Import til SQL
Fra : Jens Peter Sørensen

Dato : 07-04-06 10:46

Hej

I forbindelse med et import job til en SQL database har vi det
problem, at den text fil der skal importeres har de forkerte decimal
tegn i forhold til hvad SQL serveren kræver.

Findes der en kommandolinie kommando som kan søge/erstatte i en text
fils indhold og som kan løse problemet ?

Mvh

Jens Peter Sørensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-04-06 11:16

slet Z41Y7 skrev:

> I forbindelse med et import job til en SQL database

Hvilken database?

Hvilket importprogram?

Skal importen foregå automatisk (som en batch-kørsel) eller
importerer I via en wizard?

> har vi det problem, at den text fil der skal importeres har de
> forkerte decimal tegn i forhold til hvad SQL serveren kræver.

I første omgang ville jeg tjekke om det var muligt at fortælle sql-
serveren hvilket decimaltegn der skal anvendes.

> Findes der en kommandolinie kommando som kan søge/erstatte i
> en text fils indhold og som kan løse problemet ?

Men ellers er der masser af programmer der kan lave søg/erstat i en
eller flere filer. Spørgsmålet er igen om det skal være noget der
kan køre helt selvstændigt, eller om det skal være et program man
åbner og kører.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Zedeler

Dato : 07-04-06 11:43

Jens Peter Sørensen (slet Z41Y7) wrote:
> [...]
>
> Findes der en kommandolinie kommando som kan søge/erstatte i en text
> fils indhold og som kan løse problemet ?

Ja. Perl kan. F. eks

perl -ane '$F[<mitfeltnummer>] =~ s/({\d+})\.{\d+}/$1,$2/;'

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf