H+H CelBlokken - Genialt eller ???
Fra : Martin Schulz

Dato : 01-04-06 16:05

Hejsa!

Jeg har nu været på udkig efter byggematerialer til vores nye 100m2
udbygning et stykke tid, og er faldet over nedenstående.

H+H har åbenbart lavet en byggeblok "CelBlokken", som er en massiv og
isolerende blok til mur. er der nogen her inde, der har erfaringer med denne
løsning? Det ser relativt let ud... Skillerum kunne så laves i multiplader!
Et hurtigt hus med pudsede overflader?!?

Link:
http://www.hhcelcon.dk/regado.jsp?type=page&id=34

Hvad siger I?

Mvh
Martin Schulz

Fra : LarsJ

Dato : 02-04-06 20:56

Martin Schulz skrev:
> [...]
> løsning? Det ser relativt let ud... Skillerum kunne så laves i multiplader!
> Et hurtigt hus med pudsede overflader?!?

Jeg har en bekendt, som har et firma, der udelukkende arbejder med at
sætte skillevægge og indervægge op af porebeton fra H+H.

Jeg har spurgt ham hvor man ikke bare bygger hele huse af det i stedet
for som nu at rejse porebeton-indervægge, isolere og sætte et lag
mursten udenpå. Det kan nemlig sagtens lade sig gøre og er lige så godt
isoleringsmæssigt m.m. (i hvert fald ifht. det gamle bygningsreglement)

Men den simple forklaring var prisen - det er faktisk lige så dyrt som
den "traditionelle metode". Og derfor foretrækker de fleste bygherrer
den traditionelle metode.
Han mente så, at det grimme ry letbetonhusene fra 1960erne og -70erne
har, også spiller ind. Selv om kvaliteten slet ikke kan sammenlignes. Da
han selv byggede hus for nylig blev det også opført traditionelt med
mursten på ydervæggene, selv om han kunne få både materiler og
arbejdskraft langt billigere end ved at bruge en murer.

For en selvbygger kunne det dog nok være en fordel fordi det er lidt som
at sætte store byggeklodser op.

Lars

Fra : Martin Schulz

Dato : 03-04-06 19:39

> [...]
> udenpå. Det kan nemlig sagtens lade sig gøre og er lige så godt
> isoleringsmæssigt m.m. (i hvert fald ifht. det gamle bygningsreglement)

Hvad med det nye bygningsreglement? Ved du det?

> [...]
> mursten på ydervæggene, selv om han kunne få både materiler og
> arbejdskraft langt billigere end ved at bruge en murer.

Hvad var argumentet for det?

> For en selvbygger kunne det dog nok være en fordel fordi det er lidt som
> at sætte store byggeklodser op.

Det var netop min tanke!

Hvorfor skulle man ikke bruge dette eller lignende produkter?

Mvh.
Martin