træ i krukke
Fra : peter_dinesen@hotmai~

Dato : 01-04-06 10:21

VI har en lang "fliseindgang", som vi har tænkt at købt nogle store
krukker og plante nogle træer i, således disse træer kan vokse op
til en fornuftigt 3-7 m. højde - Er det muligt at anskaffe sig nogle
træer som vil gro i en krukke (såfremt hvad for nogle)??? og er der
ulemper forbundet med krukketræer ???

Mvh
Peter

Fra : Max

Dato : 01-04-06 10:26

Hej

> til en fornuftigt 3-7 m. højde - Er det muligt at anskaffe sig nogle
> træer som vil gro i en krukke (såfremt hvad for nogle)??? og er der
> ulemper forbundet med krukketræer ???

Er du klar over hvor store dine krukker skal være til træer der
er 3-4 meter høje og jeg tror de kommer til at tørste ihjel.

Mvh Max

Fra : peter_dinesen@hotmai~

Dato : 01-04-06 12:09

jeg tænkte på nogle a 1 m. i højden, men det er måske ikke nok

Mvh
Peter

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-04-06 19:25

On 1 Apr 2006 01:20:32 -0800, peter_dinesen@hotmail.com wrote:

> [...]
>til en fornuftigt 3-7 m. højde - Er det muligt at anskaffe sig nogle
>træer som vil gro i en krukke (såfremt hvad for nogle)??? og er der

Paradisæbletræer var en mulighed. De er flotte både når de blomstrer og
om efteråret når de står med små æbler. De passer også med den højde du
angiver.

Ulemper er der, for alle træer, når de gror i krukker. Krukkerne skal
selvfølgelig være så tilpas store at træerne ikke vælter. De første par
år er det nemt nok, når træerne bliver større, så bliver det et problem.
Så er der vand - man skal huske at vande når de står i krukker - på
varme sommerdage er det hver dag. Et stort træ, som måske står i en 90
liters murerbalje bruger en god del vand.
Endelig er der gødning - træerne skal have noget at leve af. Det kan
enten være ved at blande noget i vandet eller give dem en
langtidsvirkende depotgødning, som f.eks Osmocote een gang om året.

Jeg ville ikke binde an med træer på 3-7 meters højde i krukker. Men de
første år går det nemt nok, så hvis du starter med et træ i almindlig
købe-størrelse, så kan du jo se som årene går, om det er noget.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/