælland
e-mail: Jens_a.jens(snabelbøf)jubii(prik)dk
>>>>>>>---------------------------------------------------->


"Per Krabbe" <must_be_changed_@scanboat.com> skrev i en meddelelse
news:4436b75d$0$38658$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Jens_a 3060" <Jens_a.jens(snabelbøf)jubii(prik)dk> skrev i en meddelelse
> news:DKadnSkMluqeKKvZnZ2dnUVZ8qSdnZ2d@giganews.com...
>> Jeg har lige sendt min 1700 af sted til Olympic i Lunderskov på fyn,
>> fordi
>
> Helt sikkert uvæsentligt for historien ! men mere for hvis du agter at
> køre over og hente den selv - så mener jeg altså at Lunderskov ligger i
> Jylland ?
>
> p
>
>
>



Leon Hulstroem (08-04-2006)
Kommentar
Fra : Leon Hulstroem


Dato : 08-04-06 12:38

> Kan nogen hjælpe med et mærkeligt problem med Sj.
>
> Efter at have kørt uden problemer i en uges tid, er den begyndt at
> stoppe efter at have kørt en times tid.
>
> Har nogen erfaringer med en lignende fejl?

Er der ingen kode fejl.. jeg ved at Webasto f.eks. har en blinke-kode.
Vi udskiftede et ældre fyr med et Airtop 5000 og en denne komplet
installation tog ca 2 dage (efter alm arbejdstid). Med komplet installation
mener jeg alt uden at trække nye luft slanger.
Isolering af udstødning og omkring fyret, ny udstødning, ny
skroggennemføring, ny tank-tilslutning, ny stander til fyr og komplet
ledningsnet til fyret.
Efter lidt tid havde den lille stempel-pumpe pumpet brændstoffet 1.5m meter
op og fyret kørte perfekt i 4 dage.
Så stoppede det ellers... stoppet papir-filter og manglende strøm.
Tankene blev tømt og rengjort, vi satte derefter en rigtigt brændstof-filter
på. Og den manglende strøm er man jo selv skyld i. Der måtte lades.
Jeg skal forresten hilse at sige, at jeg var positivt overrasket, for fyret
bankede en 45fod stål-yacht op på 22gr på 3 timer i November måned.

Den nye ejer (en Nordmand), har efterfølgende monteret et 2kw
kalofaier/defroster med 3 slangetilslutninger, så de kan udnytte motorvarmen
under sejlads. Og han siger at de nu sejler i t-shirt i januar måned.

Mvh
Leon




Ukendt (08-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-04-06 13:15

I mit tilfælde er det ikke filteret, der er noget galt med, for der strømmer
olie ud af tilbageløbs slangen, den brænder det bare ikke af?
Og indikator lampen lyse rød som om alt virker som det skal.

--

Mvh.
Jens_a 3060 Nordsjælland
e-mail: Jens_a.jens(snabelbøf)jubii(prik)dk
>>>>>>>---------------------------------------------------->
"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
news:4437a091$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Kan nogen hjælpe med et mærkeligt problem med Sj.
>>
>> Efter at have kørt uden problemer i en uges tid, er den begyndt at
>> stoppe efter at have kørt en times tid.
>>
>> Har nogen erfaringer med en lignende fejl?
>
> Er der ingen kode fejl.. jeg ved at Webasto f.eks. har en blinke-kode.
> Vi udskiftede et ældre fyr med et Airtop 5000 og en denne komplet
> installation tog ca 2 dage (efter alm arbejdstid). Med komplet
> installation mener jeg alt uden at trække nye luft slanger.
> Isolering af udstødning og omkring fyret, ny udstødning, ny
> skroggennemføring, ny tank-tilslutning, ny stander til fyr og komplet
> ledningsnet til fyret.
> Efter lidt tid havde den lille stempel-pumpe pumpet brændstoffet 1.5m
> meter op og fyret kørte perfekt i 4 dage.
> Så stoppede det ellers... stoppet papir-filter og manglende strøm.
> Tankene blev tømt og rengjort, vi satte derefter en rigtigt
> brændstof-filter på. Og den manglende strøm er man jo selv skyld i. Der
> måtte lades.
> Jeg skal forresten hilse at sige, at jeg var positivt overrasket, for
> fyret bankede en 45fod stål-yacht op på 22gr på 3 timer i November måned.
>
> Den nye ejer (en Nordmand), har efterfølgende monteret et 2kw
> kalofaier/defroster med 3 slangetilslutninger, så de kan udnytte
> motorvarmen under sejlads. Og han siger at de nu sejler i t-shirt i januar
> måned.
>
> Mvh
> Leon
>
>
>



Niels & Astrid (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Niels & Astrid


Dato : 09-04-06 22:32


"JP Kolding" <jp.kolding.slet@privat.slet.dk> skrev i en meddelelse
news:9e2d32d0skvqn9lggmcd4nmkti5bf1fj8v@4ax.com...
>
> Hej Gruppe
>
> Kan nogen hjælpe med et mærkeligt problem med Sj.
>
> Efter at have kørt uden problemer i en uges tid, er den begyndt at
> stoppe efter at have kørt en times tid.
>
> Har nogen erfaringer med en lignende fejl?
>
> mvh JP Kolding (fjerndette i email)

Hej gruppe Det lyder præcis som den samme fejl på min gamle wallas 1800 b
petroleumsvarmer. Det er den indre skorsten , aftrækket , der utæt . den
lukker den iltfattige røggas ud i det udvendige indsugningsrør/slange og så
får den akkurat nok ilt til at virke som om den fungerer, men den varmer
næsten ikke. i mit tilfælde var den indre skorsten faldet af ved
dæksgennemføringen og det så ud som om den virkede idet der kom røg ud og
lidt varme . Da jeg tætnede det indre rør var alt ok igen. mvh Niels F.



Ukendt (10-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-04-06 07:40

Jo det lyder ikke usandsynligt at det kunne være årsagen. Jeg skal ikke
kunne sige om der er en utæthed i røret men det sidder meget snært da det
sidder i S for at undgå at der kommer vand i anlægget. Det gamle var
monteret direkte under udtræk.

--

Mvh.
Jens_a 3060 Nordsjælland
e-mail: Jens_a.jens(snabelbøf)jubii(prik)dk
>>>>>>>---------------------------------------------------->


"Niels & Astrid" <NielsAstrid@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:44397d40$0$6849$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>
> "JP Kolding" <jp.kolding.slet@privat.slet.dk> skrev i en meddelelse
> news:9e2d32d0skvqn9lggmcd4nmkti5bf1fj8v@4ax.com...
>>
>> Hej Gruppe
>>
>> Kan nogen hjælpe med et mærkeligt problem med Sj.
>>
>> Efter at have kørt uden problemer i en uges tid, er den begyndt at
>> stoppe efter at have kørt en times tid.
>>
>> Har nogen erfaringer med en lignende fejl?
>>
>> mvh JP Kolding (fjerndette i email)
>
> Hej gruppe Det lyder præcis som den samme fejl på min gamle wallas 1800 b
> petroleumsvarmer. Det er den indre skorsten , aftrækket , der utæt . den
> lukker den iltfattige røggas ud i det udvendige indsugningsrør/slange og
> så får den akkurat nok ilt til at virke som om den fungerer, men den
> varmer næsten ikke. i mit tilfælde var den indre skorsten faldet af ved
> dæksgennemføringen og det så ud som om den virkede idet der kom røg ud og
> lidt varme . Da jeg tætnede det indre rør var alt ok igen. mvh Niels F.
>



Niels & Astrid (11-04-2006)
Kommentar
Fra : Niels & Astrid


Dato : 11-04-06 21:17


"JP Kolding" <jp.kolding.slet@privat.slet.dk> skrev i en meddelelse
news:9e2d32d0skvqn9lggmcd4nmkti5bf1fj8v@4ax.com...
>
> Hej Gruppe
>
> Kan nogen hjælpe med et mærkeligt problem med Sj.
>
> Efter at have kørt uden problemer i en uges tid, er den begyndt at
> stoppe efter at have kørt en times tid.
>
> Har nogen erfaringer med en lignende fejl?
>
> mvh JP Kolding (fjerndette i email)

Av for den . Er du nu sikker på at det indre rør sidder på ved aftrækket for
en almindelig fejl ved monteringen er at man "glemmer" at gøre det ydre rør
ca 10 cm kortere end det indre . Ved skibets gang i søen kan det indrre rør
falde af fordi det ydre rør er " for langt" . Rent fysisk sker der det at
det "for korte " ydre rør spænder på det indre rør og derved holder det
indre fast på tilslutningstudene i hver ende. i modsat fald kan det indre
arbejde sig løst og så er miséren tilstede. Det tog lidt tid førend jeg
begreb idéen som står i manualen, men den er god nok. mvh Niels F.



Ukendt (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-06 07:37

LOL... Jeg fangede godt fidusen allerede første gang jeg læste og så sytemet
i at montere røret, men ellers tak for tippet.

--

Mvh.
Jens_a 3060 Nordsjælland
e-mail: Jens_a.jens(snabelbøf)jubii(prik)dk
>>>>>>>---------------------------------------------------->



"Niels & Astrid" <NielsAstrid@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:443c0ed8$0$6849$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>
> "JP Kolding" <jp.kolding.slet@privat.slet.dk> skrev i en meddelelse
> news:9e2d32d0skvqn9lggmcd4nmkti5bf1fj8v@4ax.com...
>>
>> Hej Gruppe
>>
>> Kan nogen hjælpe med et mærkeligt problem med Sj.
>>
>> Efter at have kørt uden problemer i en uges tid, er den begyndt at
>> stoppe efter at have kørt en times tid.
>>
>> Har nogen erfaringer med en lignende fejl?
>>
>> mvh JP Kolding (fjerndette i email)
>
> Av for den . Er du nu sikker på at det indre rør sidder på ved aftrækket
> for en almindelig fejl ved monteringen er at man "glemmer" at gøre det
> ydre rør ca 10 cm kortere end det indre . Ved skibets gang i søen kan det
> indrre rør falde af fordi det ydre rør er " for langt" . Rent fysisk sker
> der det at det "for korte " ydre rør spænder på det indre rør og derved
> holder det indre fast på tilslutningstudene i hver ende. i modsat fald kan
> det indre arbejde sig løst og så er miséren tilstede. Det tog lidt tid
> førend jeg begreb idéen som står i manualen, men den er god nok. mvh Niels
> F.
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste